  • 1. Data: 2010-05-26 13:36:03
    Temat: atramentowka z tanimi zamiennikami?
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    mozecie polecic jakas plujke z tanimi zamiennikami, zalezy
    mi na samej drukarce - bez skanera (nie ma zbytnio miejsca
    zeby upchac cos wiekszego, inaczej bralbym kolejnego
    brothera dcp-1xx) i latwo dostepnych zamiennikach w
    rozsadnej cenie (bez kombinowania z chipami, napelnianiem
    resetowaniem itd.)

    na jakosci druku specjalnie mi nie zalezy, ale potrzebuje
    kolor wiec laser odpada, tym bardziej ze ilosci wydrukow
    niewielkie - kilka, kilkanascie kartek tygodniowo, wiec
    nic nie powinno pozasychac

    wazne zeby bylo to cos w miare latwo dostepnego, bo
    potrzebuje to "na wczoraj"

  • 2. Data: 2010-05-27 08:34:41
    Temat: Re: atramentowka z tanimi zamiennikami?
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-05-26 15:36, m4rkiz pisze:
    > na jakosci druku specjalnie mi nie zalezy, ale potrzebuje kolor wiec
    > laser odpada,
    to zdanie jest bez sensu. Jesli potrzebujesz kolor ale nie zalezy ci na
    jakosci to laser jest idealnym rozwiazaniem.
    Tyle ze maly to raczej nie bedzie...
    Marx

  • 3. Data: 2010-05-27 09:29:15
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości grup
    l...
    > to zdanie jest bez sensu. Jesli potrzebujesz kolor ale nie zalezy ci na
    > jakosci to laser jest idealnym rozwiazaniem.
    > Tyle ze maly to raczej nie bedzie...

    Mały? Zobacz po ile stoją drukarki kolorowe laserowe, a po ile atramentowe.

  • 4. Data: 2010-05-27 11:54:59
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Marx" <M...@n...com> wrote in message
    > to zdanie jest bez sensu. Jesli potrzebujesz kolor ale nie zalezy ci na
    > jakosci to laser jest idealnym rozwiazaniem.
    > Tyle ze maly to raczej nie bedzie...

    to raz,
    a dwa - w cenie kolorowego lasera to mam z 10 tanich atramentowek

    jaki jest sens kupowac kolorowy laser do kilkunastu wydrukow tygodniowo?
    przeciez nizsze koszty nigdy nie zrekompensuja ceny zakupu (najtanszy jaki
    widze to 750 pln i pewnie eksploatacja kosztuje tyle co dobrej atramentowki)

    ja szukam czegos takiego jak brother (4 pojemniki tuszu na 500 stron to
    jakies 15 pln czyli tyle co papier - koszt wydruku 6 groszy za strone
    w tym papier!) tylko niestety mniejszego (chociaz z tego co widze prosciej
    bedzie wykombinowac jakas polke i wrocic do sprawdzonego rozwiazania)

  • 5. Data: 2010-05-27 13:53:50
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-05-27 13:54, m4rkiz pisze:
    > "Marx" <M...@n...com> wrote in message
    >
    > to raz,
    > a dwa - w cenie kolorowego lasera to mam z 10 tanich atramentowek
    nie 10 a 2, moze 3, i to beda badziewia

    > jaki jest sens kupowac kolorowy laser do kilkunastu wydrukow tygodniowo?
    bardzo prosty - nie zaschnie. Kupujesz i zawsze dziala. Nie pierniczysz
    sie z mikroskopijnymi koszmarnie drogimi oryginalnymi pojemnikami lub
    ich napelnianiem/zasychaniem, masz trwalsze wydruki.
    Atramentowki maja inne zalety: drukowanie na CD, jakosc fotograficzna,
    ale na tym ci nie zalezy.

    > przeciez nizsze koszty nigdy nie zrekompensuja ceny zakupu (najtanszy jaki
    > widze to 750 pln i pewnie eksploatacja kosztuje tyle co dobrej
    > atramentowki)
    to slabo widzisz - najtanszy kolor jest ponizej 500zl
    np. http://www.ceneo.pl/1360062

> [...]
    > w tym papier!) tylko niestety mniejszego (chociaz z tego co widze prosciej
    > bedzie wykombinowac jakas polke i wrocic do sprawdzonego rozwiazania)

    zrobisz jak chcesz. Jak sam sypiesz toner do laserowki to po pierwsze
    tez wychodzi tanio, a po drugie robisz to raz na dluuugi czas. Jesli
    kupisz lasorowke z duzym tonerem to moze sie okazac ze przy tej
    intensywnosci drukowania bedziesz ja napelniac raz na rok.
    Marx

  • 6. Data: 2010-05-27 18:14:10
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    http://www.allegro.pl/item1047568825.html albo ze 3 nowe brothery 195c

