  • 1. Data: 2011-05-02 10:57:33
    Temat: czy da się włączyć komputer przez USB?
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    Mam komputer zamknięty w szafce (na klucz).
    Codziennie rano komputer musi być włączony.
    Przycisk power-on jest wlutowany bezpośrednio w płytę (i wciskany przez
    długi przycisk w obudowie) i nie jestem w stanie do niego dolutować
    kabelków by wystawić przycisk gdzieś na zewnątrz.

    Nie chcę korzystać opcji biosa, która pozwoli włączać automatycznie
    ponieważ są dni kiedy nie trzeba kompa odpalać.

    Czy są dostępne jakieś urządzenia na USB, które potrafią włączyć
    komputer? W Biosie ustawiłem komputer tak by dał się budzić z zewnątrz
    (np działa Wake-on-lan, które zapewne użyje jeśli nie znajdę nic innego).

    mp.

  • 2. Data: 2011-05-02 12:21:13
    Temat: Re: czy da się włączyć komputer przez USB?
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 02-05-2011 12:57, Michał Pysz rzecze:

    > Czy są dostępne jakieś urządzenia na USB, które potrafią włączyć
    > komputer? W Biosie ustawiłem komputer tak by dał się budzić z zewnątrz

    Klawiatura?

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 3. Data: 2011-05-02 15:24:39
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    W dniu 2011-05-02 14:21, Dominik & Co pisze:
    > W dniu 02-05-2011 12:57, Michał Pysz rzecze:

    > Klawiatura?

    No właśnie z klawiaturą to jest tak, że PS/2 da radę i zbudzi.
    Ale ten komputer nie ma PS/2 - same USB

    :-(

    mp.

  • 4. Data: 2011-05-02 15:32:35
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Pysz" napisał w wiadomości grup
    > No właśnie z klawiaturą to jest tak, że PS/2 da radę i zbudzi.
    > Ale ten komputer nie ma PS/2 - same USB

    Jak komputer jest wyłączony to wyłączasz listwę? Jak tak to problem rozwiązany.

  • 5. Data: 2011-05-02 16:56:40
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]
    > przycisk w obudowie) i nie jestem w stanie do niego dolutować kabelków by

    [ciach]

    > mp.

    Czy aby napewno dzialanie przycisku "power" dobrze opisales?
    W wiekoszosci przypadkow wyglada to bowiem tak ze od przycisku
    na obudowie biegna 2 kabelki ktroe wpiete sa w zlacze na plycie glownej.
    Czy aby napewno w plycie nie ma szpilek tylko przewody sa bezposerdnio
    w nia wlutowane? Nawet jednak gdyby tak bylo to wystarczylo by przycisk
    zdemontowac i umiescic na obudowie zewnetrznej. Jesli ten jaki jest nie
    da sie zdemontowac to mozna wykorzystac jakikolwiek przycisk i kabelki
    z innej obudowy ATX.
    AM

  • 6. Data: 2011-05-02 18:40:14
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    > No właśnie z klawiaturą to jest tak, że PS/2 da radę i zbudzi.
    > Ale ten komputer nie ma PS/2 - same USB

    Sa kontrolery na PCI z PS/2 :) W komputroniku widzialem jak szukalem
    kontrolera USB :)

  • 7. Data: 2011-05-02 18:54:02
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Jak komputer jest wyłączony to wyłączasz listwę? Jak tak to problem
    > rozwiązany.
    Też o tym myślałem :-) ale odpada.
    Tych komputerów jest 6 sztuk. Codziennie wieczorem jedna osoba podchodzi
    i wyłącza kompy. Musiała by czekać aż się system operacyjny wyłączy,
    żeby potem wyłączyć listwy.

    Albo wyłączać i włączać listwy rano, ale jak np w nocy nie będzie prądu
    przez minutę to się potem same włączą.

    mp.

  • 8. Data: 2011-05-02 18:59:31
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Sa kontrolery na PCI z PS/2 :) W komputroniku widzialem jak szukalem
    > kontrolera USB :)

    Te kompy to dell Ultra Small Form Factor.
    Na płycie jest jedno SATA, dwa sloty na pamięć i nic więcej.

    mp.

  • 9. Data: 2011-05-02 19:08:27
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Czy aby napewno dzialanie przycisku "power" dobrze opisales?
    Niestety tak.
    Włącznik jest wlutowany na płycie. Natomiast w obudowie jest przycisk z
    popychadełkiem finezyjnego kształtu, które to popychadełko wciska ten
    malutki włącznik na płycie.

    W poprzednich komputerach miałem tak jak sugerujesz ale one były
    'normalne'. Wtedy poprostu do monitora przykleojne były pstryczki z
    sklepu elektronicznego i dwa kabelki biegły na płytę główną.

    Kompy są publiczne (każdy klient firmy może sobie w korytarzu podejść i
    na stojąco skorzystać z free netu) więc muszą być w tych nieszczęsnych
    szafkach.

    mp.

  • 10. Data: 2011-05-02 19:13:26
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Mateusz" napisał:

    > Sa kontrolery na PCI z PS/2 :)

    I mają one taką samą funkcjonalność, jak te wbudowane w płytę? To znaczy
    dają się "programować" z poziomu BIOS?

    JoteR