  • 1. Data: 2009-07-19 20:09:34
    Temat: Zgubiłem aparat - nagroda.
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Wróciłem właśnie ze spływu Wieprzą. Tak się nieszczęśliwie stało, że
    zgubiliśmy srebrnego Olympusa mju 1040SW. Leży teraz sobie gdzieś na
    kilkudziesięciu centymetrach pod wodą, więc powinien być w pełni
    sprawny. Jest koloru srebrnego, więc powinien się rzucać w oczy. Jeśli
    ktoś go znajdzie i odeśle do mnie, to obiecuję nagrodę w wysokości 20%
    nowego aparatu (kosztował chyba ok. 1200zł). Jeśli jednak ktoś
    przypadkiem znajdzie i nie będzie miał ochoty oddawać (pogodziliśmy się
    już z utratą aparatu), to niech chociaż odeśle kartę ze zdjęciami w
    anonimowej kopercie (bez nadawcy) na poniższy adres(w formie GIF - takie
    skromne zabezpieczenie przed botami wyszukiwarek):
    http://images39.fotosik.pl/161/f76e5d1fddc23563.gif

    Uprzejmie też proszę o rozesłanie tej wieści znajomym, którzy
    przebywają, lub mogą przebywać w tamtej okolicy.

    Dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 2. Data: 2009-07-20 10:00:13
    Temat: Re: Zgubiłem aparat - nagroda.
    Od: games <g...@g...home.pl>

    "Leży teraz sobie gdzieś na
    > kilkudziesięciu centymetrach pod wodą, więc powinien być w pełni
    > sprawny"

    Obawiam sie ze po 2-3 dniach pod woda juz nie nadaje sie do niczego a
    po tygodniu
    to juz bedzie zabytek klasy 00.

  • 3. Data: 2009-07-20 10:06:34
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    games pisze:
    > "Leży teraz sobie gdzieś na
    >
    > Obawiam sie ze po 2-3 dniach pod woda juz nie nadaje sie do niczego a
    > po tygodniu
    > to juz bedzie zabytek klasy 00.

    Głęboko raczej nie jest, a wodoszczelność ma gwarantowaną do 10m, więc
    czemu uszczelnienia miały by puścić po paru dniach, czy nawet po miesiącu???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl
    Znany także jako Pawel_W: pawel79w[Shift+2] gmail.com

  • 4. Data: 2009-07-20 10:15:39
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 12:06:34 +0200, "Paweł W." na pl.rec.foto.cyfrowa
    napisał(a):

    > Głęboko raczej nie jest, a wodoszczelność ma gwarantowaną do 10m,

    Ja tam się nie znam, ale czy z tą skalą wodoodporności aparatów nie jest
    tak samo jak z WR zegarków ;-) ? Bo tam np. oznaczenie WR 3 atm (30 m) -
    oznacza odporność na zachlapania, a nie możliwość utopienia sprzętu na
    30 m i zostawienie go na kilka dni ;-)

    "Wykształcenie wcale nie zabija kobiecości: doktorki są takie głupie jak
    inne kobiety."

  • 5. Data: 2009-07-20 10:23:47
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marcin Stankiewicz pisze:

    > Ja tam się nie znam, ale czy z tą skalą wodoodporności aparatów nie jest
    > tak samo jak z WR zegarków ;-) ?

    Nie. W instrukcji jest wyraźnie napisane, do ilu metrów można nurkować.
    Tak samo z odpornością na urazy mechaniczne (upadek, nacisk).

