  • 1. Data: 2024-08-01 20:29:11
    Temat: UL1211
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Potrzebuję dorobić wskaźnik siły sygnału - chodzi o zakres AM.
    Jest tam nóżka nr6 opisana jako "wyjście sygnału ARW" - ktoś może mi
    napisać jak to ma działać?
    https://panda-bg.com/datasheet/1334-036811-UL1211-UN
    ITRA.pdf

    --
    Mirek

  • 2. Data: 2024-08-01 21:47:25
    Temat: Re: UL1211
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 1.08.2024 o 20:29, Mirek pisze:
    > Potrzebuję dorobić wskaźnik siły sygnału - chodzi o zakres AM.
    > Jest tam nóżka nr6 opisana jako "wyjście sygnału ARW" - ktoś może mi
> [...]
    Popatrz na oba schematy razem, detekcja jest na 9 nodze wyjście 1, tam
    masz filtr deemfazy i filtr arw 10k i 10uF z pot 50 k do regulacji
    wzmocnienia, napięcie tu zmienia się w zależności od siły sygnału, z
    tego 'idzie' na nogę 5 przez filtry wejściowe, i wzmocnione jest na
    nodze 6 z której można sterować np stopniem wejściowym AM.
    Podłączysz tam woltomierz to zobaczysz zmiany napięcia od siły sygnału.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2024-08-01 22:10:40
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 1.08.2024 21:47, Janusz wrote:

> [...]
    > nodze 6 z której można sterować np stopniem wejściowym AM.
    > Podłączysz tam woltomierz to zobaczysz zmiany napięcia od siły sygnału.

    No dobra, czyli tu mamy stałe wzmocnienie, a jest tylko przygotowywany
    sygnał do ARW?

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2024-08-01 22:25:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 1 Aug 2024 22:10:40 +0200, Mirek napisał(a):

> [...]
    Nie całkiem wzmocnione (nie napięciowo), bo ten 1 stopień pracuje jako
    wtórnik.

    > No dobra, czyli tu mamy stałe wzmocnienie, a jest tylko przygotowywany
    > sygnał do ARW?
    Tak. Na schemacie ten sygnał nie jest wykorzystany do ARW a opornik w
    emiterze jest do masy dla p.cz., zapewne dla większego wzmocnienia w tym
    zakresie. Tyle że nic nie wiadomo o wartościach napięcia stałego w tym
    punkcie dla d.c. więc wykorzystanie tego do ARW wymagało by prób.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2024-08-01 23:36:15
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.08.2024 o 20:29, Mirek pisze:
    > Potrzebuję dorobić wskaźnik siły sygnału - chodzi o zakres AM.
    > Jest tam nóżka nr6 opisana jako "wyjście sygnału ARW" - ktoś może mi
> [...]
    Stary Amator Stereo miał to ładnie zrobione.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3401757.html#
    gallery-2

    --
    Pixel(R)??

  • 6. Data: 2024-08-02 19:38:42
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 1.08.2024 22:25, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > zakresie. Tyle że nic nie wiadomo o wartościach napięcia stałego w tym
    > punkcie dla d.c. więc wykorzystanie tego do ARW wymagało by prób.

    OK mój błąd, chodziło mi o układ UL1219 - na takim układzie mam
    odbiornik, nie wiem skąd mi się wziął 1211.
    Ale odrobiłem lekcję i zmierzyłem na nóżce - tym razem nr 4:
    Przy braku sygnału jest jakieś 1,12V, przy zadowalającym odbiorze spada
    do 0,96V, natomiast silny sygnał z generatora - spada do 0,64V.
    ...będzie musiało mi to wystarczyć do zrobienia wskaźnika.

    --
    Mirek

  • 7. Data: 2024-08-02 20:09:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Aug 2024 19:38:42 +0200, Mirek napisał(a):

> [...]
    > do 0,96V, natomiast silny sygnał z generatora - spada do 0,64V.
    > ...będzie musiało mi to wystarczyć do zrobienia wskaźnika.

    No, niezła pomyłka ;) To podobno jest odpowiednik TDA1220. Na nóżce 8
    jest AGC czyli autom. reg. wzmocnienia, na nóżce 8 coś co nazywają AGG i
    ni cholery nie wiem co to :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2024-08-02 20:19:18
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 2.08.2024 20:09, Jacek Maciejewski wrote:

    > No, niezła pomyłka ;)

    Ja po prostu z doskoku w tak zwanym międzyczasie zajmuję się tym
    projektem, a na warsztacie jest stos LIFO ;)

    To podobno jest odpowiednik TDA1220. Na nóżce 8
    > jest AGC czyli autom. reg. wzmocnienia, na nóżce 8 coś co nazywają AGG i
    > ni cholery nie wiem co to :)

    Nożka 8 jest zblokowana do masy kondensatorem i jest tam coś koło 6V -
    nic się nie zmienia podczas zmiany sygnału a w każdym razie nie wiele.

    --
    Mirek

  • 9. Data: 2024-08-02 20:22:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Aug 2024 20:19:18 +0200, Mirek napisał(a):

    > Nożka 8 jest zblokowana do masy kondensatorem i jest tam coś koło 6V -
    > nic się nie zmienia podczas zmiany sygnału a w każdym razie nie wiele.

    Może ten elektrolit robi za stałą czasową ARW.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2024-08-02 20:37:50
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 2.08.2024 20:22, Jacek Maciejewski wrote:

    > Może ten elektrolit robi za stałą czasową ARW.

    Czyli powinienem szukać tego sygnału na nóżce 8?
    Na Pdf-ie TDA1220 też jest elektrolit 10u i na schemacie blokowym nie
    wygląda to na wyjście ARW. Na opisie nóżek jest "AGC (BYPASS)".
    Może ktoś kojarzy jakiś odbiornik z UL1219/TDA1220 ze wskaźnikiem sygnału?

    --
    Mirek