  • 1. Data: 2009-07-20 13:21:46
    Temat: Grupa robocza.. z cyfry
    Od: "Marek Augustyński" <c...@g...pl>

    Słuchajcie.
    Marzyłem sobie żeby stworzyć grupę ludzi patrzących na świat. I mam zamiar
    to zrobić. Wspólnie z Markiem Gardulskim. Nie wiem jak to nazwać. Szkoła,
    kurs... wszystkie te określenia przyprawiają mnie o mdłości. Myślałem coś o
    grupie twórczej ale to by oznaczało przymus tworzenia. Nie ważne, na pewno
    jest to oferta. Kierujemy ją do wszystkich ale zastrzegamy sobie prawo
    wyboru spośród Was. Nie chcemy iść na kompromis. Również jeśli chodzi o to
    co możemy Wam dać. Chcemy, aby grupa, która się zbierze była w stanie to
    wziąć;) Nasza oferta skierowana jest do wszystkich fotografujących i ludzi
    zainteresowanych sztuką. Ja rozumiem to tak. Jeśli chcesz porozmawiać nie
    musisz być artystą lub mieć na jej temat wiedzy. Musisz mieć to coś. Do
    Ciebie należy ocena czy rzeczywiście to coś posiadasz. My spróbujemy to w
    Tobie odnaleźć, a później pomożemy na ile się da. Dla naszych potrzeb
    komunikacji nazwijmy się kursem. Od razu mówię, że nie będzie tanio. Umówmy
    się, że będzie drogo. Nie chcę rozstrzygać w tym momencie ile. Działam na
    wyczucie i zależy mi żeby osoby zainteresowane również tak działały.

    Teraz kilka konkretów.

    1. Wybieramy grupę 10 osób. Jeśli zgłosi się 100 również pozostaniemy przy
    10. Weźmiemy po prostu 10 najlepszych w naszym rozumieniu, co wcale nie musi
    oznaczać najbardziej doświadczonych, posiadających dorobek itp. Liczy się
    wrażliwość, osobowość. Jeśli znajdziemy mniej osób spotkania nie ruszą.

    2. Kurs trwać będzie trzy miesiące (na jesieni) ale mamy nadzieje, że po tym
    okresie nadal będziemy trzymać kontakt, pomagać sobie, a może przyjaźnić
    się. Naszym celem poza nauką fotografii, poza rozmowami o sztuce jest
    zebranie ludzi dla których nie mniej ważne jest wspólne spędzanie czasu,
    odkrywanie i eksperymentowanie. To nie ma być kurs, który przebiega na
    zasadzie spotykamy się dwa razy w tygodniu i cześć. Zarówno Gardulski jak i
    ja chcemy zająć się ludźmi, pochylić się nad nimi i żeby oni pochylili się
    nad nami:)

    3. Zależy nam, aby uczniowie mieli poczucie, że nie są ograniczani w żaden
    sposób i powinni iść ze swoją wyobraźnią i dawać jej upust. Jeśli ktoś ma
    ochotę przemalować kawałek lasu na kolor czerwony i w takiej scenerii
    wykonać swój pomysł jesteśmy od tego żeby mu to umożliwić. Również, aby
    wesprzeć go w tym mentalnie.

    4. Trzonem kursu jest warsztat i jego nauka. Jeśli ktoś z biorących w nim
    udział zechce poćwiczyć poza zajęciami, w studio, w ciemni, przy komputerze
    lub ze sprzętem w plenerze będzie miał taką możliwość. I mówię tu o realnej
    możliwości, z moją lub Marka pomocą i w czasie na jaki się umówimy.

    5. Gdyby ktoś z Was chciał w przyszłości startować na Akademie pomożemy mu
    przygotować się.

    6. Wszystko o czym piszę wymaga określonych środków. Stąd więc moja sugestia
    o wysokiej cenie. Żaden z nas nie lubi robić czegoś na pół gwizdka i jeśli
    dostaje określone pieniądze stara się, aby to co daje w zamian było ich
    warte. Doszedłem do wniosku, że grupa o jakiej myślimy może funkcjonować
    tylko w dwóch przypadkach. Za darmo, na własny koszt, kiedy osoby zbierają
    się w sposób naturalny, gdyż już wcześniej tworzyły grupę znajomych. I za
    większe pieniądze, tak jak opisuję to tutaj. Półśrodki są dobre na chwile,
    Marek Gardulski i ja myślimy długoterminowo. Poza tym zapewniamy bazę,
    sprzęt, doświadczenie, wszystko to co na własną rękę ciężej jest zdobyć.

