  • 1. Data: 2011-03-08 22:55:30
    Temat: [crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    Witam,
    chcę kupić uchwyt rowerowy i zastanawiam się nad jednym z dwóch poniższych:

    http://www.bagazniki.sklep.pl/?6,mont-blanc-scott
    http://allegro.pl/super-uchwyt-rowerowy-alu-zamki-wr
    oclaw-warto-i1493258404.html
    (linki przykładowe, nie mam nic wspólnego ze sklepami)

    czy warto dopłacić do droższego markowego czy wystarczy zwykły tańszy?
    Zależy mi na komforcie obsługi i trwałości.

    --
    pozdrawiam,
    W.

  • 2. Data: 2011-03-08 23:08:55
    Temat: Re: jaki uchwyt rowerowy na dach?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 8 Mar, 22:55, V-Tec <v...@z...pl> wrote:
> [...]
    >
    > czy warto dopłacić do droższego markowego czy wystarczy zwykły tańszy?
    > Zależy mi na komforcie obsługi i trwałości.

    W tym z aledrogo nie ma mocowania kol? To pewnie trzeba jakies paski
    dokupic i je gdzies wozic...

    WS

    PS. ja mam kilkanascie lat aluminiowy thule cos tam - do tej pory
    dziala, testowany na niemieckich autostradach ;)

  • 3. Data: 2011-03-08 23:15:12
    Temat: Re: [crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > czy warto dopłacić do droższego markowego czy wystarczy zwykły tańszy?
    > Zależy mi na komforcie obsługi i trwałości.

    Mam dwa jakieś krajowe najtańsze z Allegro, wyglądają okropnie, ale
    swoją funkcję spełniają. Tyle, że musiałem dać jeszcze jeden pasek na
    przednie koło roweru, bo na dużych prędkościach zaczynało wibrować. I
    trochę długo trwa zakładanie (zacisk na gwint i dwa paski), zakładanie
    uchwytów na belki też trochę trwa . Nie wiem, czym się różnią te
    markowe, nie używałem.

    Piotr

  • 4. Data: 2011-03-08 23:17:22
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Mam dwa jakieś krajowe najtańsze z Allegro, wyglądają okropnie, ale
    > swoją funkcję spełniają. Tyle, że musiałem dać jeszcze jeden pasek na

    Mam te:
    http://allegro.pl/uchwyt-rowerowy-amos-stal-b-mocny-
    i-solidny-cena-i1485995347.html

    Piotr

  • 5. Data: 2011-03-09 00:42:28
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    Poszukaj tego
    http://www.start.waw.pl/zdjecia.php?url=images/galer
    ia/HOMAR2.jpg

    sz.

  • 6. Data: 2011-03-09 01:12:25
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-03-08 22:55, V-Tec pisze:
> [...]
    >
    > czy warto dopłacić do droższego markowego czy wystarczy zwykły tańszy?
    > Zależy mi na komforcie obsługi i trwałości.

    A może już produkują seryjnie ten wynalazek polaka z zeszłego roku, co
    bardzo łatwo umożliwiało zamontowanie roweru na dachu?

  • 7. Data: 2011-03-09 08:55:57
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Witam,

    > chcę kupić uchwyt rowerowy i zastanawiam się nad jednym z dwóch poniższych:
    [...]

    Żaden na dach ..... Owszem, są może i dobre konstrukcje, ale przy ostrym
    hamowaniu większość z nich może wyrwać mocowanie, za wyjątkiem tych
    lepszych na relingi. O oporach, spalaniu, kołysaniu na wybojach i
    bocznym wietrze nie wspominam. Masakra.

    Od nastu lat używam bagażnika na hak - to dużo lepsze rozwiązanie, nawet
    z tych tańszych (jest nie tylko Thule, są i nasi producenci). Owszem,
    trzeba założyć hak, ale komfort jazdy z takim bagażnikiem jest
    nieporównywalny. Nawet przy 200 kmh nie czuje się dodatkowych oporów, na
    wybojach nie wyłamuje konstrukcji, spalanie praktycznie takie samo.

    Jeśli możesz, to podejrzyj gdzieś takie bagażniki, są wersje do 4 rowerów.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 8. Data: 2011-03-09 08:59:27
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello V-Tec !:
> [...]
    >
    > czy warto dopłacić do droższego markowego czy wystarczy zwykły tańszy?
    > Zależy mi na komforcie obsługi i trwałości.

    Tylko na hak - te na dach to może są i dobre, ale na krótkie dystanse,
    na równe drogi, na autka z relingami, i amatorów dźwigania rpwerów na te
    modne mini-dostawczaki ;-) !

    A tak na poważnie - napisałem na pms - podpatrz mocowania an hak, ew. na
    tył auta. W moim odczuciu (kilkanaście lat doświadczeń) to duuużo lepsze !

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 9. Data: 2011-03-09 09:12:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 9 Mar, 08:55, Grzegorz <b...@b...com> wrote:

> [...]
    > hamowaniu większość z nich może wyrwać mocowanie, za wyjątkiem tych
    > lepszych na relingi. O oporach, spalaniu, kołysaniu na wybojach i

    Ja z bagaznikiem na dachu jezdzilem juz z v max astry 1.6 16V (~180km/
    h) i nie ma zadnego problemu...Hamowania tez testowalem

    Co do oprow powietrza/spalania to dachowy ma mniejsze! (byly nawet
    testy w ktorejs gazecie)

    Jesli chodzi o wyrwanie czegokolwiek, to najwiekszym problemem moga
    byc sily dzialajace nie wzdluz rynny na krorej stoi rower, tylko
    prostopadle do niej - czyli w dachowym na ostrych zakretach, a w
    bagazniku na haku wlasnie podczas hamowania

    WS

  • 10. Data: 2011-03-09 09:44:48
    Od: WS <L...@c...pl>

    ADAC robil testy (sa tam m.in. testy ze slalomu)
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/autozubehoer-te
    chnik/fahrradtraeger/default.aspx?tabid=tab1

    http://www.auto-swiat.pl/1-bagaznik-rowerowy-radzimy
    -jak-bezpiecznie-przewiezc-rower-autem-100

    WS