  • 21. Data: 2011-03-09 11:18:26
    Temat: Re: [crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    news:il7jhv$5jk$1@news.onet.pl...

    > Oczywiście - skoro klapę można otworzyć normalnie to w czym
    > miałby być problem?

    W zasięgu rąk i wykrzywieniu kręgosłupa ?

    > niemniej i tak uważam, że
    > jest to wyszukiwanie 'wad' na siłę/dla zasady, ponieważ 'gum'
    > się nie łapie co 50 kilometrów,

    Nie na siłę, tylko rozważamy rózne wady i zalety jednego
    i drugiego rozwiązania.
    Bagażnik na klapę / zderzak w takiej sytuacji odpada w przedbiegach ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 22. Data: 2011-03-09 11:26:04
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 03/08/2011 10:55 PM, V-Tec wrote:
    > Witam,
    > chcę kupić uchwyt rowerowy i zastanawiam się nad jednym z dwóch poniższych:
    >
    > http://www.bagazniki.sklep.pl/?6,mont-blanc-scott
    > http://allegro.pl/super-uchwyt-rowerowy-alu-zamki-wr
    oclaw-warto-i1493258404.html

    > (linki przykładowe, nie mam nic wspólnego ze sklepami)
    >
    > czy warto dopłacić do droższego markowego czy wystarczy zwykły tańszy?
    > Zależy mi na komforcie obsługi i trwałości.

    Tylko na hak, w szczegolnosci jezeli auto jest z tych wiekszych.

    Bardzo polecam Atera Strada DL.

  • 23. Data: 2011-03-09 11:29:05
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-09 11:18, J_K_K pisze:

    > W zasięgu rąk i wykrzywieniu kręgosłupa ?

    A i owszem.

    > Nie na siłę, tylko rozważamy rózne wady i zalety jednego
    > i drugiego rozwiązania.

    Więc jednak na siłę, skoro ciężko mówić by jego umiejscowienie na
    haku było jakiś specjalnym problemem przy wymianie koła.
    Podobnie jak ludzie narzekają na zapas montowany pod podłogą.

    > Bagażnik na klapę / zderzak w takiej sytuacji odpada w przedbiegach ;-)

    Zdziwisz się, ale i tutaj zaprzeczę - miałem już potrzebę 'wiskania'
    bagażnika w hb z dwoma rowerami na klapie. Jeden trzyma klapę, drugi
    'wiska'. Jak policzę, że była taka potrzeba 1 raz na powiedzmy 20 lat
    to raczej nie nazwę tego wadą, tylko konsekwencją miejsca montażu, za
    to zaletą mogę spokojnie nazwać brak zmiany wysokości środka ciężkości
    pojazdu, co działa przez cały czas jazdy, a nie tylko przez chwilę.

  • 24. Data: 2011-03-09 11:38:31
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Jeden trzyma klapę, drugi
    > 'wiska'.

    Jeden, czyli "chłop"
    Z kobietą czy dzieckiem i np. 3 rowerami
    po 10~15 kg było by już gorzej.

    > Jak policzę, że była taka potrzeba 1 raz na powiedzmy 20 lat

    Na krótkie, weekendowe wypady pewnie tak.
    Na wyjazdy wakacyjne z rodziną - parę razy na podróż ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 25. Data: 2011-03-09 11:54:05
    Temat: Re: jaki uchwyt rowerowy na dach?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 9 Mar, 11:38, "J_K_K" <j...@i...fm> wrote:

    > Jeden, czyli "chłop"
    > Z kobietą czy dzieckiem i np. 3 rowerami
    > po 10~15 kg było by już gorzej.

    jesli chlop pyta o bagaznik, to zapewne bedzie mial kto podniesc i
    trzymac ;)

    > Na krótkie, weekendowe wypady pewnie tak.
    > Na wyjazdy wakacyjne z rodziną - parę razy na podróż ;-)

    jesli juz ma sie taki patent, to pakowanie samochodu planuje sie tak,
    zeby otwieranie bagaznika nie bylo potrzebne... a np. w razie awarii i
    kola na dnie bagaznika to te rowery i tak sa mniejszym problemem, niz
    wypakowanie wszystkich bagazy :)

    WS

    PS. autor pyta o bagaznik za ~100PLN a dostaje porady typu "najlepiej
    taki na hak za ~1700 + hak z ~500 + wizyta w wydziale komunikacji,
    zeby ten hak wbili do dowodu" ;)

  • 26. Data: 2011-03-09 11:59:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-09 11:38, J_K_K pisze:

    > Jeden, czyli "chłop"

    Nawet jeśli - kobieta wtedy może 'powiskać'.
    W końcu jak sama złapię 'gumę' to będzie czekała na pomoc?
    Inna sprawa, że zawsze kobieta może znaleźć kogoś do pomocy :)

    > Z kobietą czy dzieckiem i np. 3 rowerami
    > po 10~15 kg było by już gorzej.

