  • 21. Data: 2009-06-08 19:37:59
    Temat: Re: co kupić przeznaczam 3-4 tyś. na lustrzank
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Panie Darku
    > jako jeden z nielicznych podał konkretne modele,zaprzeczam że,jestem w/w
    > oszołomom zakup aparatu jest dla mnie realizacją marzeń na które czekałem
    > jakiś czas.

    Jeżeli twoim marzeniem jest posiadanie lustrzanki to kup Olympusa w dual
    kicie za 1500 zł a resztę wydaj na inne przyjemności.
    Co będziesz fotografował, czy te 4 tys to całkowity budżet czy dokupisz
    później inne szkła, w jakich warunkach będziesz fotografował, jakiej jakości
    zdjęć oczekujesz, czym robiłeś zdjęcia wcześniej i dlaczego ci to nie
    wystarcza. Niejednokrotnie to co dołączą do aparatu da ci zdjęcia gorsze niż
    kompakt, wydasz 4 razy więcej, będziesz dzwigał 3 razy więcej i skończy się
    na tym, że twoje marzenie wyląduje na dnie szuflady

    Tomek

    Tomek

  • 22. Data: 2009-06-08 20:08:27
    Temat: Re: co kupić przeznaczam 3-4 tyś. na lustrzankę
    Od: j...@u...at

    > Przede wszystkim w swoim wyborze uwzględnij prawdziwą lampę błyskową! Będzie
    > ci służyć głownie do doświetlania pierwszego planu w słoneczny dzień (tak
    > lampy używa się też przy mocnym słońcu). Zdjęcia w pomieszczeniach nabiorą
    > całkiem nowej jakości jeśli będziesz mógł odbić błysk od ściany lub sufitu.

    oswietlenie od lampy blyskowej to najgorszy rodzaj oswietlenia jaki
    mozna sopbie wyobrazic.
    a doswietlanie w dzien to masakra.

    > Fotografia to przede wszystkim nie megapixele, obiektywy za tysiące ale
    > _światło_ i odpowiednie operowanie _światłem_ :) Tu na grupie wszyscy
    > podniecają się niskimi szumami przy hi-ISO, małymi wartościami przesłony w
    > ultra drogich "szkłach" ale jakoś zapominają o tak prozaicznej rzeczy jak
    > dobra lampa.

    owszem , trzeba nieraz uzyc , ale to zlo konieczne.
    powiedzialbym im wiecej lampy blyskowej tym mniej prawdziwej
    fotografii.
    wole stokroc nawet nieco zaszumione zdjecie bez przesady ez lampy ,
    niz idealnie bezsumowa papierowa twarz oswietlona lampa.

    Jesli juz mowisz o dobrej lampie to dobra lampa nie moze miec jednego
    reflektora . gdybys chcail dobrze podswietlic to musisz ich miec
    wiecej.

    XXX

  • 23. Data: 2009-06-08 21:25:36
    Od: "nos" <w...@t...pl>

    Stojąc jakiś czas przed takim samym dylematem kupiłem nikona d5000 +
    18-105VR. Świetny sprzęt, jestem bardzo zadowolony, fotki rewelacja (jestem
    amatorem). Matryca bardzo nowoczesna, bardzo małe szumy przy dużych iso. Jak
    dla mnie - mogłoby nie byc aż tylu programów tematycznych, innych bajerów
    itp, nie używam tego ,ale poza tym nie mam większych zastrzeżeń do tego
    aparaciku. Obiektyw uniwersalny o przyzwoitych parametrach, na początek na
    pewno wystarczy. Pozdrawiam

  • 24. Data: 2009-06-09 07:01:03
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    j...@u...at napisał(a):

    > oswietlenie od lampy blyskowej to najgorszy rodzaj oswietlenia jaki
    > mozna sopbie wyobrazic.

    Od lampy wbudowanej tak, lepsze efekty daje zewnętrzna lampa. A lampy
    studyjne też są błyskowe i dają dobre efekty.

    > a doswietlanie w dzien to masakra.

