  • 11. Data: 2011-03-09 09:46:41
    Temat: Re: [crosspost] jaki uchwyt rowerowy na dach?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-09 08:55, Grzegorz pisze:
    > Witam,

    > [...]
    >
    > Żaden na dach ..... Owszem, są może i dobre konstrukcje, ale przy ostrym
    > hamowaniu większość z nich może wyrwać mocowanie, za wyjątkiem tych
    > lepszych na relingi. O oporach, spalaniu, kołysaniu na wybojach i
    > bocznym wietrze nie wspominam. Masakra.

    Bez przesady - o jakim Ty wyrywaniu mówisz? Wiadomo, że żagiel na dachu
    to i komfort jazdy niższy. Niczego nie wyrywa, najwyżej można mówić o
    problemach z podnoszeniem, ale i na to są stosowne rozwiązania, choć
    nie najtańsze.

    > Od nastu lat używam bagażnika na hak - to dużo lepsze rozwiązanie, nawet
    > z tych tańszych (jest nie tylko Thule, są i nasi producenci). Owszem,
    > trzeba założyć hak, ale komfort jazdy z takim bagażnikiem jest
    > nieporównywalny. Nawet przy 200 kmh nie czuje się dodatkowych oporów, na
    > wybojach nie wyłamuje konstrukcji, spalanie praktycznie takie samo.

    Owszem, bagażnik na hak jest bardzo dobrym rozwiązaniem, ale że
    przepraszam - 200km/h z rowerami? Wolne żarty.

  • 12. Data: 2011-03-09 09:50:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-08 22:55, V-Tec pisze:
    > Witam,
    > chcę kupić uchwyt rowerowy i zastanawiam się nad jednym z dwóch poniższych:
    >
    > http://www.bagazniki.sklep.pl/?6,mont-blanc-scott
    > http://allegro.pl/super-uchwyt-rowerowy-alu-zamki-wr
    oclaw-warto-i1493258404.html

    > (linki przykładowe, nie mam nic wspólnego ze sklepami)
    >
    > czy warto dopłacić do droższego markowego czy wystarczy zwykły tańszy?
    > Zależy mi na komforcie obsługi i trwałości.

    Z tych dwóch to ciężko coś mówić o różnicy w komforcie, ponieważ są w
    zasadnie identyczne. Trwałość pewnie podobna - nie ma sensu płacić
    x3 za w zasadzie to samo.

  • 13. Data: 2011-03-09 09:56:52
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Grzegorz" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    > Od nastu lat używam bagażnika na hak - to dużo lepsze rozwiązanie,

    Zwłaszcza, jeśli chodzi o dostęp do bagażnika ;-)

    Używam "tradycyjnych" na dach i jest OK.
    Nawet w zestawie z belkami na relingi zintegrowane
    (szczęki "na ścisk")
    Warto trochę dopłacić za pokrętło blokowane na kluczyk.
    Co ciekawe - lepiej sprawdzają się paski na koła plastikowe,
    niż "parciane" (chociaż te drugie wyglądają dużo solidniej).

    Pzdr

    JKK

  • 14. Data: 2011-03-09 10:00:06
    Temat: Re: jaki uchwyt rowerowy na dach?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-09 09:44, WS pisze:
    (...)
    > http://www.auto-swiat.pl/1-bagaznik-rowerowy-radzimy
    -jak-bezpiecznie-przewiezc-rower-autem-100

    ROTFL

    Jak zwykle czuć 'specjalistów'
    <cite>
    Zakładanie rowerów nie sprawia zwykle problemów w wypadku uchwytów
    mocowanych na klapie bagażnika samochodu (bądź piątych drzwiach). Ale
    mają one istotne wady: uszkodzenia lakieru (lub nawet klapy) są na
    dziurawych drogach właściwie nieuniknione, a ustawione poprzecznie do
    kierunku jazdy rowery powodują ogromny wzrost oporów powietrza i zużycia
    paliwa.

    Rada: bagażniki mocowane na klapę wykorzystujcie tylko podczas krótkich,
    kilkunastokilometrowych podróży.

