-
1. Data: 2014-01-17 17:58:17
Temat: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Od: s...@g...com
Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte, zielone) są
wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad jezdnią?
Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie widoczne byłyby
tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji widoczne z daleka
światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński obyczaj, że np. po
załączeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie ruszają zamiast czekać aż ten z
przodu odjedzie na 5 metrów, ale na szczęście jesteśmy normalnym krajem, więc
zacznijmy oszczędzać drogą stal na te wysokie słupy.
-
2. Data: 2014-01-17 17:58:38
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
news:20ac0b74-1d38-4c43-8cfd-e642a403973b@googlegrou
ps.com...
Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte,
zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad
jezdnią?
Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie widoczne
byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji widoczne z
daleka światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński obyczaj, że
np. po załączeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie ruszają zamiast
czekać aż ten z przodu odjedzie na 5 metrów, ale na szczęście jesteśmy
normalnym krajem, więc zacznijmy oszczędzać drogą stal na te wysokie słupy.
Montowane są wysoko, żeby z daleka było widać, że jest czerwone. Jakby było
nisko to tylko pierwszy samochód w "konwoju" wiedziałby, ze trzeba hamować.
Reszta za nim byłaby zdziwiona nagłym hamowaniem.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
3. Data: 2014-01-17 20:12:56
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Od: AZ <a...@g...com>
Dnia 17.01.2014 s...@g...com <s...@g...com> napisał/a:
> Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte, zielone)
są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad jezdnią?
> Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie widoczne byłyby
tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
> Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji widoczne z daleka
światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński obyczaj, że np. po
załączeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie ruszają zamiast czekać aż ten z
przodu odjedzie na 5 metrów, ale na szczęście jesteśmy normalnym krajem, więc
zacznijmy oszczędzać drogą stal na te wysokie słupy.
>
Bo po drodze (nie wiem czy zauwazyles?) nie poruszaja sie tylko osobowki.
--
Artur
ZZR 1200
-
4. Data: 2014-01-17 22:45:38
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Od: tá´Ź
slavo65 wrote:
> Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte,
> zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad
> jezdnią? Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku,
> gdzie widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich
> samochodu.
A jak ten pierwszy, to będzie ciężarówka czekająca na możliwość skrętu to
skąd będziesz wiedział, czy możesz jechać, czy nie?
--
ss??q s? ??u??ou??
-
5. Data: 2014-01-17 22:59:45
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 17 Jan 2014, AZ wrote:
> Dnia 17.01.2014 s...@g...com <s...@g...com> napisał/a:
>> Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie widoczne
byłyby tylko dla pierwszego,
>>
> Bo po drodze (nie wiem czy zauwazyles?) nie poruszaja sie tylko osobowki.
slavo odkrył, jak zapewnić zachowywanie należytego odstępu ;)
Pojedziesz za ciężarówką, to będziesz "zachowywał", bo nie wiesz czy
już się czerwone nie pali :D
pzdr, Gotfryd
-
6. Data: 2014-01-18 08:30:38
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
W dniu 2014-01-17 22:45, t? pisze:
> slavo65 wrote:
>
>> Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte,
>> zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad
>> jezdnią? Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku,
>> gdzie widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich
>> samochodu.
>
> A jak ten pierwszy, to będzie ciężarówka czekająca na możliwość skrętu to
> skąd będziesz wiedział, czy możesz jechać, czy nie?
>
Akurat argument z dupy. Skoro stoi i czeka, to znaczy, że nie można jechać.
--
Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
-
7. Data: 2014-01-18 10:24:09
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Od: ":D@w!d J@$" <x...@g...com>
W dniu 17.01.2014 17:58, yabba pisze:
> Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
> news:20ac0b74-1d38-4c43-8cfd-e642a403973b@googlegrou
ps.com...
> Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte,
> zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad
> jezdnią?
> Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie
> widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
> Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji widoczne z
> daleka światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński
> obyczaj, że np. po załączeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie
> ruszają zamiast czekać aż ten z przodu odjedzie na 5 metrów, ale na
> szczęście jesteśmy normalnym krajem, więc zacznijmy oszczędzać drogą
> stal na te wysokie słupy.
>
>
> Montowane są wysoko, żeby z daleka było widać, że jest czerwone. Jakby
> było nisko to tylko pierwszy samochód w "konwoju" wiedziałby, ze trzeba
> hamować. Reszta za nim byłaby zdziwiona nagłym hamowaniem.
>
Jedyna fajna i praktyczna rzecz z USA (tak mi się wydaje) to montowanie
sygnalizacji świetlnej... po drugiej stronie skrzyżowania. Wtedy ten
pierwszy jak stoi na linii to nie musi gimnastykować szyi.
-
8. Data: 2014-01-18 11:07:34
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik ":D@w!d J@$" <x...@g...com> napisał w
wiadomości news:52da4839$0$2154$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 17.01.2014 17:58, yabba pisze:
>> Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
>> news:20ac0b74-1d38-4c43-8cfd-e642a403973b@googlegrou
ps.com...
>> Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte,
>> zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad
>> jezdnią?
>> Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie
>> widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
>> Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji widoczne z
>> daleka światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński
>> obyczaj, że np. po załączeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie
>> ruszają zamiast czekać aż ten z przodu odjedzie na 5 metrów, ale na
>> szczęście jesteśmy normalnym krajem, więc zacznijmy oszczędzać drogą
>> stal na te wysokie słupy.
>>
>>
>> Montowane są wysoko, żeby z daleka było widać, że jest czerwone. Jakby
>> było nisko to tylko pierwszy samochód w "konwoju" wiedziałby, ze trzeba
>> hamować. Reszta za nim byłaby zdziwiona nagłym hamowaniem.
>>
> Jedyna fajna i praktyczna rzecz z USA (tak mi się wydaje) to montowanie
> sygnalizacji świetlnej... po drugiej stronie skrzyżowania. Wtedy ten
> pierwszy jak stoi na linii to nie musi gimnastykować szyi.
W Polsce montują małe sygnalizatory na słupie poniżej normalnych, tak około
1 metr nad ziemią. Wtedy z osobówki masz je na wysokości wzroku.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
9. Data: 2014-01-18 11:22:34
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Od: tá´Ź
sqlwiel wrote:
> Akurat argument z dupy. Skoro stoi i czeka, to znaczy, że nie można
> jechać.
Przemyślałeś to?
--
ss??q s? ??u??ou??
-
10. Data: 2014-01-20 11:20:24
Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>
W dniu 2014-01-18 10:24, :D@w!d J@$ pisze:
> Jedyna fajna i praktyczna rzecz z USA (tak mi się wydaje) to montowanie
> sygnalizacji świetlnej... po drugiej stronie skrzyżowania. Wtedy ten
> pierwszy jak stoi na linii to nie musi gimnastykować szyi.
No ale panie wladzo, przeciez ja opuszczalem skrzyzowanie na czerwonym a
nie wjezdzalem - nie widzi Pan gdzie jest sygnalizator? :)
--
jarek