  • 1. Data: 2014-01-17 13:50:07
    Temat: Nik krytykuje fotoradary ITD
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W skrócie: stoją tam, gdzie powinny, ale niestety ITD jest zbyt łagodna.
    Są zaprogramowane na rejestrowanie przekroczeń o 25-30km/h, zamiast o 10.
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/770916,nik-fot
    oradary-w-dobrych-miejscach-ale-zbyt-lagodne.html

    "Gdyby fotoradary były ustawione na rejestrowanie każdego wykroczenia już od 11 km
    ponad limit,
    to liczba spraw wzrosłaby o 200 proc. - argumentowało kierownictwo inspekcji."

    No coś takiego! A przecież Rostowski im kazał zarabiać. Ktoś poleci za sabotaż
    budżetu.
    No chyba, że... nie, niemożliwe.

  • 2. Data: 2014-01-17 14:28:20
    Temat: Re: Nik krytykuje fotoradary ITD
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jakub Witkowski j...@d...z.sygnatury ...

    > W skrócie: stoją tam, gdzie powinny, ale niestety ITD jest zbyt
    > łagodna. Są zaprogramowane na rejestrowanie przekroczeń o 25-30km/h,
> [...]

    No ale ustawienie o 10 jest bez sensu, skoro 10 kierowca ma prawo sie
    pomylic a 3 to błąd pomiarowy urządzenia...

  • 3. Data: 2014-01-17 14:41:42
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-01-17 14:28, Budzik pisze:
    > Użytkownik Jakub Witkowski j...@d...z.sygnatury ...

    oradary-w-dobrych-m

    > No ale ustawienie o 10 jest bez sensu, skoro 10 kierowca ma prawo sie
    > pomylic a 3 to błąd pomiarowy urządzenia...

    Tak czy siak nie wyjdzie raczej 25. I pokaż przepis, że kierowca "ma prawo się
    pomylić o 10" :)
    Co najwyżej, nie powinien być zmierzony *stacjonarnym* fotoradarem, o ile ustawiono
    go zgodnie
    z rozporządzeniem. Ale prawa nie ma, a zmierzony może być inaczej.

  • 4. Data: 2014-01-17 17:48:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
> [...]
    >inspekcji."
    >No coś takiego! A przecież Rostowski im kazał zarabiać. Ktoś poleci

    Zarabiac to jedno, ale przeciez oni lamia prawo, bo w ustawie wyraznie
    zapisano prog 10.

    A prawda raczej taka ze kierowcy zwalniaja.

    J.

  • 5. Data: 2014-01-17 21:26:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 17 Jan 2014 17:48:44 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

    otoradary-w-dobrych-
    miejscach-ale-zbyt-lagodne.html

    > Zarabiac to jedno, ale przeciez oni lamia prawo, bo w ustawie wyraznie
    > zapisano prog 10.

    nie łamią. łamaliby gdyby strykali poniżej +10

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2014-01-17 21:40:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-17 17:48, J.F pisze:
    oradary-w-dobrych-miejscach-ale-zbyt-lagodne.html

    > Zarabiac to jedno,

    Tak też padł mit o dorabianiu przez FR do budżetu...

    > ale przeciez oni lamia prawo, bo w ustawie wyraznie
    > zapisano prog 10.

    W jaki sposób łamią prawo prazy tak ustawionym limicie?
    AFAIR w ustawie jest mowa o minimalnym limicie dla FR,
    a nie, że mają ustawiać na +10km/h.

    > A prawda raczej taka ze kierowcy zwalniaja.

    To akurat nieistotne...

  • 7. Data: 2014-01-17 21:47:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

> [...]
    >
    > No ale ustawienie o 10 jest bez sensu, skoro 10 kierowca ma prawo sie
    > pomylic a 3 to błąd pomiarowy urządzenia...

    Jak to z kilku plotek rodzą się bzdury - nigdzie w ustawie nie ma
    założenia, że "10 kierowca ma prawo sie pomylic". Ba, taryfikator
    mówi dość wyraźnie, że takiego prawa nie ma. Jedynie co jest
    zapisane to to, że stacjonarne FR powinny mieć ustawiony próg
    minimum +10km/h i nic więcej. Innych urządzeń/pomiarów to nie
    dotyczy, a kierowca nie ma prawa się pomylić o te 10km/h :P

  • 8. Data: 2014-01-17 22:39:32
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 17 stycznia 2014 14:28:20 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > U�ytkownik Jakub Witkowski j...@d...z.sygnatury ...

    > No ale ustawienie o 10 jest bez sensu, skoro 10 kierowca ma prawo sie
    >
    > pomylic a 3 to b��d pomiarowy urz�dzenia...

    Jak jest jakaś prędkość dopuszczalna to nie wynosi ona tyle co wolno + 10 ale tyle co
    wolno. W tych +10 mieści się z zapasem tolerancja urządzenia do rejestrowania
    prędkości. Przykład. Jak na 50 zarejestrują 61 to nie wystawiają mandatu za 1 tylko
    za 11.

  • 9. Data: 2014-01-17 23:14:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Jan 2014, Artur Maśląg wrote:

    > W jaki sposób łamią prawo prazy tak ustawionym limicie?
    > AFAIR w ustawie jest mowa o minimalnym limicie dla FR,
    > a nie, że mają ustawiać na +10km/h.

    A moglibyści dla leni, na przykład dla mnie, zacytować
    wraz z podaniem namiarów na akt prawny?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2014-01-18 00:15:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Jan 2014 21:47:42 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Jak to z kilku plotek rodzą się bzdury - nigdzie w ustawie nie ma
    > założenia, że "10 kierowca ma prawo sie pomylic". Ba, taryfikator
    > mówi dość wyraźnie, że takiego prawa nie ma.

    No jak, ***, nie ma, jak jest ?

    3) sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z
    uwzględ-nieniem progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na
    drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia
    zarejestro-wanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu
    kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości;

    J.