  • 1. Data: 2011-05-01 19:41:53
    Temat: 3TB pc
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Potrzebuje zlozyc ekonomiczny (malopradozerny) PC do storage/backup
    - 1 szt 3TB dysk pewnie WD Green
    - 1 szt malego dysku na system
    - jakas mala kompaktowa obudowa na to wszystko
    Jaka platforme wybrac?
    Coby bylo tanio/green/male?

  • 2. Data: 2011-05-01 20:58:36
    Temat: Re: 3TB pc
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Mateusz napisał:
> [...]
    > - 1 szt 3TB dysk pewnie WD Green
    > - 1 szt malego dysku na system
    > - jakas mala kompaktowa obudowa na to wszystko

    NAS? Jak nie masz wygórowanych wymagań odnośnie wydajności (bo wtedy
    kosztuje...).

    W.P.

  • 3. Data: 2011-05-01 21:11:26
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik W.P. napisał:

    > NAS? Jak nie masz wygórowanych wymagań odnośnie wydajności (bo wtedy
    > kosztuje...).

    Wolalbym PC :)

  • 4. Data: 2011-05-01 21:39:34
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    > Wolalbym PC :)

    Przeczysz sobie: "(malopradozerny)"

    W.P.

  • 5. Data: 2011-05-02 07:05:29
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik W.P. napisał:

    > Przeczysz sobie: "(malopradozerny)"

    w kategori PC "malopradozerny" wiec np. AMD Athlon XP odpadaja, tak samo
    jak nie musze meic tam karty grafiki GTX ;)

    Sa te rozne platformy Atom ION i cośtam, kompletnie sie na tym nie znam
    :/ Wiem jak zlozyc pradozernego mocnego potfora, ale przy tych mikrusach
    odpadam :/

  • 6. Data: 2011-05-04 08:35:41
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-05-02, o godz. 09:05:29
    Mateusz <m...@v...pl> napisał(a):

    > te rozne platformy Atom ION i cośtam, kompletnie sie na tym nie
    > znam :/ Wiem jak zlozyc pradozernego mocnego potfora, ale przy tych
    > mikrusach odpadam :/

    Atom to i owszem ale po co ION do NAS-a? ;-)

    Jakąś płytę mini ITX z Atomem plus na system nie HDD ale jakiś DOM czy
    karta CF z przejściówką na IDE czy SATA albo nawet jakiś pendrive. Tu
    jest łatwo. Gorzej będzie z obudową i zasilaczem niedużym choć jak
    widzę w ciągu ostatniego roku się ciut zmieniło i można kupić w miarę
    sensowną obudowę do płyty ITX za ~150PLN a nie za 300-400. Warto
    poszperać za płytą którą można zasilić zewnętrznym zasilaczem jak
    laptoka bo wtedy nie masz wiatraka w zasilaczu. Acha - no i te małe
    obudowy mają zwykle tylko jedno miejsce na HDD więc system jak pisałem
    najlepiej na innym nośniku. Zwłaszcza że na system potrzeba zwykle
    kilkadziesiąt/kilkaset MB a nowy dysk będzie o 2-3 rzędy wielkości
    większy od potrzeb. Mam w paru miejscach parę maszyn na FreeNAS -
    system siedzi w module DOM. Raz konfigurujesz i działa - na wszelki
    wypadek można zrobić backup konfiguracji i tyle.

    A jak nie chcesz kombinować to zastanów się nad jednodyskowym NAS-em -
    cena będzie pewnie zbliżona do tego co złożysz.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2011-05-04 10:28:49
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Atom to i owszem ale po co ION do NAS-a? ;-)

    HTPC-NAS - Super-Combo-Media-Box ;)

  • 8. Data: 2011-05-05 21:43:39
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    ja uzywalem starego della chyba 115 model okolo 30W, kupilem za 50zl,
    postawilem linux i dodalem karte pci sata i smiga

    komp+ karta tyle mnie kosztowalo, chyba ponad 100zl, no i zabawa z systemem
    jaka frajda