  • 1. Data: 2010-05-25 08:20:12
    Temat: Hermetycznosc zasilacza do lapka.
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Klasyka:
    właśnie przeciera się kabelek 15 volt dokładnie przy wyjściu z obudowy laptopowego
    zasilacza.
    Dla naprawy kabelka (fizycznie to jest zapewne przewód koncentryczny) koniecze
    będzie "rozklejenie" obudowy zasilacza.
    Jak i czym ugryść tę obudowę??

  • 2. Data: 2010-05-25 08:33:35
    Temat: Re: Hermetycznosc zasilacza do lapka.
    Od: Silver Ghost <s...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 May 2010 10:20:12 +0200, ąćęłńóśźż <a...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    zasilacza.
    >Dla naprawy kabelka (fizycznie to jest zapewne przewód koncentryczny) koniecze

    Zaleznie od solidnsci obudowy.... mozna probowac gumowym mlotkiem, ale
    trzeba miec wprawe. Zawsze jest wyzyko, ze sie od wstrzasu cos
    oberwie.

    Zasadniczo ustawiamy zasilacz pionowo, naroznikiem na czyms twardym,
    tak by nie amortyzowalo uderzenia i wykonujemy silne energiczne
    uderzenie w naroznik po przekatnej. Czasem czynnosc trzeba powtorzyc
    2-3 razy, ale zazwyczaj zgrzew puszcza.

    Osobiscie najwieksze problemy mialem z zasilaczami od Toshib... jakos
    mocniej klejone.

    Ciecie nie ma wiekszego sensu, bo obudowa jest laczona na zakladke,
    wiec jak klej / zgrzw nie pusci, to nawet jak sie to rozetnie pilka,
    to zostaje szczelina ktora pozniej .... nie wyglada.

    Silver Ghost
    // Doswiadczenie zmienia sie proporcjonalnie
    // do ilosci zrujnowanego sprzetu.

  • 3. Data: 2010-05-25 08:38:15
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    wrote:

> [...]
    zasilacza.
    >Dla naprawy kabelka (fizycznie to jest zapewne przewód koncentryczny) koniecze
    Przeciąłem piłką i potem skleiłem taśmą, działa do dziś.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 4. Data: 2010-05-25 08:48:10
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Mój wygląda wyjątkowo solidnie, też Japończyk...
    Ale jakoś młotek nie przemawia mi do wyobraźni o naprawach laptopów ;-)

    -----

  • 5. Data: 2010-05-25 08:50:50
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-05-25 10:20, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    zasilacza.
    > Dla naprawy kabelka (fizycznie to jest zapewne przewód koncentryczny) koniecze
    Jak już ktoś napisał - młotkiem (gumowym), albo moja metoda - wkład do
    noża do tapet (taka ostra blaszka) w imadło, na tym ostrzu opieram
    obudowę zasilacza, tak by ostrze weszło w szparę na łączeniu, i z góry
    młotkiem gumowym pierdut!. I tak w paru miejscach, im więcej tym lepiej,
    by rozkleić maksymalnie duzy obszar. Przeważnie łączenie się rozkleja
    prawidłowo, bez śladów zewnętrznych, lub pęka ale tylko część wewnętrzna
    zakładki - da się później skleić (prawie bez) widocznych śladów.
    Lepsze to niż walenie w cały zasilacz i liczenie na jego skrętność by
    zerwać zgrzew/klej - bo to grozi urwaniem paru elementów większych a na
    delikatnych drucikach, typu cewka czy dławik...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2010-05-25 08:58:39
    Od: Tomek <...@...z>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Mój wygląda wyjątkowo solidnie, też Japończyk...
    > Ale jakoś młotek nie przemawia mi do wyobraźni o naprawach laptopów ;-)

    Twardym trza być :) Jak nie mam gumowego młotka, to biorę kawałki
    drewna, zasilacz w miejscach styku z deską jakąś szmatką czy gąbką
    obkładam i walę młotkiem. Dla wprawy poćwiczyłem sobie na spalonych
    zalewanych zasilaczach "wtyczkowych" - można wyczuć jak mocno trzeba
    uderzyć, żeby usłyszeć ten fajny dźwięk pękającej spoiny, ale
    generalnie możesz próbować zwiększając siłę uderzenia - jak będzie za
    słabo, to młotek "odda", jak będzie prawie dobrze to będziesz czuł że
    obudowa się poddaje - wtedy jeszcze raz mocniej i usłyszysz trzask.

  • 7. Data: 2010-05-25 09:08:07
    Od: Silver Ghost <s...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 May 2010 10:50:50 +0200, BartekK <s...@N...org>
    wrote:

    <ciach>

    >Lepsze to niż walenie w cały zasilacz i liczenie na jego skrętność by
    >zerwać zgrzew/klej - bo to grozi urwaniem paru elementów większych a na
    >delikatnych drucikach, typu cewka czy dławik...

    Dokladnie, przy rozwiazaniu mlotkowym :) jest szansa ze sie cos
    oberwie, dlatego trzeba miec wprawe, by rozlupac zasilacz w 1-2
    podejsciach, bo pozniej moze byc grzechotka i jest wiecej do
    naprawiania.

    Swoja droga patent z nozem w imadle jest niezly, potestuje.

  • 8. Data: 2010-05-25 15:32:23
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Mam wrażenie, że sobie jaja robicie z ludzkiego kłopotu ;-))

    Gorzej ze szparą w obudowie - praktycznie nie ma...

    -----

  • 9. Data: 2010-05-25 15:33:07
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dla naprawy kabelka (fizycznie to jest zapewne przewód koncentryczny)
    > koniecze będzie "rozklejenie" obudowy zasilacza.

    Ja zawsze:
    nóż 'scyzoryk' Sanvika plus młotek z twardej gumy.
    Płasko scyzor w szparę na łączeniu, z wyczuciem młotkiem i jazda dookoła.
    Po tym nawet bardzo źle to nie wygląda. Czyszczę łaczenia, klej dookoła i
    składam.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2010-05-25 16:32:52
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-05-25 17:32, ąćęłńóśźż pisze:
    > Mam wrażenie, że sobie jaja robicie z ludzkiego kłopotu ;-))
    Ale my sobie jaj nie robimy, na prawdę tak się te obudowy otwiera.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173