eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 30

  • 1. Data: 2014-01-17 17:58:17
    Temat: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
    Od: s...@g...com

    Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte, zielone) są
    wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad jezdnią?
    Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie widoczne byłyby
    tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
    Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji widoczne z daleka
    światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński obyczaj, że np. po
    załączeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie ruszają zamiast czekać aż ten z
    przodu odjedzie na 5 metrów, ale na szczęście jesteśmy normalnym krajem, więc
    zacznijmy oszczędzać drogą stal na te wysokie słupy.


  • 2. Data: 2014-01-17 17:58:38
    Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:20ac0b74-1d38-4c43-8cfd-e642a403973b@googlegrou
    ps.com...
    Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte,
    zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad
    jezdnią?
    Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie widoczne
    byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
    Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji widoczne z
    daleka światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński obyczaj, że
    np. po załączeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie ruszają zamiast
    czekać aż ten z przodu odjedzie na 5 metrów, ale na szczęście jesteśmy
    normalnym krajem, więc zacznijmy oszczędzać drogą stal na te wysokie słupy.


    Montowane są wysoko, żeby z daleka było widać, że jest czerwone. Jakby było
    nisko to tylko pierwszy samochód w "konwoju" wiedziałby, ze trzeba hamować.
    Reszta za nim byłaby zdziwiona nagłym hamowaniem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 3. Data: 2014-01-17 20:12:56
    Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 17.01.2014 s...@g...com <s...@g...com> napisał/a:
    > Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte, zielone)
    są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad jezdnią?
    > Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie widoczne byłyby
    tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
    > Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji widoczne z daleka
    światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński obyczaj, że np. po
    załączeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie ruszają zamiast czekać aż ten z
    przodu odjedzie na 5 metrów, ale na szczęście jesteśmy normalnym krajem, więc
    zacznijmy oszczędzać drogą stal na te wysokie słupy.
    >
    Bo po drodze (nie wiem czy zauwazyles?) nie poruszaja sie tylko osobowki.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 4. Data: 2014-01-17 22:45:38
    Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
    Od: tá´Ź

    slavo65 wrote:

    > Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte,
    > zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad
    > jezdnią? Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku,
    > gdzie widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich
    > samochodu.

    A jak ten pierwszy, to będzie ciężarówka czekająca na możliwość skrętu to
    skąd będziesz wiedział, czy możesz jechać, czy nie?

    --
    ss??q s? ??u??ou??


  • 5. Data: 2014-01-17 22:59:45
    Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Jan 2014, AZ wrote:

    > Dnia 17.01.2014 s...@g...com <s...@g...com> napisał/a:
    >> Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie widoczne
    byłyby tylko dla pierwszego,
    >>
    > Bo po drodze (nie wiem czy zauwazyles?) nie poruszaja sie tylko osobowki.

    slavo odkrył, jak zapewnić zachowywanie należytego odstępu ;)
    Pojedziesz za ciężarówką, to będziesz "zachowywał", bo nie wiesz czy
    już się czerwone nie pali :D

    pzdr, Gotfryd


  • 6. Data: 2014-01-18 08:30:38
    Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-17 22:45, t? pisze:
    > slavo65 wrote:
    >
    >> Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte,
    >> zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad
    >> jezdnią? Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku,
    >> gdzie widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich
    >> samochodu.
    >
    > A jak ten pierwszy, to będzie ciężarówka czekająca na możliwość skrętu to
    > skąd będziesz wiedział, czy możesz jechać, czy nie?
    >
    Akurat argument z dupy. Skoro stoi i czeka, to znaczy, że nie można jechać.


    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.


