  • 51. Data: 2010-12-14 09:59:50
    Temat: Re: co 4-7 pajac ma halogeny ??
    Od: "Franc " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czy jesteś pewny na 100% że to były światła przeciwmgielne? Widziałeś ich
    homologację? Bo to, że są w zderzaku o niczym nie świadczy. Wielu producentów
    oświetlenia samochodowego, ma w swojej ofercie światła do jazdy dziennej
    zasilane żarówką 25W które montuje się w miejscu świateł przeciwmgielnych
    przednich. Z daleka, dla laika, takie światła wyglądają jak przeciwmgielne, a
    w rzeczywistości różnią się drastycznie.

    Pzdrw

    Franc "Rowery Poziome Rule"
    --

    Niczym niewyróżniający się IMK P7
    Granatowa j#@&$!*#na Żaba z D7F i LPG "TKP Edition"

  • 52. Data: 2010-12-14 11:01:55
    Od: Ktostam <k...@m...pl>

    W dniu 2010-12-14 09:36, Przembo pisze:

    > Szkoda że odniosłeś się tylko do tego, a tak się składa że SP jako
    > niemal jedyny ma doświadczenie w jeździe we mgle, nie mgiełce przy
    > której rodzaj włączonych świateł wiele nie zmienia, a prawdziwej mgle. W
    > trudnych warunkach jak ktoś ma włączone światła mijania to albo warunki
    > nie są trudne i przeciwmgłowe tylko odrobinke poprawia sytuacje, albo
    > kierowcy zależy by widzieć białą ściane przed maską.
    >
    > Ale żeby to zrozumieć trzeba choć raz w życiu jechać w prawdziwej mgle,
    > czego większość w tym wątku nie doświadczyła.

    Oczywiście masz racje. Jak jest gęsta mgła nikt poza SP nie wyjeżdża
    samochodem. Wybacz ale zdarzało się mnie (i zapewne wielu jeszcze
    osobom, tak tak, nawet czytających tę grupę) i w takiej mgle jeździć.
    Fakt faktem być może to zasługa halogenów a może i mój brak
    doświadczenia i dyletanctwo uchroniło mnie przed jazdą gdzie odległość
    od pobocza sprawdzało się nogą przez otwarte drzwi. Jeśli o takiej mgle
    piszesz to faktycznie, doświadczenia nie mam.
    Po drugie rozumiem że przednie halogeny potrafią denerwować (szczególnie
    w deszczu i źle ustawione). Ale to i tak jest niczym przy notorycznie
    włączanych tylnych lampach przeciwmgłowych które IMHO przeszkadzają dużo
    bardziej. Sam staram się nie używać i jednych i drugich bez potrzeby,
    ale jeśli już to kilku(nasto?) krotnie częściej przydają mi się
    przednie. A jak mocno sypie śniegiem też potrafię sobie przyświecić.

    A wracając do zarzutów merytorycznych to żeby do czegoś się odnosić i z
    kimś dyskutować warto przenieś rozmowę na inny poziom. I tak jak
    wcześniej pisałem o ile "w mowie" ekspresję jestem w stanie zrozumieć,
    wybaczyć, zignorować lub z politowaniem przytaknąć to giętki język
    pisany mnie boli. Być może dlatego że nie jest ulotny.

    Łosiek

  • 53. Data: 2010-12-14 11:42:03
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Ktostam* w wiadomości news:4d074093$0$21002$65785112@news.neostrada.pl
    napisał(a):
> [...]
    > dyletanctwo uchroniło mnie przed jazdą gdzie odległość od pobocza
    > sprawdzało się nogą przez otwarte drzwi. Jeśli o takiej mgle piszesz to

    Jak byś przeczytał uważnie i ze zrozumieniem to byś wiedział o jakich
    warunkach pisałem zamiast płodzić to co powyżej.

> [...]
    > jeśli już to kilku(nasto?) krotnie częściej przydają mi się przednie. A
    > jak mocno sypie śniegiem też potrafię sobie przyświecić.

    Jak to znacznie pomaga to czemu nie? Ja jestem na tym punkcie odrobinke
    przeczulony bo w 95% przypadków trafiam na takich co świecą bez potrzeby.
    Jak taki jedzie za mna to zawsze uznaje że widoczność musi być mniejsza niż
    50m, w ogóle w kolumnie pojazdów czy w gęstym ruchu używanie jakichkolwiek
    dodatkowych świateł poza na prawde nielicznymi przypadkami jest zbędnę i
    irytujące.

