  • 1. Data: 2009-07-20 10:49:29
    Temat: cyfrowa obróbka zdjęć
    Od: Łukasz Czerpak <l...@g...com>

    Witam,

    Chciałbym poznać Waszą opinię nt. programów do obróbki zdjęć (NEF i
    JPEG) - z czego korzystacie, co polecacie?
    Chciałbym od czasu do czasu trochę podrasować fotografie, coś wyostrzyć,
    co przyciemnić/rozjaśnić, pokolorować itp..., ale nie spędzać nad nią
    mnóstwa czasu - zastosowania amatorskie ;)

    Wśród oprogramowania jakie próbowałem były:
    - Photoshop (czysty, bez pluginów)
    - Lightroom
    - Aperture
    - CaptureNX
    - DataMind Jade
    - iPhoto, Picasa

    Przyznam, że Jade aktualnie podoba mi się na efekt końcowy - parę
    kliknięć i naprawdę niezłe efekty. Nie można jednak prowadzić bardziej
    zaawansowanej obróbki, czy chociażby wybrać bardziej szczegółowo co i
    jak ma być filtrowane.

    Photoshop przywala mnie ilością opcji - najzwyczaniej się na tym nie
    znam, poza tym cena jest zabijająca.

    iPhoto/Picasa całkiem nieźle sobie radzą, ale chciałbym coś więcej.

    Z zestawu pozostało Aperture i CaptureNX, które znam bardzo słabo.

    Wiem, że jeszcze ma jakiś soft Corel, a może jakieś plugin-y do
    Photoshop-a/Aperture/Lightroom-a, które automatyzują pewne czynności?

    --
    pozdrawiam,
    lukes

  • 2. Data: 2009-07-20 11:19:35
    Temat: Re: cyfrowa obróbka zdjęć
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz Czerpak" <l...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Wiem, że jeszcze ma jakiś soft Corel, a może jakieś plugin-y do
    > Photoshop-a/Aperture/Lightroom-a, które automatyzują pewne czynności?

    GIMPa polecam. Możliwości porównywalne z Photoshopem, a program jest free.

  • 3. Data: 2009-07-20 11:20:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Łukasz Czerpak napisał(a):

    > Photoshop przywala mnie ilością opcji - najzwyczaniej się na tym nie
    > znam, poza tym cena jest zabijająca.

    Sprawdz Photoshop Elements.

    j.

  • 4. Data: 2009-07-20 11:32:18
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 20 lipca 2009 (12:49:29) napisano:

    > Wśród oprogramowania jakie próbowałem były:

    Zapomniałeś o tym najważniejszym: CaptureOne Pro.

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej Kurkiewicz aka Sesjusz

  • 5. Data: 2009-07-20 12:55:20
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    awygo wrote:

    > GIMPa polecam. Możliwości porównywalne z Photoshopem, a program jest free.

    Zignoruj tego posta.

  • 6. Data: 2009-07-20 13:42:19
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    awygo wrote:

    > GIMPa polecam. Możliwości porównywalne z Photoshopem, a program jest
    > free.

    Co to? Pierwszy kwietnia?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 7. Data: 2009-07-20 13:46:11
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Maciej K. aka Sesjusz wrote:
    > Witam!
    >
    > W liście datowanym 20 lipca 2009 (12:49:29) napisano:

    > Zapomniałeś o tym najważniejszym: CaptureOne Pro.

    C1 to obecnie margines i wspomnienie swietnosci ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 8. Data: 2009-07-20 14:06:50
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > C1 to obecnie margines i wspomnienie swietnosci ;-)

    A co, zapytam z ciekawosci, jest obecnie tryndy?

  • 9. Data: 2009-07-20 14:10:48
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Jakub Jewuła wrote:

    > A co, zapytam z ciekawosci, jest obecnie tryndy?

    Jak dla kogo, ale C1 jest w zasadzie nieużywalny w obecnej postaci :/

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 10. Data: 2009-07-20 15:00:29
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 20 Jul 2009 12:49:29 +0200, Łukasz Czerpak
    <l...@g...com> wrote:

    >Wiem, że jeszcze ma jakiś soft Corel, a może jakieś plugin-y do
    >Photoshop-a/Aperture/Lightroom-a, które automatyzują pewne czynności?

    Corel Photo Paint - jeżeli nie używasz tego kompercyjnie to za cenę
    Photoshop Elements masz pełną wersję pakietu Corela na trzy komputery.
    Corel ma inne nazewnictwo niż Adobe, pewne opcje porozmieszczane są w
    innych miejscach niż w produktach Adobe. Na poziomie podstawowym
    (czyli krzywe, podstwowe filtry, edycja i.t.p) nie miałem większych
    problemów aby wykorzystać książki/samouczki które bazowały na
    Photoshopie (taki Margulis na przykład). W stosunku do niego GIMP to
    uboki krewny, choć zależy to pewnie co i jak często używasz.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish