  • 1. Data: 2011-06-30 18:45:03
    Temat: Re: bity nie bajty > do PC
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-24 16:28, Remek pisze:

    > Gdzie Ty widzisz to pytanie? Ja ślepy jestem?

    Jesteś.
    "Czy jest jakis sposob, aby wczytywac takie bity z wykorzystaniem tych
    linii sterujacych (lub linii centronics)."
    Centronics to port równoległy.
    MD

  • 2. Data: 2011-07-20 05:48:53
    Temat: bity nie bajty > do PC
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    potrzebuje wczytywac bity (jeden po drugim) 9600 bps do komputera PC z
    windows xp. Kiedys byly programy pod DOS/Win 3.1 obslugujace taka
    transmisje z wykorzystaniem linii sterujacych portu RS-232. W win xp
    jest gorzej, bo to system pilnuje, aby programista sam nie grzebal.
    Czy jest jakis sposob, aby wczytywac takie bity z wykorzystaniem tych
    linii sterujacych (lub linii centronics).

    A moze jest jakis chip z USB (np. FTDI), ktory mozna byloby
    wykorzsytac do zczytywanie tych bitow (stanu linii)?

    Na poczatek potrzebuje aby bity wyswietlaly sie na ekranie...a potem
    chcialbym je rozkodowywac (ramki).

    Macie pomysly, wiedze, moze jakis kod w C lub (do wyswietlania gotowy
    program) pod Windows xp by sie znalazl?

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2011-07-20 08:33:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]

    >A moze jest jakis chip z USB (np. FTDI), ktory mozna byloby
    >wykorzsytac do zczytywanie tych bitow (stanu linii)?

    I cala masa prockow z usb, na ktorych mozesz zrobic "front end"

    >Macie pomysly, wiedze, moze jakis kod w C lub (do wyswietlania gotowy
    >program) pod Windows xp by sie znalazl?

    9600 .. mozesz sprawdzic jakie mozliwosci daje windows programiscie.
    Byc moze komunikaty nadchodza wystarczajaco szybko, zeby zlapac
    dokladny czas zdarzenia i zdazyc obsluzyc pojedyncze bity.
    Ale port RS-232 to rzecz w zaniku, a na konwerterze USB 9600 to za
    szybko - normalnie jest obslugiwany co 1ms, moze Adam potrafi
    przyspieszyc.

    A na centronicsie .. niby sa jakies tryby wejsciowe, nawet chyba z
    DMA, po dolozeniu jednego pomocniczego generatora mozna by chyba
    100kHz osiagnac bez problemow, tylko najpierw trzeba PnP poudawac, a
    zaraz potem pewnie driver napisac wlasny :-)
    No i Centronics tez w zaniku, wiec znow wracamy do procka z USB.

    Tak tak - jedyne dostepne wejscie wspolczesnego peceta to audio. Jesli
    bity sie zmieniaja .. to czemu nie ?

    J.

  • 4. Data: 2011-07-20 08:53:23
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 20.07.2011 10:33, schrieb J.F:

> [...]
    > No i Centronics tez w zaniku, wiec znow wracamy do procka z USB.
    >
    > Tak tak - jedyne dostepne wejscie wspolczesnego peceta to audio. Jesli

    Na 9600 bps audio nie pociągnie.

    Ale poza tym da się toto zrobić na wszystkim:
    RS232 lub Centronics: potrzeba drivera, który przemapuje hardware na
    message. Jest tego trochę w sieci, trzeba poszukać. Dla programu jest to
    przezroczyste, robisz tak, jak w Win 3.1 i wcześniej.

    FT232R: tyż się da. Tryb bit bang.

    Game port (jeszcze są też takie na USB): odpytujesz guziki i masz
    gotowe. Lub: Bierzesz dowolny manipulator, może być ze zwalonymi
    potencjometrami i robisz jak wyżej z guzikami. Czy osiągniesz 9600 nie wiem.

    Waldek

  • 5. Data: 2011-07-20 09:25:42
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    > Na 9600 bps audio nie pociągnie.

    troche off-topic ale zobacz:

    drivers/net/hamradio/soundmodem/sm_fsk9600.c

    c.