    Jedyny naprawdę godny polecenia sposób transportu rowerów na większe
    odległości to użycie bagażnika (platformy) zakładanego na hak holowniczy.
    </cite>

    Z całą pewnością - rowery na bagażniku mocowanym na haku już nie są
    ustawione poprzecznie do kierunku jazdy i nie powodują wzrostu
    oporów powietrza :) Nie wspomnę już o tym, że moje bagażniki na
    5 drzwiach zrobiły już pewnie ponad 10kkm i jakoś specjalnych
    problemów nie stwierdzono. Owszem, nie jest to najwygodniejsza
    forma transportu, ale spokojnie działa właśnie na dłuższych trasach.

  • 15. Data: 2011-03-09 10:03:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-09 09:56, J_K_K pisze:

    > Zwłaszcza, jeśli chodzi o dostęp do bagażnika ;-)

    Spokojnie - te, których używam (akurat NorAuto) mają możliwość
    odchylania razem z rowerami.

    > Używam "tradycyjnych" na dach i jest OK.

    Ja już jeździłem nawet z duetami - dach/klapa i dach/hak.
    Jak trzeba zapakować 5 to robi się niejaki problem ;)

  • 16. Data: 2011-03-09 10:13:16
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 08 Mar 2011 23:15:12 +0100, Uncle Pete

    >Mam dwa jakieś krajowe najtańsze z Allegro, wyglądają okropnie, ale
    >swoją funkcję spełniają. Tyle, że musiałem dać jeszcze jeden pasek na
    >przednie koło roweru, bo na dużych prędkościach zaczynało wibrować. I
    >trochę długo trwa zakładanie (zacisk na gwint i dwa paski), zakładanie
    >uchwytów na belki też trochę trwa . Nie wiem, czym się różnią te
    >markowe, nie używałem.

    ja do 306-tki dokupiłem pop prostu dodatkową parę belek 20x30mm (30
    zł) i nie muszę przekładać czterech rynienek (też ok. 30 czy 50 zł za
    sztukę, stalowe - coś takiego, jak to
    http://allegro.pl/promocja-uchwyt-rowerowy-polecam-w
    roclaw-i1498630093.html).

    IMHO wygląd nie jest okropny - po prostu czarne, proste rynienki na
    czarnych belkach.

    Montaż uchwytów do belek jest upierdliwy (nakrętki z hamującym
    plastikiem) - bardzo pomocna jest "grzechotka" z nakładką nasadową z
    długą dziurą, bo przekładanie klucza to mordęga.

    Wkładanie rowerów - jak do każdej rynienki - trzeba dźwignąć żelazo na
    dach; dokręcenie śruby uchwytu ramy to moment (nie widzę wielkiej
    przewagi zacisku nad śrubą). Co najwyżej można pomyśleć o zamianie
    pasków z klamerkami na takie zatrzaskujące się
    (http://allegro.pl/pasek-tasma-opaska-mocujaca-kolo-
    i-uchwyt-rower-i1490487473.html),
    ale nawet te klamerki to nie jest jakiś wielki problem.

    Jedyne, czego mi brak (trzeba dokupić) w tych tanich uchwytach, to
    zamki (po prostu spinałem rowery zapięciami jeden do drugiego, a i
    same rowery też nie wypasione, np. mój
    http://cokupic.pl/i/c_big319921.jpg :-) )

    Jeśli masz zamiar szybko jeździć, to być może coś takiego lepsze:
    http://allegro.pl/mont-blanc-barracuda-idealny-uchwy
    t-rowerowy-i1481558614.html
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 17. Data: 2011-03-09 10:27:46
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    Grzegorz pisze:
    > Witam,

    > [...]
    >
    > Żaden na dach .....

    Odrobinkę sie czepnę ;-)

    V-Tec pytał o dach.

