  • 1. Data: 2011-03-08 14:11:06
    Temat: Po zmianie opon - auto sciaga, ukl kier jakby ociezaly.
    Od: "P" <z...@g...com>

    Czesc,

    Zmienilem opony na letnie (BS Potenza ER050), felgi OK, dotad na zimowkach
    (nowych) tez bylo OK. Rozmiar ten sam co zawsze 205/55/16.

    Po zmianie opon ukl kier jakby ociezaly, wrazenie jakby trudno krecic kolami
    w miejscu, opory, jakby na kapciu bylo.

    Podczas jazdy po prostej auto sciaga w lewo/prawo - tak jakby ukl kier
    nieprawidlowo reagowal, jakby z jakas inercja. Sciaganie wyrazne i jak sie
    ustawi 'na wprost' - raz sciaga w prawo, raz w lewo - na tym samym odcinku.

    Przejechal sie mechanik od sprzedawcy opon - twierdzi, ze to wina geometrii
    i poleca sprawdzenie.

    Jakies inne pomysly?

    Pozdr.P.

  • 2. Data: 2011-03-08 14:14:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "P" <z...@g...com> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > odcinku.
    >
    > Przejechal sie mechanik od sprzedawcy opon - twierdzi, ze to wina

    Mało wozduchu w oponkach.
    Manometry to oni mają często gorsze niż barometry.

  • 3. Data: 2011-03-08 14:16:47
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 2011-03-08 14:11, P pisze:
> [...]
    > (nowych) tez bylo OK. Rozmiar ten sam co zawsze 205/55/16.
    >
    > Po zmianie opon ukl kier jakby ociezaly, wrazenie jakby trudno krecic kolami

    Normalne. Zimowa opona ma bardziej miękką gumę, przez co przy kręceniu w
    miejscu daje mniejszy opór. Jest to bardzo odczuwalne zwłaszcza w
    samochodzie bez wspomagania.

> [...]
    > ustawi 'na wprost' - raz sciaga w prawo, raz w lewo - na tym samym odcinku.

    Taki sam rozmiar masz letniej i zimowej? Szersza opona potrafi bardziej
    reagować na koleiny, co czuć właśnie w momencie przesiadki, gdy jest się
    przyzwyczajonym do lepszego prowadzenia się auta.

    > Przejechal sie mechanik od sprzedawcy opon - twierdzi, ze to wina geometrii
    > i poleca sprawdzenie.

    Przy naszych dziurawych drogach, parkując często na krawężnikach to
    oczywiście, że warto raz na jakiś czas ją ustawić, zwłaszcza jak
    czujesz, że coś jest nie tak.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 4. Data: 2011-03-08 14:41:42
    Od: "P" <z...@g...com>

    > Taki sam rozmiar masz letniej i zimowej? Szersza opona potrafi bardziej
    > reagować na koleiny, co czuć właśnie w momencie przesiadki, gdy jest się
    > przyzwyczajonym do lepszego prowadzenia się auta.

    Tak, ten rozmiar to standard w tym aucie (MB C220CDI W203 kombi)

    > Przy naszych dziurawych drogach, parkując często na krawężnikach to
    > oczywiście, że warto raz na jakiś czas ją ustawić, zwłaszcza jak czujesz,
    > że coś jest nie tak.

    Hmm a co moglo pojsc "nie tak" przy zmianie opon. Ew. - czy jakies
    bledy/wady opon brac pod uwage?

    Pozdr.P.

  • 5. Data: 2011-03-08 14:43:57
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > odcinku.
    >
    > Przejechal sie mechanik od sprzedawcy opon - twierdzi, ze to wina

    A jakie ciśnienie w oponach? Ja bym w takiej sytuacji (nowe opony letnie)
    pompował max ile pozwala producent auta, ze 2,4 bara pewnie. Inna przyczyna
    to jakieś luzy w zawieszeniu.

  • 6. Data: 2011-03-08 16:20:21
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-08 14:11, P pisze:
    > Czesc,
    >
    > Zmienilem opony na letnie

    swoją drogą... dość odważnie :)

  • 7. Data: 2011-03-08 16:52:06
    Od: marjan <k...@g...com>

    > swoją drogą... dość odważnie :)

    Ja też zaryzykowałem, i w minioną sobotę zmieniłem kapcie na letnie. W
    Krakowie wiosna ;)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 8. Data: 2011-03-08 20:24:13
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "P"

    > Hmm a co moglo pojsc "nie tak" przy zmianie opon. Ew. - czy jakies
    > bledy/wady opon brac pod uwage?

    Spotkałem się z sytuacją, że wulkanizator PRZYWALIŁ felgi pneumatykiem
    z taką siłą, że felgi się odkształciły i auto straciło geometrię - na
    szczęście wystarczyło to odkrecić i użyć odpowiedniego klucza.

  • 9. Data: 2011-03-08 23:23:33
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 8 Mar, 20:24, "Przemys aw Czaja" <p...@p...fm> wrote:
    > U ytkownik "P"

    > Spotka em si z sytuacj , e wulkanizator  PRZYWALI felgi pneumatykiem
    > z tak si , e felgi si odkszta ci y i auto straci o geometri - na
    > szcz cie wystarczy o to odkreci i u y odpowiedniego klucza.

    Byzydury

    P sprawdz zawieszenie, zimowa opona niektóre luzy potrafi skutecznie
    "zamaskować". A z kolei Potenza to twarda, mało komfortowa opona,
    wskaże wszelkie niedoskonałości zawieszenia, ja się właśnie pozbyłem
    tych opon - przeciąganie kierownicy na każdej koleinie mnie
    irytowało.... Są dobre do ostrej jazdy.

  • 10. Data: 2011-03-09 00:31:08
    Od: "P" <z...@g...com>

    > swoją drogą... dość odważnie :)

    Ah no, pomyslalem ze jak juz zmienie - to zima sobie pojdzie weg ;)

    Pozdr.P.