  • 7. Data: 2014-01-18 10:24:09
    Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
    Od: ":D@w!d J@$" <x...@g...com>

    W dniu 17.01.2014 17:58, yabba pisze:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:20ac0b74-1d38-4c43-8cfd-e642a403973b@googlegrou
    ps.com...
    > Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte,
    > zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad
    > jezdnią?
    > Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie
    > widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
    > Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji widoczne z
    > daleka światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński
    > obyczaj, że np. po załączeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie
    > ruszają zamiast czekać aż ten z przodu odjedzie na 5 metrów, ale na
    > szczęście jesteśmy normalnym krajem, więc zacznijmy oszczędzać drogą
    > stal na te wysokie słupy.
    >
    >
    > Montowane są wysoko, żeby z daleka było widać, że jest czerwone. Jakby
    > było nisko to tylko pierwszy samochód w "konwoju" wiedziałby, ze trzeba
    > hamować. Reszta za nim byłaby zdziwiona nagłym hamowaniem.
    >
    Jedyna fajna i praktyczna rzecz z USA (tak mi się wydaje) to montowanie
    sygnalizacji świetlnej... po drugiej stronie skrzyżowania. Wtedy ten
    pierwszy jak stoi na linii to nie musi gimnastykować szyi.


  • 8. Data: 2014-01-18 11:07:34
    Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik ":D@w!d J@$" <x...@g...com> napisał w
    wiadomości news:52da4839$0$2154$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 17.01.2014 17:58, yabba pisze:
    >> Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
    >> news:20ac0b74-1d38-4c43-8cfd-e642a403973b@googlegrou
    ps.com...
    >> Ktoś z Was wie może, dlaczego światła sterujące ruchem (czerwone, żółte,
    >> zielone) są wieszane uparcie na wysokim słupie a czasem nawet wysoko nad
    >> jezdnią?
    >> Przecież wystarczyłoby montować je na tanim, niskim pachołku, gdzie
    >> widoczne byłyby tylko dla pierwszego, stojącego przy nich samochodu.
    >> Wiadomo, że teoretycznie takie wysokie słupy i w konsekwencji widoczne z
    >> daleka światła miałyby sens, gdyby w Polsce panował barbarzyński
    >> obyczaj, że np. po załączeniu się zielonego wszyscy naraz, płynnie
    >> ruszają zamiast czekać aż ten z przodu odjedzie na 5 metrów, ale na
    >> szczęście jesteśmy normalnym krajem, więc zacznijmy oszczędzać drogą
    >> stal na te wysokie słupy.
    >>
    >>
    >> Montowane są wysoko, żeby z daleka było widać, że jest czerwone. Jakby
    >> było nisko to tylko pierwszy samochód w "konwoju" wiedziałby, ze trzeba
    >> hamować. Reszta za nim byłaby zdziwiona nagłym hamowaniem.
    >>
    > Jedyna fajna i praktyczna rzecz z USA (tak mi się wydaje) to montowanie
    > sygnalizacji świetlnej... po drugiej stronie skrzyżowania. Wtedy ten
    > pierwszy jak stoi na linii to nie musi gimnastykować szyi.

    W Polsce montują małe sygnalizatory na słupie poniżej normalnych, tak około
    1 metr nad ziemią. Wtedy z osobówki masz je na wysokości wzroku.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 9. Data: 2014-01-18 11:22:34
    Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
    Od: tá´Ź

    sqlwiel wrote:

    > Akurat argument z dupy. Skoro stoi i czeka, to znaczy, że nie można
    > jechać.

    Przemyślałeś to?

    --
    ss??q s? ??u??ou??


  • 10. Data: 2014-01-20 11:20:24
    Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-01-18 10:24, :D@w!d J@$ pisze:

    > Jedyna fajna i praktyczna rzecz z USA (tak mi się wydaje) to montowanie
    > sygnalizacji świetlnej... po drugiej stronie skrzyżowania. Wtedy ten
    > pierwszy jak stoi na linii to nie musi gimnastykować szyi.

    No ale panie wladzo, przeciez ja opuszczalem skrzyzowanie na czerwonym a
    nie wjezdzalem - nie widzi Pan gdzie jest sygnalizator? :)


    --
    jarek

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: