  • 1. Data: 2011-03-08 21:20:04
    Temat: awaryjne hamowanie foki - filmik
    Od: Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl>

    Witam
    Właśnie odnośnie innego wątku o kamerkach do auta przekopywałem dysk i
    znalazłem nagranie z przed kilku dni:
    http://www.youtube.com/watch?v=XPvLzDvOKhY
    Teraz pytanie, czy nie wszystkie foki mkII miały ABS? Czy poprostu
    kierownik ma ABS wyłączony/niesprawny, czy też to wina zimówek, że
    zamiast normalnego hamowania z ABSem był jeden wielki pisk i palona guma.
    pozdrawiam
    Oskar Wilde

  • 2. Data: 2011-03-08 21:23:12
    Temat: Re: awaryjne hamowanie foki - filmik
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Gabriel'wilk'

> [...]
    > wyłączony/niesprawny, czy też to wina zimówek, że zamiast normalnego
    > hamowania z ABSem był jeden wielki pisk i palona guma.

    Pisk nie musi oznaczać, że nie ma ABS-u. A palonej gumy na filmiku nie
    widać (może to kwestia jakości).

  • 3. Data: 2011-03-08 21:31:52
    Od: Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 21:23, to pisze:
    > begin Gabriel'wilk'

    > Pisk nie musi oznaczać, że nie ma ABS-u. A palonej gumy na filmiku nie
    > widać (może to kwestia jakości).
    Film ten nagrała kamera umieszczona w moim aucie, zresztą mogę na 100%
    potwierdzić jako naoczny świadek, że foka miała zablokowane koła podczas
    hamowania (droga trochę przykurzona) dopiero na przejściu kierownik
    odpuścił hamowanie gdy wiedział że przechodzące osoby zdążą przejść.
    Co do Jakości filmu to tak jak pisałem zarówno wrzuta jak i YT
    pogarszają jakość w stosunku do tego co mam na karcie/dysku.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 4. Data: 2011-03-08 21:50:09
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 2011-03-08 21:20, Gabriel'wilk' pisze:
> [...]
    > kierownik ma ABS wyłączony/niesprawny, czy też to wina zimówek, że
    > zamiast normalnego hamowania z ABSem był jeden wielki pisk i palona guma.

    Dopiero teraz zobaczyłem ten wątek :)
    Też mnie to właśnie zastanowiło, co też napisałem w odpowiedzi na
    Twojego posta.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 5. Data: 2011-03-08 21:52:35
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Gabriel'wilk'

> [...]
    > do Jakości filmu to tak jak pisałem zarówno wrzuta jak i YT pogarszają
    > jakość w stosunku do tego co mam na karcie/dysku. pozdrawiam

    Zablokowane być raczej nie powinny, może to jakiś mistrz co sobie ABS
    wyłączył? ;) Mamy tu kilku takich...

  • 6. Data: 2011-03-08 22:33:58
    Od: Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 21:52, to pisze:
    > begin Gabriel'wilk'

    > Zablokowane być raczej nie powinny, może to jakiś mistrz co sobie ABS
    > wyłączył? ;) Mamy tu kilku takich...
    Albo to foka Reichu co nie miała dzwonu :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 7. Data: 2011-03-09 10:05:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 08 Mar 2011 21:31:52 +0100, Gabriel'wilk' wrote:

    >Film ten nagrała kamera umieszczona w moim aucie, zresztą mogę na 100%

    No to co za problem namazac jakas linie na oponach, pojechac na
    parking, wyciagnac kamerke z samochodu i nagrac z boku jak abs
    pracuje ?

    J.

  • 8. Data: 2011-03-09 10:19:03
    Od: Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-09 10:05, J.F. pisze:

    > No to co za problem namazac jakas linie na oponach, pojechac na
    > parking, wyciagnac kamerke z samochodu i nagrac z boku jak abs
    > pracuje ?
    Ty chyba czegoś nie zrozumiałeś, kamera była w moim Clio a awaryjnie
    hamowała Foka jadąca z przeciwka. Ja wiem jak działa ABS w autach a
    zwłaszcza tych co posiadam, jednak interesuje mnie czemu w Foce mk2 nie
    zadziałał ABS tylko auto leciało dobre kilkanaście metrów na
    zablokowanych kołach - albo wyłączony albo uszkodzony ABS, nie chce mi
    się wierzyć że to przez brudną, zakurzoną jednię i zimówki w ciepły jak
    na zimowe warunki dzień (temp około +10st).
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 9. Data: 2011-03-09 23:36:42
    Od: scob <1...@3...pl>

> [...]
    > kierownik ma ABS wyłączony/niesprawny, czy też to wina zimówek, że
    > zamiast normalnego hamowania z ABSem był jeden wielki pisk i palona guma.
    focus ma zepsuty/wyłączonu ABS albo jakis "asystent awaryjnego hamowania".
    jesli takowy jest, to jego działanie jest sensowne: przy prędkości z
    jaką fokus jechał ("miejska")), na suchym asfalcie - blokada kółek daje
    lepsze ujemne przyspieszenie niż z działającym ABS.

  • 10. Data: 2011-03-10 08:35:13
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > focus ma zepsuty/wyłączonu ABS

    Dokladnie.

> [...]
    > jaką fokus jechał ("miejska")), na suchym asfalcie - blokada kółek daje
    > lepsze ujemne przyspieszenie niż z działającym ABS.

    Nie ma czegos takiego.
    "Asystent awaryjnego hamowania" powoduje, ze przy gwaltownym nacisnieciu
    hamulca, on "dociska" do deski - na wypadek gdyby kierownik nie wcisnal
    z maksymalna sila.