    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: bity nie bajty > do PC
    Date: Wed, 20 Jul 2011 10:53:23 +0200

    Am 20.07.2011 10:33, schrieb J.F:

    > I cala masa prockow z usb, na ktorych mozesz zrobic "front end"

    > 9600 .. mozesz sprawdzic jakie mozliwosci daje windows programiscie. Byc
    > moze komunikaty nadchodza wystarczajaco szybko, zeby zlapac dokladny
    > czas zdarzenia i zdazyc obsluzyc pojedyncze bity.
    > Ale port RS-232 to rzecz w zaniku, a na konwerterze USB 9600 to za
    > szybko - normalnie jest obslugiwany co 1ms, moze Adam potrafi przyspieszyc.
    >
    > A na centronicsie .. niby sa jakies tryby wejsciowe, nawet chyba z DMA,
    > po dolozeniu jednego pomocniczego generatora mozna by chyba 100kHz
> [...]

    Na 9600 bps audio nie pociągnie.

    Ale poza tym da się toto zrobić na wszystkim:
    RS232 lub Centronics: potrzeba drivera, który przemapuje hardware na
    message. Jest tego trochę w sieci, trzeba poszukać. Dla programu jest to
    przezroczyste, robisz tak, jak w Win 3.1 i wcześniej.

    FT232R: tyż się da. Tryb bit bang.

    Game port (jeszcze są też takie na USB): odpytujesz guziki i masz
    gotowe. Lub: Bierzesz dowolny manipulator, może być ze zwalonymi
    potencjometrami i robisz jak wyżej z guzikami. Czy osiągniesz 9600 nie wiem.

    Waldek