  • 1. Data: 2011-05-01 15:29:25
    Temat: Hot Plug w dyskach SATA2
    Od: topek <t...@p...pl-zamien-0-na-o>

    Witam,
    przeczytalem na wiki, ze dyski sata (II) maja opcje hotplug.
    Naprawde mozna przy dzialajacym systemie wpinac kable sata i zasilania w
    dysk bez najmniejszego stresu ze cos w dysku/kompie zdechnie?

    --
    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
    "Może Oko tylko mydli oko

  • 2. Data: 2011-05-01 15:43:49
    Temat: Re: Hot Plug w dyskach SATA2
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-05-01 17:29, topek pisze:
> [...]
    > Naprawde mozna przy dzialajacym systemie wpinac kable sata i zasilania w
    > dysk bez najmniejszego stresu ze cos w dysku/kompie zdechnie?

    Mozna

  • 3. Data: 2011-05-01 15:49:16
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-05-01 17:29, topek wrote:
> [...]
    > Naprawde mozna przy dzialajacym systemie wpinac kable sata i zasilania w
    > dysk bez najmniejszego stresu ze cos w dysku/kompie zdechnie?

    Generalnie tak (byc moze sa jakies wyjatki). w ten dokladnie sposob
    dziala np. eSata (zasilanie + dane podlacza sie w czasie dzialajacego
    komputera)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 4. Data: 2011-05-01 18:18:24
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 01.05.2011 17:29, topek pisze:
    > Naprawde mozna przy dzialajacym systemie wpinac kable sata i zasilania w dysk bez
    najmniejszego stresu ze cos w dysku/kompie zdechnie?

    Sprzętowo -- tak. Pod warunkiem, że mostek SATA *też* obsłu-
    guje hot-plug.

    No i trzeba wcześniej odmontować system plików, co pod Win-
    dows wymaga współpracy programu obsługi mostka SATA (pod
    systemami UNIX-opodobnymi można to załatwić nieco prościej).
    Bez tego może stracić się część lub całość danych z dysku.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 5. Data: 2011-05-01 18:44:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > Naprawde mozna przy dzialajacym systemie wpinac kable sata i zasilania w
    > dysk bez najmniejszego stresu ze cos w dysku/kompie zdechnie?

    Tak, zakładając że interfejs w komputerze też to obsługuje. No i system
    operacyjny, ale to NTG.

  • 6. Data: 2011-05-01 20:22:34
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > przeczytalem na wiki, ze dyski sata (II) maja opcje hotplug.
    > Naprawde mozna przy dzialajacym systemie wpinac kable sata i zasilania w
    > dysk bez najmniejszego stresu ze cos w dysku/kompie zdechnie?

    w 6-letniej plytcie moglem wkladac i wyjmowac dyski "online"

  • 7. Data: 2011-05-03 17:07:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "topek" 4dbd7c56$...@n...home.net.pl

    > przeczytalem na wiki, ze dyski sata (II) maja opcje hotplug.
    > Naprawde mozna przy dzialajacym systemie wpinac kable sata i zasilania
    > w dysk bez najmniejszego stresu ze cos w dysku/kompie zdechnie?

    Ja z powodzeniem podłączałem i odłączałem pod WXP (po softowym
    demontowaniu czy przed montowaniem) dyski PATAlogiczne. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2011-05-03 22:18:02
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Sun, 01 May 2011 17:29:25 +0200, topek wrote:

    > Naprawde mozna przy dzialajacym systemie wpinac kable sata i zasilania w
    > dysk bez najmniejszego stresu ze cos w dysku/kompie zdechnie?

    Nie. Żadne podłączanie nigdy nie daje gwarancji, że coś nie padnie. Nawet
    podłączanie urządzenia USB tego nie gwarantuje.

    --
    Mar.

  • 9. Data: 2011-05-03 23:02:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MAR" 113ex93hks8xh$....@4...net

    > Nie. Żadne podłączanie nigdy nie daje gwarancji, że coś nie padnie.
    > Nawet podłączanie urządzenia USB tego nie gwarantuje.

    Zwłaszcza USB. Ja mam już taki zwyczaj, że najpierw odmontowuję dysk. :)
    Później jeszcze chwile czekam, zanim odłączę wtyczki połączenia USB. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2011-05-04 06:52:33
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MAR" <M...@s...org> napisał w wiadomości

    > Nie. Żadne podłączanie nigdy nie daje gwarancji, że coś nie padnie. Nawet
    > podłączanie urządzenia USB tego nie gwarantuje.

    Na tej zasadzie też trzeba obawiać się wychodząc z domu...