  • 1. Data: 2011-07-20 08:21:10
    Temat: kabel tv czy sat
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Chcę poprowadzić z komina dwa przewody jeden do anteny satelitarnej a drugi
    do zwykłej siatkowej.
    Czy mogę zastosować kable od satelitarnej do analogowej i na odwrót? Czy
    można ich używać zamienne?

    Dzięki za pomoc
    Paweł

  • 2. Data: 2011-07-20 08:34:00
    Temat: Re: kabel tv czy sat
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Chcę poprowadzić z komina dwa przewody jeden do anteny
    > satelitarnej a drugi do zwykłej siatkowej.
    > Czy mogę zastosować kable od satelitarnej do analogowej i
    > na odwrót? Czy można ich używać zamienne?

    Jakie to są kable "do satelitarnej" i "do analogowej"?
    A tak poważnie to kup jeden kabel, np. RG-6, i połóż
    instalację :-). Tylko unikaj RG-6 po 20 czy 30 zł za 100
    metrów, bo po pierwszej zimie odpanie z nich izolacja. Kup
    np. Telmorowski. Na upartego możesz nawet położyć jeden
    kabel i zastosować zwrotnicę, a na dole gniazdo RTV-SAT, ale
    jak masz możliwość to lepiej jest zawsze mieć oddzielne
    kabelki...

  • 3. Data: 2011-07-20 09:03:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 20 Jul 2011 10:21:10 +0200, pawel napisał(a):

    > Czy mogę zastosować kable od satelitarnej do analogowej i na odwrót? Czy
    > można ich używać zamienne?

    Możesz, oba te zastosowania mają zbliżone wymagania techniczne.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2011-07-20 21:34:41
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Robert_J napisał:

    > Jakie to są kable "do satelitarnej" i "do analogowej"?

    Oba są tak samo dupiaste - równie dobrze kablem od żelazka albo sznurem
    do bielizny może łączyć. Jak koncentryk jest opisany "do telewizji
    cyfrowej" a nie impedancją charakterystyczną i tabelą tłumienności na
    metr/sto metrów/kilometr w funkcji częstotliwości to się nadaje do tego
    żeby gacie na nim suszyć. I do niczego więcej.

    Ja tam znam dwie kategorie prowadnic falowych - prowadnice wizyjne
    krótkiego dystansu (np. skrętka ethernetowa) - mało ważna tłumienność,
    ważna mała dyspersja bo pracują na niedużych dystansach z silnym
    pobudzeniem ale w szerokim widmie częstotliwości i prowadnice antenowe -
    wąskie widmo więc dyspersja mało istotna ale częstotliwości duże,
    pobudzenie z anteny odbiorczej cienkie (na poziomie szumów termicznych)
    - ważna jest minimalna tłumienność a dyspersję pies trącał.

    --
    Darek