    6. Fotografie Gardulskiego możecie zobaczyć na www.gardulski.pl, a moje na
    www.marekaugustynski.com

    7. Osoby zainteresowane proszę o kontakt na h...@g...com

    Pozdrawiam
    Marek Augustyński

  • 2. Data: 2009-07-20 14:18:00
    Temat: Re: Grupa robocza.. z cyfry
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > 6. Fotografie Gardulskiego możecie zobaczyć na www.gardulski.pl, a moje na
> [...]

    szczerze ?
    Otworzyłem sobie najpierw Twoja stronę. Czego Ty chcesz uczyć ?

    Roger

  • 3. Data: 2009-07-20 14:48:49
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    > dostaje określone pieniądze stara się, aby to co daje w zamian było ich

    sugestia jest sluszna i warta poparcia.
    zachecony wiec z ciekawosci wszedlem w jeden z podanych linkow i
    otworzylem przypadkowo jedno ze zdjec :

    http://www.gardulski.pl/krakow/011port.html

    no comments - (biorac nawet pod uwage rok 1996 , czym moznaby
    usprawiedliwic niedostatki techniczne , choc i to nie jest
    usprawiedlieiwniem ).

    czy to aby nie za wczesnie z ta propozycja ?
    ale moze znajda sie chetni ja dziekuje , nie skorzystam

  • 4. Data: 2009-07-20 15:06:13
    Od: "Marek Augustyński" <c...@g...pl>

    > szczerze ?

    A może być nieszczerze?

    > Otworzyłem sobie najpierw Twoja stronę. Czego Ty chcesz uczyć ?

    Mam stronę więc ją wstawiłem. Zrobiłem to po prostu i nie czuje z tego
    powodu dyskomfortu. Nie musisz mnie nawracać w tej kwestii bo doskonale wiem
    co robię. A uczyć mogę np. jak założyć garnek na lampe, albo jak przygotować
    powiększalnik.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 5. Data: 2009-07-20 15:34:47
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Co to jakaś grupa trzymająca władzę się rodzi ;).
    Walnąłeś z grubej rury a później taki kubeł zimnej wody w postaci linków ;).

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 6. Data: 2009-07-20 15:38:12
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Roger from Cracow pisze:

    > szczerze ?
    > Otworzyłem sobie najpierw Twoja stronę. Czego Ty chcesz uczyć ?

    a ja tu widzę materiał na kolejny boski wątek ;)

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 7. Data: 2009-07-20 15:57:16
    Od: "Marek Augustyński" <h...@p...onet.pl>

    > Co to jakaś grupa trzymająca władzę się rodzi ;).

    :) weź!

    > Walnąłeś z grubej rury a później taki kubeł zimnej wody w postaci linków ;).

    No widzisz, przynajmniej połowicznie mi się udało:) Myślę że trochę mylisz
    pojęcia. Dla mnie każdy kto jest zainteresowany powinien odpowiedzieć sobie na
    pytanie czego oczekuje. Fotografie moje lub Marka, niezależnie czy podobają
    się czy nie, mają tu niewielkie znaczenie. Idąc na Akademię w Poznaniu z
    prwdopodobieństwem graniczącm z pewnością nie pójdziesz na Łódzką Filmówkę. I
    na odwrót. To dwa różne światy. A idąc np do Opavy zrobisz to pewnie bo taki
    jest trend. Takie decyzje są względne. Ja również chce spotkać szczególne
    osoby.. na tym mi zależy.

    Oczywiście możesz obstawać, że zdjęcia z naszych stron są do niczego i Ty
    wobec tego wyrażasz dezaprobatę. Mnie to cieszy, na prawdę. Wolę żebyś wyraził
    opinię niż szukał środka.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 8. Data: 2009-07-20 15:59:51
    Od: "Marek Augustyński" <h...@p...onet.pl>

    > Fotografie moje lub Marka, niezależnie czy podobają...

    Pomyliłem się, mają znaczenie. No ale mniej więcej powiedziałem to co chciałem
    powiedzieć;)

    Pozdrawiam
    Maek

  • 9. Data: 2009-07-20 16:04:29
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 20 Jul., 17:59, "Marek Augustyński" <h...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Pomyliłem się, mają znaczenie. No ale mniej więcej powiedziałem to co chciałem
> [...]

    sztuki uczyc sie nie da
    artysta sie rodzi ,
    mozna uczyc rzemiosla , techniki.
    a tu marnie w podanych linkach z tym czego ew moznaby uczyc.

  • 10. Data: 2009-07-20 16:06:33
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-20 17:57:16 +0200, "Marek Augustyński"
    <h...@p...onet.pl> said:

    > Ja również chce spotkać szczególne osoby.. na tym mi zależy.

    I dlatego chcesz od nich pieniądze? To żeście wymyślili...

    de Fresz