    Bo trzeba wiedzieć jak doświetlać.

> [...]
    >
    > Jesli juz mowisz o dobrej lampie to dobra lampa nie moze miec jednego
    > reflektora . gdybys chcail dobrze podswietlic to musisz ich miec

    Trzeba wiedzieć jak używać lampy. Lampa nie musi być na aparacie, można
    skorzystać z drugiej lampy i fotoceli, można wyzwolić lampę radiowo.

    Lampa to jest narzędzie, z którego trzeba wiedzieć jak korzystać. Jeśli
    nie wiesz to masz problem.

    wer

  • 25. Data: 2009-06-09 07:39:01
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 8 czerwiec (poniedziałek), gdy o godzinie 16:59 *j...@u...at* w
    pocie czoła naskrobał(a):

    > podalem model ciala:
    >
    > nikon d90
    > do tego sa w zestawie obiektyw 18 -105 VR calkiem , calkiem.

    czy jest sens amatorowi polecać tak zaawansowany sprzęt? Nawet nie
    będzie umiał wykorzystać możliwości aparatu.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-06-09 09:36:18

  • 26. Data: 2009-06-09 07:46:01
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Heraklit napisał(a):
    > Był 8 czerwiec (poniedziałek), gdy o godzinie 16:59 *j...@u...at* w
    > pocie czoła naskrobał(a):

    > czy jest sens amatorowi polecać tak zaawansowany sprzęt? Nawet nie
    > będzie umiał wykorzystać możliwości aparatu.

    A która lustrzanka nie jest w tej chwili zaawansowana? D90 jest
    wygodniejsze od D5000 bo ma więcej przycisków na korpusie. Poza tym tak
    bardzo w funkcjach się nie różnią. (D90 ma jeszcze drugie pokrętło,
    śrubokręt). Przy obecnej cenie D5000 wybór D90 jest lepszy.

    wer

  • 27. Data: 2009-06-09 08:03:33
    Od: j...@u...at

    > czy jest sens amatorowi polecać tak zaawansowany sprzęt? Nawet nie
    > będzie umiał wykorzystać możliwości aparatu.

> [...]

    a co tu jest zaawansowanego?
    dwa pokretla , pare guzikow.
    Amator to milosnik , to sprzet dokladnie dla amatora - robi dobre
    zdjecia i jest co nastawiac jesli sie ma ochote .
    Jesli nie, to obsluga prawie jak malpki, nawet wygodniej , bo lepiej
    widac obraz w celowniku.

  • 28. Data: 2009-06-09 08:11:08
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    nos pisze:
> [...]
    > aparaciku. Obiektyw uniwersalny o przyzwoitych parametrach, na początek na

    Z szumami to można sobie różnie radzić :
    http://images38.fotosik.pl/136/b3fb72624902a4b6.jpg
    Ale faktycznie Nikon D5000 to za pół roku będzie bardzo atrakcyjna
    oferta dla amatora (jak cena spadnie), szczególnie, że Nikon ma do
    wyboru parę kitowych i całkiem niezłych stabilizowanych obiektywów. Oj
    jak mi brakuje takiej 18-105, ale bardziej 16-80 ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl
    Znany także jako Pawel_W: pawel79w[Shift+2] gmail.com

  • 29. Data: 2009-06-09 08:12:03
    Od: j...@g...pl

    On 8 Cze, 20:22, Piotr <p...@w...pl> wrote:

    > No, i koniecznie trza do tego obiektywu założyć filtr UV za "pińcet", wtedy
    > będzie robił piękne zdjęcia nawet wkręcony w d...

    Tak samo piekne jak 1DsIII z obiektywem klasy kita 18-55.

  • 30. Data: 2009-06-09 08:30:46
    Od: j...@u...at

    On 9 Jun., 10:11, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > wyboru parę kitowych i całkiem niezłych stabilizowanych obiektywów. Oj
    > jak mi brakuje takiej 18-105,  ale bardziej 16-80 ;)

    przeciez to zdjecie z lewej ( z szumami ? ) jest duzo lepsze.