  • 6. Data: 2009-07-20 10:31:52
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    On 20 Lip, 12:15, Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> wrote:

> [...]
    > tak samo jak z WR zegarków ;-) ? Bo tam np. oznaczenie WR 3 atm (30 m) -
    > oznacza odporność na zachlapania, a nie możliwość utopienia sprzętu na

    a ja mam takowy zegarek, kupiony z 5lat temu zwykły za 50zł. tylko ma
    oznaczenie 5atm. Był już na 30m, co prawda tylko 30min ale wciąż
    działa :) W basenie/morzu cały czas na ręku

  • 7. Data: 2009-07-20 10:40:30
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 12:23:47 +0200, "Paweł W." na pl.rec.foto.cyfrowa
    napisał(a):

    > Nie. W instrukcji jest wyraźnie napisane, do ilu metrów można nurkować.
    > Tak samo z odpornością na urazy mechaniczne (upadek, nacisk).

    Tak, tak ... popatrzyłem sobie na specyfikację - IPX8 - odporność na
    ciągłe zanurzenie. Piszą coś o czasie :)?

    Obawiam się, że w przypadku narażenia na ciągły przepływ wody może się
    okazać nie aż tak wodoodporny.

    Niemniej jednak - powodzenia.

    "Starość: Szmat lat. Fangrat Tadeusz"

  • 8. Data: 2009-07-20 10:41:39
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marcin Stankiewicz wrote:

> [...]
    > tak samo jak z WR zegarków ;-) ? Bo tam np. oznaczenie WR 3 atm (30 m) -
    > oznacza odporność na zachlapania, a nie możliwość utopienia sprzętu na

    Zanurzyć pewnie można, tylko nie pływać, bo jak poruszasz ręką to ciśnienie doś
    konkretnie rośnie.

  • 9. Data: 2009-07-20 10:42:11
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marcin Stankiewicz wrote:

> [...]
    > tak samo jak z WR zegarków ;-) ? Bo tam np. oznaczenie WR 3 atm (30 m) -
    > oznacza odporność na zachlapania, a nie możliwość utopienia sprzętu na

    Zanurzyć pewnie można, tylko nie pływać, bo jak poruszasz ręką to ciśnienie dość
    konkretnie rośnie.

  • 10. Data: 2009-07-20 10:47:44
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 03:31:52 -0700 (PDT), Howk na pl.rec.foto.cyfrowa
    napisał(a):

    > a ja mam takowy zegarek, kupiony z 5lat temu zwykły za 50zł. tylko ma
    > oznaczenie 5atm. Był już na 30m, co prawda tylko 30min ale wciąż
    > działa :) W basenie/morzu cały czas na ręku

    Znam gościa co jeździ po pijanemu cały czas - jak na razie nie spowodował
    żadnego wypadku - czy oznacza to, że jest to całkowicie bezpieczne ? Nie,
    oznacza tylko i wyłącznie, że ma cholerne szczęście.

    "Normy" mówią nie mniej, nie więcej tylko to :

    "Wodoszczelność zegarków (WR) określa się albo w skali odporności na
    konkretną liczbę atmosfer (atm), albo na dopuszczalne zanurzenie na
    określoną głębokość mierzoną w metrach (m). Należy pamiętać, że aby
    przeliczyć liczbę atmosfer na metry, należy pomnożyć liczbę atmosfer
    przez 10. Niezależnie od skali poszczególne określenia pozwalają na:

    Waterproof - oznacza, że zegarek jest odporny na drobne zachlapania;
    WR 3 atm (30 m) - oznacza odporność na zachlapania;
    WR 5 atm (50 m) - oznacza, że zegarek jest odporny na zachlapania, kąpiel
    itp. W dobrej klasie zegarków z wodoodpornością 50 m możliwe jest pływanie,
    ale bez nurkowania;
    WR 10 atm i więcej (+100 m) - oznacza, że zegarek jest przystosowany do
    pływania i nurkowania.

    Uwaga! Wartość WR zegarka określa się na podstawie badań laboratoryjnych
    wykonywanych w warunkach stałego ciśnienia. Oznacza to, że faktyczna
    bezpieczna dla danego modelu wodoodporność może być nawet do 50% mniejsza
    od określonej."

    "Kobieta jest twierdzą. Mężczyzna - jej więźniem. Przysłowie kurdyjskie"