  • 61. Data: 2010-12-14 12:34:11
    Temat: Re: co 4-7 pajac ma halogeny ??
    Od: amos <g...@g...com>

    On 14 Gru, 11:42, "Przembo" <x...@x...xx> wrote:
    > Jak to znacznie pomaga to czemu nie? Ja jestem na tym punkcie odrobinke
    > przeczulony bo w 95% przypadków trafiam na takich co świecą bez potrzeby.
    > Jak taki jedzie za mna to zawsze uznaje że widoczność musi być mniejsza niż
    > 50m, w ogóle w kolumnie pojazdów czy w gęstym ruchu używanie jakichkolwiek
    > dodatkowych świateł poza na prawde nielicznymi przypadkami jest zbędnę i
    > irytujące.

    Tu Ci przyznam 100% racji. Niejednokrotnie ludzie wlaczaja dodatkowe
    swiatla zupelnie o nich zapominajac. A bardzo czesto mozna je wylaczyc
    gdy warunki sie zmienia.

    Nie chce nikogo tlumaczyc ale byc moze jest to spowodowane rozna
    tolerancja kierowcow na "trudne warunki na drodze". Mnie jednak
    bardziej przeszkadzaja tylne przeciwmglowe, niz halogeny szczegolnie
    gdy wlaczone w miescie w bardzo dobrych warunkach pogodowych.
    Najlepsze chyba rozwiazanie tego problemu to automatyczne wylaczanie
    sie swiatel po zgaszeniu silnika. Wyklucza to wtedy mozliwosc tego, ze
    ktos zapomnial je wylaczyc i jezdzi na notorycznym przeciwmgielnym.

    Przyznac tez trzeba racje, ze w pewnych warunkach swiatla mijania +
    halogeny pogarszaja widocznosc.

    --
    amos

  • 62. Data: 2010-12-16 00:05:55
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości

    > Tylne pozycyjne...

    zwlaszcza te w jakies terenowej toyocie czy byc moze bylo to inne auto
    lampy boczna wylaczona a na dole jakby dwie obrysowki na zderzaku i kto to
    dopucil do ruchu w polsce
    tych swiatel wogole nie widac

  • 63. Data: 2010-12-16 00:08:29
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "syntax error" <n...@m...com> napisał w wiadomości
    > Ja WIDZĘ różnicę przy opadach śniegu i niewodocznych poziomych pasach
    > ruchu. Dlatego używam halogenów...

    ta pewnie daja ci widocznosc w podczerwieni i widzisz na niebiesko
    wiecej swiatla od strony kierowcy to rowniez swiatlo odbite w twoim kierunku

    sobie doswietlasz zaledwie niecale kiladziesiat cm

    halogeny sa po to by byc widocznym
    ich sila zawsze jest znikoma jesli chodzi o doswietelenie drogi
    chyba ze masz duze

    dlatego tez 2 pary swiatel zawsze oslepiaja

  • 64. Data: 2010-12-17 08:01:34
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Kris" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ich sila zawsze jest znikoma jesli chodzi o doswietelenie drogi
    > chyba ze masz duze
    >
    > dlatego tez 2 pary swiatel zawsze oslepiaja

    witam, takze sie wtrace:
    ostatnio wypytuje znajomych czy przeszkadza im jak ktos za nimi albo z
    naprzeciwka jedzie na przednich przeciwmgielnych - jeszcze nikt nie
    odpowiedzial zeby go to oslepialo, co innego z tylnymi, wiadomo- kazdego to
    wq..
    Ja tez czasem wlacze halogeny, przy opadach sniegu i slabo widocznych pasach
    na autostradzie latwiej trzymac sie swojego pasa, ale wlasnie po zjebkach na
    cb (od tirowcow- tym to najbardziej przeszkadza bo moje halogeny swieca
    wprost do ich kabin przy ziemi...) zaczalem wypytywac innych czy to
    faktycznie przeszkadza.
    Z reszta przy slabej widocznosci (a gesty snieg jest niewiele lepszy niz
    mgla) mam prawo uzywac halogenow.

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 65. Data: 2010-12-17 09:39:13
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 13 Gru, 21:08, Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Niez ym, bo 2x wiecej wiat a to raptem sqrt2 nat enia ;-)

    Ale bierzesz pod uwage ze "wartosc oslepienia" nie wyraza sie samym
    natezeniem?
    Dodac trzeba by jeszcze co najmniej kat brylowy z ktorego swiatlo
    pada, siakis griadient tegoz natezenia i pewnie jeszcze jakies mniej
    istotne cechy.

    Mozna prosto zrobic test.
    Stanac przed samochodem z zapalonymi drogowymi postawic obok niego
    kogos tak aby ledwie go widziec a nastepnie zapalic przeciwmgielne.
    Czy osobe stojaca obok bedzie widac lepiej czy gorzej?

  • 66. Data: 2010-12-17 19:57:18
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Cavallino* w wiadomości news:4d0752c6$0$22813$65785112@news.neostrada.pl
    napisał(a):
    > Ocena należy do niego nie do Ciebie.
    > Może ma kurzą ślepotę i halogeny go ratują?

    No wiesz... jak mi siedzi na zderzaku to jego przecimwgłowych nie widze i
    jest ok, jak jedzie daleko to też mnie to nie rusza... ale jak jedzie
    delikwent blisko choć słabo widzi to działam tak by jechał dalej, a tylne
    świateło o znacznie większej mocy niż pozycyjne działa. A co do uwagi o
    kurzej ślepocie, to żadne tłumaczenie, masz ten problem że się na to
    powołujesz? Ja nie, ale znam osobe która jeździ tylko za dnia, ale wiudać
    nie wszyscy są odpowiedzialnymi kierowcami :/

    > Na tej samej zasadzie kapelusznik jedzie lewym pasem, a co bardziej
    > nerwowi przyblokowani przez niego, uczą go rozumu po wyprzedzeniu
    > również go blokując.
    > Wyluzujcie ludzie, od takich odgrywek to tylko chamówa się na drodze robi.
    > Melisa by się przydała.

    Przydałoby się szanować innych kierowców, ja domyślnie każdemu ułatwiam
    jazde, ale czy brak ułatwienia komuś jazdy lub, jak w tym przypadku,
    przeważnie skuteczna próba to odgrywka? Proponujesz coś innego wobec gości
    mających Cie kompletnie gdzieś? Chętnie wysłucham, jak to kulturalnie
    sprawić by nie jechać przed lub za (zależnie od okoliczności) takim baranem
    :)

    Pozdr

  • 67. Data: 2010-12-17 20:38:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > świateło o znacznie większej mocy niż pozycyjne działa. A co do uwagi o
    > kurzej ślepocie, to żadne tłumaczenie, masz ten problem że się na to

    Nie, ale znam ludzi którzy mają.

    >Ja nie, ale znam osobe która jeździ tylko za dnia, ale wiudać nie wszyscy
    >są odpowiedzialnymi kierowcami :/

    Dokładnie.
    I lepiej że taki sobie ułatwi, zapalając dodatkowe lampy, niż ma w Ciebie
    wjechać, bo nie zauważy, nie sądzisz?

    > Przydałoby się szanować innych kierowców, ja domyślnie każdemu ułatwiam
    > jazde, ale czy brak ułatwienia komuś jazdy lub, jak w tym przypadku,
    > przeważnie skuteczna próba to odgrywka?

    Jeśli komuś hamujesz przed nosem tylko ze względu na jego halogeny, to
    ciężko to inaczej nazwać.

    Proponujesz coś innego wobec gości
    > mających Cie kompletnie gdzieś? Chętnie wysłucham, jak to kulturalnie
    > sprawić by nie jechać przed lub za (zależnie od okoliczności) takim
    > baranem

    Prosto - ustawiasz lusterko na tryb nocny i większość problemu znika.

  • 68. Data: 2010-12-18 10:27:07
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Cavallino* w wiadomości news:4d0bbc4c$2$27029$65785112@news.neostrada.pl
    napisał(a):
    > Nie, ale znam ludzi którzy mają.
    > Dokładnie.
    > I lepiej że taki sobie ułatwi, zapalając dodatkowe lampy, niż ma w Ciebie
    > wjechać, bo nie zauważy, nie sądzisz?

    Przykro mi że nie podziele Twojego poglądu, w takiej sytuacji te lampki w
    dzień nic nie dadzą bo osobnik widzi dobrze, a w nocy takie osoby jeżdzić
    nie powinny. Poza tym czy włączenie w moim pojeździe odpustowych lampek nie
    pomoże takiemu osobnikowi? Przecież wg. Twojej teorii będę jeszcze bardziej
    widoczny... tak się składa że postępuje w myśl tej zasady i widząć auto
    nadużywające świateł robie to samo co ów kierownik...

    > Jeśli komuś hamujesz przed nosem tylko ze względu na jego halogeny, to
    > ciężko to inaczej nazwać.

    No niestety to już sobie sam dośpiewałeś...

    > Proponujesz coś innego wobec gości
    > Prosto - ustawiasz lusterko na tryb nocny i większość problemu znika.

    Ale to rozwiązanie połowiczne, ja nie chce by w moim pobliżu jechała łamaga.
    Jak ktoś przy dobrej widoczności odpala wszystko co ma na pokładzie, to albo
    ma problem z jazda, albo z psychiką. Działam tak by zwiększyć dystans między
    nami, dla naszego współnego bezpieczeństwa, przestawienie lusterka nie
    sprawi że słabowidzący nagle odzyska sokoli wzrok, ani nie przybędzie rozumu
    temu co ma nawalone pod kopułą.

    Pozdr

  • 69. Data: 2010-12-19 01:29:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:26:24 +0100, Kris napisał(a):

    > co to za moda by jezdzic na holegnach zima ?
    > nawet gdy sypie snieg widocznosc nie spadza ponize 50m

    No i co z tego? Jak kupiłeś prawko, to teraz wydaj 10zł na PoRD i go
    przeczytaj.

    --

  • 70. Data: 2010-12-19 01:29:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 13 Dec 2010 06:03:20 GMT, to napisał(a):

    > Niestety nie ma jasnych kryteriów mówiących o tym, kiedy można używać
    > przednich świateł przeciwmgłowych, a bardzo szkoda.
    Ależ są.

    --