    Gorzej/lepiej/inaczej. Najpierw tę gumę trzeba złapać.

    > Na krótkie, weekendowe wypady pewnie tak.

    Wręcz przeciwnie - na krótkie weekendowe wyjazdy to jest taki
    bagażnik średnio wygodny. Długo się montuje, rowery też trzeba
    lepiej zamocować itd. Jeżeli już to na długie trasy i dłuższy
    pobyt, wtedy upierdliwość z montażem przestaje przeszkadzać.

    > Na wyjazdy wakacyjne z rodziną - parę razy na podróż ;-)

    Parę razy na podróż grzebanie w bagażniku? To nie lepiej
    zabrać co potrzebne do środka?

  • 27. Data: 2011-03-09 12:20:19
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > dłuższy
    > pobyt, wtedy upierdliwość z montażem przestaje przeszkadzać.

    IMHO, jest dokładnie odwrotnie: ciągłe wyciąganie / wkładanie
    jakichś sprzętów, żywności, wody, etc.

    > Parę razy na podróż grzebanie w bagażniku? To nie lepiej
    > zabrać co potrzebne do środka?

    Nie (bałagan, bezpieczeństwo, etc.).
    Do bagażu jest bagażnik, a rowery na dach :-)

    Pzdr

    JKK

  • 28. Data: 2011-03-09 12:22:28
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    On 9 Mar, 11:38, "J_K_K" <j...@i...fm> wrote:

    PS. autor pyta o bagaznik za ~100PLN a dostaje porady typu "najlepiej
    taki na hak za ~1700 + hak z ~500 + wizyta w wydziale komunikacji,
    zeby ten hak wbili do dowodu" ;)
    Zauważ, że ja jestem za opcją "zwykły na dach" :-)
    (30 ~70 PLN)

    Pzdr

    JKK

  • 29. Data: 2011-03-09 12:52:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-09 12:20, J_K_K pisze:

    > IMHO, jest dokładnie odwrotnie: ciągłe wyciąganie / wkładanie
    > jakichś sprzętów, żywności, wody, etc.

    Eeee? Żywność i napoje to ma się pod ręką, albo się kupuje na
    postoju. Chyba, że ma się lodówkę, ale i z tym można sobie poradzić.
    Jakie to sprzęty wkładać/wyciągać naokrągło do/z bagażnika?
    Mp3 w kieszeni, telefony w kieszeni, aparaty pod ręką, koc,
    poduszka, książka, pulowerek itd.
    Z rowerami się jedzie w jedną stronę bez kombinacji, demontuje
    na miejscu i z nich korzysta przez większość czasu, na koniec wyjazdu
    pakuje się, dopina rowerami i wraca.

    > Nie (bałagan, bezpieczeństwo, etc.).

    Jaki bałagan, jakie bezpieczeństwo? Czego Ty używasz w czasie
    takich długich podróży?

    > Do bagażu jest bagażnik,

    Nawet w samolocie jest podział na bagaż i bagaż podręczny,
    który trzyma się w kabinie.

    > a rowery na dach :-)

    Albo na hak, albo na klapę. Co komu pasuje.

  • 30. Data: 2011-03-09 13:12:44
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Mar 8, 10:55 pm, V-Tec <v...@z...pl> wrote:

    > czy warto dopłacić do droższego markowego czy wystarczy zwykły tańszy?

    Kupiłem dwa uchwyty za 60zł sztuka. Jeden przewiózł rower na dystansie
    4000km, drugi połowę tego - głównie autostrady. Nie chciało mi się ich
    zdejmować, więc oprócz zimy prawie cały czas były na zewnątrz. W
    efekcie trochę podrdzewiały, a oryginalne plastikowe paski mocuące
    koło posypały się od słońca. Oba nadal działają, trzeba tylko dołożyć
    rzemyk w miejsce plastików.

    Podsumowując - nie jest to temat wart dużych pieniędzy, chyba że
    planujesz jeździć bardzo dużo albo po strasznych wertepach.

    --
    mihau