> [...]
    > hamowaniu większość z nich może wyrwać mocowanie, za wyjątkiem tych
    > lepszych na relingi. O oporach, spalaniu, kołysaniu na wybojach i

    Bagażników dachowych moja rodzina używa od jakiś 25 lat (hakowy mamy
    jakieś 10 lat). Pierwszy bagażnik dachowy był pospawany u ślusarza,
    wtedy bagażników rowerowych w polskich sklepach nie było. Jeździł z
    rowerami na Dużym Fiacie, PUGu 305, Espero, Focusie (na relingi). Co
    roku z bagażnikami dachowymi robiliśmy minimum 1500 km, mimo hamowań,
    wiatrów (nawet Sprinter czy Transit z kilkunastoma rowerami na dachu nie
    zauważał wiatru), wybojów nigdy żaden z rowerów nie spadł. Powiem
    więcej, nigdy nie słyszałem od znajomych aby komukolwiek wyrwał się
    bagażnik z rowerami. Jedynie bym sie mógł obawiać hamowania ze 170 do O
    Jak wspomnieli przedpiścy, spalanie się nie zwiększa (kiedyś myślałem
    inaczej) w porównaniu do bagażnika hakowego.

    Sądzę, że Twoje negatywne nastawienie do tych bagażników jest mocno
    przesadzone, szkoda że próbujesz V-Teca zniechęcić do jednego z dobrych
    rozwiązań.

    Bagażnik dachowy jest super rozwiązaniem gdy często wozi się rowery.
    Czeka na dachu, z łatwością mieścisz 4 rowery.

> [...]
    > nieporównywalny. Nawet przy 200 kmh nie czuje się dodatkowych oporów, na
    > wybojach nie wyłamuje konstrukcji, spalanie praktycznie takie samo.

    Hakowy jest faktycznie wygodniejszy do wsadzania rowerów, ale hakowego
    raczej używaliśmy na Sonacie która rowery woziła okazjonalnie.
    Zakładaliśmy jedynie na wyjazd. Nie da się ukryć, że można sobie
    pozwolić na większe prędkości niż z bagażnikiem dachowym. Problem z
    dojściem do bagażnika, szczególnie w kombi.

    Generalnie dachowe i hakowe mają swoje wady i zalety. Głównym kryterium
    wyboru IMHO jest częstotliwość wyjazdów z rowerami i planowane prędkości
    przelotowe.

    Poczepiawszy się delikatnie pozdrawiam Cię, nie miej mi za złe :-)

    Seco

  • 18. Data: 2011-03-09 10:28:49
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 9 Mar, 10:00, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
    > W dniu 2011-03-09 09:44, WS pisze:
    > (...)

    y-jak-bezpiecznie-...

    > ROTFL
    >
    > Jak zwykle czuć 'specjalistów'

    zapewne jak to zwykle jest przedruk z Auto Bidla ;)

    BTW. ale centrum testowe ADAC jest nie do pobicia ;) - myslalem, ze
    bagaznik na haku jest solidniej mocowany, a na filmie widac, ze moze
    sie zachowywac przy slalomie nawet gorzej niz dachowy...
    Jak widac z testu te cena tych tanszych przeklada sie na jakosc/
    solidnosc,
    jesli ktos lubi szybsza jazde warto kupic porzadny!

  • 19. Data: 2011-03-09 10:50:23
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Spokojnie - te, których używam (akurat NorAuto) mają możliwość
    > odchylania razem z rowerami.

    I wyciągniesz przy tym odchyleniu koło zapasowe z kombi ?
    (umiejscowienie koła tradycyjne).

    Pzdr

    JKK

  • 20. Data: 2011-03-09 11:07:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-09 10:50, J_K_K pisze:

    > I wyciągniesz przy tym odchyleniu koło zapasowe z kombi ?
    > (umiejscowienie koła tradycyjne).

    Oczywiście - skoro klapę można otworzyć normalnie to w czym
    miałby być problem? Ja rozumiem, że jakby było pod podłogą to
    mógłby być to większy problem, niemniej i tak uważam, że
    jest to wyszukiwanie 'wad' na siłę/dla zasady, ponieważ 'gum'
    się nie łapie co 50 kilometrów, a samochody są różne,
    podobnie jak bagażniki, haki, rowery itd.