  • 6. Data: 2011-07-20 10:04:32
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 20 Jul 2011 10:25:42 +0100, Cezar <c...@B...pl> wrote:

    >troche off-topic ale zobacz:
    >
    >drivers/net/hamradio/soundmodem/sm_fsk9600.c

    wiem, ze takie cos jest, ale ja wlasnie ide z kierunku modem
    (chip)....bity w nrzi....bit-staffing..i ramki HDLC i dekodowanie
    ramek i komunikatow. Ma to na koncu byc w malym procku, ale nauke chce
    robic w PC etapami.

    Na poczatek potrzebuje pouczyc sie co wychodzi z modemu (ogladac zywe
    bity), rozkodowywac nrzi itd. Wlasnie w takim celu potrzebne mi sa
    bity (zywe) w PC.

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2011-07-20 10:49:55
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 20.07.2011 12:04, a...@p...pl pisze:
    > Na poczatek potrzebuje pouczyc sie co wychodzi z modemu (ogladac zywe
    > bity), rozkodowywac nrzi itd. Wlasnie w takim celu potrzebne mi sa
    > bity (zywe) w PC.

    To może na początek jakiś prosty analizator stanów logicznych?

    Michoo

  • 8. Data: 2011-07-20 10:58:43
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 20.07.2011 10:53, Waldemar Krzok pisze:

    > Na 9600 bps audio nie pociągnie.
    Audio ma 44khz, czyli ponad 4 próbki/bit - myślisz, że antyaliasing
    spowoduje za duże zakłócenia?

> [...]
    > message. Jest tego trochę w sieci, trzeba poszukać. Dla programu jest to
    > przezroczyste, robisz tak, jak w Win 3.1 i wcześniej.
    Tylko niestety to nie działa - kernel nie jest tworem RT i może [*] się
    pojawiać utrata bitów.

    > FT232R: tyż się da. Tryb bit bang.
    To już prędzej - jest synchronizowane zewnętrznym zegarem.

    [*] i będzie - kilka miesięcy temu pomoagałem znajomemu wyśledzić dziwne
    zakłócenia w komunikacji z pewnym urządzeniem. Po podłączeniu
    analizatora wyszło, że robiony przez LPT SPI miewa czasami "przycięcia"
    na tyle długie (dochodzące do 1.5ms), że układ uznawał, że zegar zniknął
    i resetował komunikację. To co dopiero gdy mówimy o pracy synchronicznej.

    Michoo

  • 9. Data: 2011-07-20 11:18:44
    Od: "Michal Lankosz" <m...@t...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Czy jest jakis sposob, aby wczytywac takie bity z wykorzystaniem tych
    > linii sterujacych (lub linii centronics).

    W windows XP da sie z LPT czytac (http://freefm.kni.pl/mike/lpt.html), ale
    ja sobie zrobilem zabaweczke na ATtiny2313, która czyta stany z portu
    wejsciowego i za pomoca UARTA i przejsciówki UART/USB przesyla stan calego
    portu jako bajt. Transmisja odbywa sie to z predkoscia 921,6kbps, czyli mam
    próbkowanie okolo 92kHz. Program prosty, w asemblerze: bufor nadajnika uart
    pusty? -> czytaj port, wyslij znak, na poczatek petli.
    Na PC to juz latwo czytac standardowo jak COMa.
    Moge podeslac ten program na AVR.

    Michal

  • 10. Data: 2011-07-20 16:12:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał w

    >Na 9600 bps audio nie pociągnie.

    Dlaczego nie ?

> [...]
    >gotowe. Lub: Bierzesz dowolny manipulator, może być ze zwalonymi
    >potencjometrami i robisz jak wyżej z guzikami. Czy osiągniesz 9600

    Ale tu te same problemy - nie bedziesz odczytywal stale, bo cie
    windows wywlaszczy. No i chroni dostep do portow. No i ma drivera
    wbudowanego, ktory pewnie sprawdza 50-100 razy/s.
    Co prawda .. dostep jakos sie daje wywalczyc, a procki teraz
    wielordzeniowe, moze da sie jeden zarezerwowac :-)

    No i to musi byc game port uczciwy, nie na USB.

    J.