-
11. Data: 2014-01-17 20:31:41
Temat: Re: barierki energochłonne
Od: AZ <a...@g...com>
Dnia 17.01.2014 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:
>
> Patrze na to ... i mam mieszane uczucia:
> - zdarzenie jest prawdopodobnie rzadkie, bo jakby bylo czeste, to
> chyba by cos z tymi barierkami zrobili,
>
No robia, modne staja sie bariery linowe.
--
Artur
ZZR 1200
-
12. Data: 2014-01-17 20:41:05
Temat: Re: barierki energochłonne
Od: AZ <a...@g...com>
Dnia 17.01.2014 PepedB <a...@s...le> napisał/a:
>> Te nowsze są z linek stalowych, według mnie o wiele lepsze rozwiązanie,
>> bo takie cuda się nie zdadzą :)
>>
>
> Na stalowe narzekają motocykliści, że niby dla nich bardziej
> niebezpieczne. No nie wiem, bo jak lecą po ziemi i trafią na słupki
> trzymające klasyczne bariery, to chyba to w żaden sposób im nie służy.
>
No byl juz ten temat gdzies poruszany. Widzialem tez w zeszlym roku smierc
wlasnie po wywrotce i wjechaniu w slupki od klasycznych barier. Tutaj chyba
nie ma wiekszego znaczenia ale np wolalbym sie odbic (nadal jadac) od
klasycznej barierki zamiast takiej linowej. Samochodem tez po zwyklej sie
slizniesz a po takiej linowej chyba wiecej szkod bedzie...
--
Artur
ZZR 1200
-
13. Data: 2014-01-17 21:24:56
Temat: Re: barierki energochłonne
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Fri, 17 Jan 2014 20:19:36 +0100 osobnik zwany PepedB
napisał:
> W dniu 2014-01-17 19:28, anacron pisze:
>
>> Te nowsze są z linek stalowych, według mnie o wiele lepsze rozwiązanie,
>> bo takie cuda się nie zdadzą :)
>>
>>
> Na stalowe narzekają motocykliści, że niby dla nich bardziej
> niebezpieczne. No nie wiem, bo jak lecą po ziemi i trafią na słupki
> trzymające klasyczne bariery, to chyba to w żaden sposób im nie służy.
dla motocyklisty nie ma znaczenia czy linowa czy zwykła. W obu
przypadkach na dole powinna być zamontowana dodatkowa barierka na dole.
Inaczej jadący po asfalcie człowiek uderza w słupki a nie w barierkę.
a najlepiej takie:
<http://www.motocykle.v10.pl/
Wielka,Brytania,wprowadza,promotocyklowe,bariery,ene
rgochlonne,34531.html>
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
14. Data: 2014-01-18 03:25:47
Temat: Re: barierki energochłonne
Od: gobo <g...@p...onet.pl>
Hej,
Może nie trafił w początek barierki, nie będę polemizował, ale odległość
od skrzyżowania nie była zbyt wielka i jeśli odbiegała od podanej przeze
mnie odległości, to niewiele.
Na tym zdjęciu widać już drogę poprzeczną:
http://www.zinfo.pl/imageNews/29217b.jpg
Piotr
-
15. Data: 2014-01-18 10:23:41
Temat: Re: barierki energochłonne
Od: ":D@w!d J@$" <x...@g...com>
W dniu 17.01.2014 20:24, AZ pisze:
> Zanim ktos przeczyta brednie tego goscia i w nie uwierzy niech przyjrzy
> sie w jaki sposob sa montowane barierki (na zakladke) i, ze samochod
> uderzyl w barierke z lewej strony gdzie owa zakladka zadzialala calkiem
> odwrotnie.
>
Po prostu, bubel, szmelc, fuszera.
W tym tygodniu na obwodnicy pod Bydgoszczą barierka zatrzymała całego
TIR'a, że ten nie uciekł do rowu tylko pokiereszował barierkę na odcinku
30-40m. Chyba nawet nie pękła.
-
16. Data: 2014-01-18 10:32:57
Temat: Re: barierki energochłonne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 17 Jan 2014 19:41:05 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
> Dnia 17.01.2014 PepedB <a...@s...le> napisał/a:
>>> Te nowsze są z linek stalowych, według mnie o wiele lepsze rozwiązanie,
>>> bo takie cuda się nie zdadzą :)
>> Na stalowe narzekają motocykliści, że niby dla nich bardziej
>> niebezpieczne. No nie wiem, bo jak lecą po ziemi i trafią na słupki
>> trzymające klasyczne bariery, to chyba to w żaden sposób im nie służy.
>>
> No byl juz ten temat gdzies poruszany. Widzialem tez w zeszlym roku smierc
> wlasnie po wywrotce i wjechaniu w slupki od klasycznych barier. Tutaj chyba
> nie ma wiekszego znaczenia ale np wolalbym sie odbic (nadal jadac) od
> klasycznej barierki zamiast takiej linowej. Samochodem tez po zwyklej sie
> slizniesz a po takiej linowej chyba wiecej szkod bedzie...
Tu o zycie chodzi, nie o samochod.
A im wieksze szkody na samochodzie, tym pozniej ostrozniejsza jazda, i
to jest caly zysk :-)
Tylko ze te linowe musza miec slupki co kawalek, wiec "slizganie po
bandzie" szybko sie konczy ...
J.
-
17. Data: 2014-01-18 11:18:37
Temat: Re: barierki energochłonne
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 18.01.2014 10:32, J.F. pisze:
> Tylko ze te linowe musza miec slupki co kawalek, wiec "slizganie po
> bandzie" szybko sie konczy ...
Widziałem sytuację po wjechaniu i auto, 3 albo 4 słupki były wyłamane a
auto ładnie w linkach napiętych. Te słupki chyba są tak zrobione że
część ma się wyłamać tworząc strefę, gdzie te linki idą w plener
częściowo przyjmując na siebie siłę strzału.
--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
aba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
18. Data: 2014-01-18 12:41:18
Temat: Re: barierki energochłonne
Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
news:lbbojp$hkg$1@node2.news.atman.pl...
>
> Użytkownik "gobo" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:52d964c7$0$2219$6...@n...neostrada
.pl...
>> Hej,
>> Dziś w mojej okolicy miało miejsce zdarzenie drogowe w którym Skoda na
>> wylot została przebita barierką energochłonną.
>> Czasem zastanawiam się na sensownością ich instalowania, tym bardziej że
>> gdyby jej tam nie było to kierowca wpadłby na łąkę i w krzaki.
>> Link do artykułu i zdjęć:
>> http://www.zinfo.pl/artykuly/14215
>>
>> Nie jestem pewien, czy tak powinny zachowywać się bariery energochłonne.
>> Niby energię pochłonęły, ale chyba nie do końca w planowany sposób.
>
> Identycznie jak u Kubicy.
> Czyli to nie był przypadek, tylko wada barierek.
> Chyba, że ta też była częściowo zdemontowana.
>
>
i tez skoda
--
pozdr
tck(at)top.net.pl
---
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com