    :)

    Pozdr

  • 54. Data: 2010-12-14 11:44:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > przeczulony bo w 95% przypadków trafiam na takich co świecą bez potrzeby.
    > Jak taki jedzie za mna to zawsze uznaje że widoczność musi być mniejsza

    Kto uznaje?
    Bo jeśli on - to często ma prawo świecić, jeśli Ty (i włączasz tylne) to
    prawa nie masz.

  • 55. Data: 2010-12-14 11:46:36
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-12-13 00:30, ąćęłńóśźż pisze:
    > Dokładnie tak.
    > I nie wiem jakim trzeba być durniem aby twierdzić, że światla przeciwmgłowe (po
    wieśniacku zwane halogenami) oślepiają.

    Mało jeździsz i jestem niekulturalnym człowiekiem. Codziennie widuje
    takich buraków i każdemu wale długimi.

    --
    krzysiek82

  • 56. Data: 2010-12-14 11:48:04
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-12-13 08:11, ptoki pisze:
    > Bo swieca po asfalcie i odbite swiatlo razi 2x bardziej.
    > Jakim trzeba byc glabem zeby nie rozumiec ze 2x wiecej swiatla oslepia
    > 2x bardziej?
    > Lubisz jak ci sie przywala dlugimi po oczach?

    chyba jest za prosty aby to pojąć :)

    --
    krzysiek82

  • 57. Data: 2010-12-14 12:11:20
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Cavallino* w wiadomości news:4d074a74$0$27038$65785112@news.neostrada.pl
    napisał(a):
    > Kto uznaje?
    > Bo jeśli on - to często ma prawo świecić, jeśli Ty (i włączasz tylne) to
    > prawa nie masz.

    Ma prawo nie ma powodu, ja nie mam prawa a mam powód, proste :)

    Pozdr

  • 58. Data: 2010-12-14 12:17:54
    Od: amos <g...@g...com>

    On 14 Gru, 03:01, "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> wrote:

    > BZDURA.
    >
    > Ograniczona widoczność, 2 warianty.
    >
    > 1. Deszcz, że ja pierdolę.
    > 2. Mgła, że ja pierdolę.

    Ty moze najpierw wytrzezwiej a potem pisz.
    Bo piszesz to samo, co napisal Excite zarzucajac mu bzdury.

    --
    amos

  • 59. Data: 2010-12-14 12:19:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > *Cavallino* w wiadomości news:4d074a74$0$27038$65785112@news.neostrada.pl
    >
    > Ma prawo nie ma powodu,

    Ocena należy do niego nie do Ciebie.
    Może ma kurzą ślepotę i halogeny go ratują?

    > ja nie mam prawa a mam powód, proste :)

    Na tej samej zasadzie kapelusznik jedzie lewym pasem, a co bardziej nerwowi
    przyblokowani przez niego, uczą go rozumu po wyprzedzeniu również go
    blokując.

    Wyluzujcie ludzie, od takich odgrywek to tylko chamówa się na drodze robi.
    Melisa by się przydała.

  • 60. Data: 2010-12-14 12:24:19
    Od: amos <g...@g...com>

    On 14 Gru, 02:59, "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> wrote:

    > Skup się ... W czasie gdy przemieszczamy się przez zamglony
    > odcinek drogi.

    Nie musze, ja dobrze wiem kiedy mam uzywac lansiarskich
    przeciwmgielnych. Tylko nie rozumiem swiatloczulych, ktorzy swieca
    dlugimi po oczach, gdy je mam wlaczone. I nie jest to bynajmniej w
    czasie deszczu.
    Pytalem natomiast autora watku co _jego_ zdaniem jest wyznacznikiem
    kiedy mozna wlaczyc swiatla zima.

    [cut bzdety]

    > Następnie zwal se konia arbuzem, następnie zwal se konia żyletką
    > a na końcu zwal se konia ząbkiem czosnku.
    >
    > Następnie wróć i opowiedz o efektach doświadczeń, które Ci
    > zaproponowałem.

    LOL. Pretendujesz do Gila Roku? Dobra wiadomosc: wygrales!
    Teraz mozesz sobie wybrac jedna z w/w nagrod.

    --
    amos