    > bardzo prosty - nie zaschnie. Kupujesz i zawsze dziala.

    tak samo jak normalnie eksploatowana atramentowka

    > Nie pierniczysz sie z mikroskopijnymi koszmarnie drogimi oryginalnymi
    > pojemnikami lub ich napelnianiem/zasychaniem, masz trwalsze wydruki.

    komplet zamiennikow do niego to z 20 zlotych, sam uzywam nieco innych
    o znacznie wiekszej pojemnosci, jak narazie przez rok i ~2500 kartek
    ubyla mi z nich 1/3 tuszu, zero problemow

    > to slabo widzisz - najtanszy kolor jest ponizej 500zl
    > np. http://www.ceneo.pl/1360062

    uzywanego brothera mam 10 razy taniej, nowego ponad 2, materialy w
    takiej samej cenie, nie trzeba kombinowac z chipami

> [...]
    > lasorowke z duzym tonerem to moze sie okazac ze przy tej intensywnosci
    > drukowania bedziesz ja napelniac raz na rok.

    tylko to rozwiazanie w porownaniu do uzywanego brothera nie ma dla mnie
    zalet a kosztuje znacznie wiecej

  • 7. Data: 2010-05-27 19:40:05
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości grup
    l...

    > Mały? Zobacz po ile stoją drukarki kolorowe laserowe, a po ile
    > atramentowe.

    Jak mi zaschły oryginalne tusze HP45 i HP78 (bo własnie mało drukowałem) i
    zsumowałem cenę nowych ich to wyszła mi prawie nowiuteńka drikarka kolorowa
    Xerox 6125N
    W stosunku do HP DJ930/950 nic nie zasycha, kartki nie musze po wydruku
    kłaść na zelazko aby wyschło oraz jest podłączona do sieci i nie muszę
    przełaczac kabli jak chcę wydrukować ze stacjonarki a potem z lapa.
    Za nową drukarke dałem 620zł.

    Wada - wielkie i mniejsze nie będzie.

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2010-05-27 19:49:42
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości

    > tak samo jak normalnie eksploatowana atramentowka

    Ale zrozumiałem że tu nie jest normalna eksploatacja z codziennymi wydrukami
    tylko bardzo małe ilości.
    Dlatego ja wywaliłem funkiel nówki oryginalnie fabrycznie zaschniete tusze
    HP razem z drukarką w pierony po tym jak po czasie bezczynności właczyłem
    dziecku aby wydrukować ptaszka jakiegoś z zyciorysem na prace domową.
    Pasiasty czarny i różowy nie przypadły do gustu (tylko to były w stanie
    wydać z siebie oryginalne tusze). A się wkurzyłem bo to był kolejny raz i
    kolejne tusze. Mam ciekawsze wydatki niż 300zł za 40ml tuszu.

    Teraz nie mam stresu i nie zaśmiecam środowiska złomem elektronicznym w
    postaci kolejnej nowej zaschnietej drukarki atramentowej.

    Nie, nie jestem fanem lasera i atrament jest be.
    Jest cacy.. ale nie przy małych ilościach druku.
    Kumpel kupił kombajn atramentowy i włącza go raz na miesiąc drukując jakieś
    rachunki czy faktury. Co miesiąc widziałem go huhającego i odprawiającego
    inne czary z pojemniczkami z tuszem. Po pół roku również kupił laser.
    Kombajn robi jako skaner już tylko.

    pozdro

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2010-05-27 19:53:46
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości grup
    > Jak mi zaschły oryginalne tusze HP45 i HP78 (bo własnie mało drukowałem) i
    > zsumowałem cenę nowych ich to wyszła mi prawie nowiuteńka drikarka kolorowa
    > Xerox 6125N

    Nie dało się udrożnić? Sam w ciągu tygodnia potrafię wydrukować ponad 500 stron,
    ale wolę kupić najtańszą "plujkę" i sam wstrzykiwać atrament. Jak się popsuje
    kupuję następną drukarkę. :]

  • 10. Data: 2010-05-27 20:04:30
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > stron, ale wolę kupić najtańszą "plujkę" i sam wstrzykiwać atrament. Jak
    > się popsuje kupuję następną drukarkę. :]

    Nie dało.

    Za czasów studenckich to się drukowało trochę. Strzykawek było u mnie
    dostatek ;)
    Potem już znacznie mniej i mniej i się zaczęły schody. Padła drukarka DJ930
    jak se tusz wyciekał powoli i powoli zawalając kompletnie miejsce
    parkowania. Potem 950 i tusze. W międzyczasie już starą dobrą tanią LaserJet
    6P sobie sprawiłem do czarno-białych wydruków. Jakość i koszt nie do
    pobicia. A teraz po wywaleniu plujki jest kolorowy Xerox w sieci.

    Gdybym drukował tyle co Ty.. problemu bym nie widział.

    pozdro

    --
    Irokez