  • 1. Data: 2011-07-19 21:04:34
    Temat: tuning wyświetlacza LCD
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Chodzi o to, że potrzebny wyświetlacz LCD (128x64), coś takiego jak np. ten
    http://artronic.pl/o_produkcie.php?id=796?

    Ale, potrzebna mi możliwie jak największa jasność (umieszczony za przyciemnioną
    szybą),
    a chciałbym żeby było dobrze widoczny przy np. silnym oświetleniu.

    Tak sobie kombinuję na ile mi pomoże wymiana ledów w podświetleniu ?
    Albo dodatnie tych ledów...

    Biorę też pod uwagę OLED, ale na razie nie wiem czego można się po tym
    spodziewać ( w sensie jasności).
    Coś np. takiego
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/1
    0135/pid/16327/page/1/backurl

    Może ktoś coś takiego robił (przeróbka podświetlania LCD) i może się podzielić
    uwagami ?

  • 2. Data: 2011-07-20 07:03:30
    Temat: Re: tuning wyświetlacza LCD
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości sundayman napisał:
> [...]
    0135/pid/16327/page/1/backurl

    > Może ktoś coś takiego robił (przeróbka podświetlania LCD) i może się

    Witam,
    OLED nie polecam. Nie wiem na ile poprawiono żywotność tych wyświetlaczy
    obecnie ale OLED-y zastosowane 2 lata temu w pewnym urządzeniu
    labolatoryjnym gdzie wyświetlacz miał zapewnioną temperaturę pracy
    20 - 25 st C i pracował 5 dni w tygodniu po kilka godzin z wyświetlanym
    głównie jednym tekstem "brak próbki" po roku czasu przy zapalonych
    wszystkich pixelach świecił wizualnie ok 50% mocy w miejscu tekstu
    "brak próbki". Wygląda to jak klasyczne wypalenie pixeli.

    Producent podawał czas zycia 10 000 h ale to chyba przy zmiennym
    tekscie gdzie dany pixel świecił z wypełnieniem <20% i wtedy po
    10 000 h zostało jeszcze 50% jasności.

    Wyświetlacze te nowe świecą bardzo ładnie i są czytelne w pełnym
    słońcu po kątem bliskim 175st z każdej strony przy mniejszym poborze
    mmocy niż podświetlane LCD ale niestety nie są trwałe.

    Osobiście zainteresował bym się wyświetlaczem LCD przystosowanym
    do dołożenia podświetlenia np. EADOGM128W-6
    i zastosował podświetlenie diodami mocy.
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2011-07-20 22:22:07
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Dzięki za info...
    Akurat ten EADOGM128W-6 się nie nada bo potrzebuję negative (białe na czarnym),
    ale
    przyjrzę się innym , może coś znajdę.