  • 1. Data: 2024-08-02 16:08:03
    Temat: Coś podobnego do 1117, ale 3.6V
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Znajdzie się coś bardzo popularnego, zasilanego z 5V, co da 3.6V na
    wyjściu? Coś jak 1117-3v3, ale na 3.6? Takie o regulowanym napięciu
    zostawiam jako ostateczność, interesują mnie najpierw sztywne.

    Ta popularność ma znaczenie: nie sztuka znaleźc jakiś regulator, a potem
    po miesiącu okaże się, że nigdzie nie można tego dostać bez zamawiania
    wagonu. Właśnie rozbiłem sobie głowę o podobny problem, więc teraz
    dmucham na zmine.

    Ktoś ma jakiś typ? Najlepiej już taki skopiowany przez chińczyków co by
    był backup ;)

  • 2. Data: 2024-08-02 20:48:51
    Temat: Re: Coś podobnego do 1117, ale 3.6V
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Znajdzie się coś bardzo popularnego, zasilanego z 5V, co da 3.6V na
    > wyjściu? Coś jak 1117-3v3, ale na 3.6?

    A może wystarczy dodać w masie diodę germanową (lub może Schottky'ego),
    jak niżej?

    http://www.mm.pl/~beru/1117.jpg

  • 3. Data: 2024-08-03 11:41:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2.08.2024 o 20:48, stary grzyb pisze:

    > A może wystarczy dodać w masie diodę germanową (lub może Schottky'ego),
    > jak niżej?
    >
    > http://www.mm.pl/~beru/1117.jpg
    Bez sensu, diody mają zbyt miękką charakterystykę.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2024-08-03 11:44:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2.08.2024 o 16:08, heby pisze:
> [...]
    > po miesiącu okaże się, że nigdzie nie można tego dostać bez zamawiania
    > wagonu. Właśnie rozbiłem sobie głowę o podobny problem, więc teraz
    Ja robiąc projekt na takie okazje projektuję na najgorszy przypadek
    czyli tutaj
    bym dał dwa oporniki jak do regulowanego i pole zwory końcówki do masy.
    Wtedy mam pełną dowolność, albo mam na 3.6V i robię zworę cyną albo mam
    wersję adj i lutuję dwa oporniki.

    > Ktoś ma jakiś typ? Najlepiej już taki skopiowany przez chińczyków co by
    > był backup ;)
    Nie mam.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2024-08-03 12:36:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 03.08.2024 o 11:41, Janusz pisze:

    > Bez sensu, diody mają zbyt miękką charakterystykę.

    Tak nawiasem, w sierpniowym numerze ZE są te charakterystyki.
    Rzeczywiście, germanowa jest zupełnie bez sensu. Schottky od biedy
    mógłby być. Bardzo od biedy. Pozostają dwa oporniki.

    Paweł

  • 6. Data: 2024-08-03 12:54:18
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-08-03 o 11:44, Janusz pisze:

    > Nie mam.

    Na szybko.
    XC6203P362FR jest u kitaja i w sklepach.
    Niestety ma zamienione Vin/Vout.

    OT.
    Częstotliwość pracy się nie zgadza.
    150kHz w oryginale vs 15/50kHz w v. tańszej:
    https://www.youtube.com/watch?v=hBOJDlftKTU
    Znaczy coś było kombinowane.

    Jak z tuńczykami w 5 klasach jakości, lepsiejsze dla tych którzy zapłacą
    więcej, a gorsze do puszek/na aliexpresy.

  • 7. Data: 2024-08-03 16:06:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 3.08.2024 o 12:54, alojzy nieborak pisze:

> [...]
    >
    > Jak z tuńczykami w 5 klasach jakości, lepsiejsze dla tych którzy zapłacą
    > więcej, a gorsze do puszek/na aliexpresy.
    Trzeba być mocno zdesperowanym aby u nich kupować stabilizatory czy
    przetwornice, nie ma żadnej pewności kiedy padnie a paść może od
    drobnego przepięcia, takie części kupuje się tylko u dużych renomowanych
    dostawców mouser, tme, rs czy podobne.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2024-08-05 14:16:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-08-02 o 16:08, heby pisze:
> [...]
    > dmucham na zmine.
    >
    > Ktoś ma jakiś typ? Najlepiej już taki skopiowany przez chińczyków co by

    Nie określiłeś prądu.

    Do zrobienia 3V3 z 5V nigdy nie potrzebowałem jeszcze niczego wiekszego
    niż SOT23.
    Przy 3V6 moc wydzielona w stabilizatorze będzie jeszcze mniejsza i jak
    to będzie LDO to w razie potrzeby da się ją jeszcze zmniejszyć
    wstawiając po drodze diodę.

    W TME widzę jakieś 2 typy Diotec, jeden TI i jeden Microchipa (ten w
    SOT223). Pomijam jakiś jeden kompletnie mi nie znanej firmy.

    A w Mouserze na hasło 3V6 i 'Na stanie magazynowym' jest 116 trafień.

    Jeśli wystarczy Ci SOT23 to powinno dać się znaleźć kilka typów co mają
    tak samo nogi i byłby jakiś backup.
    P.G.