  • 91. Data: 2011-06-01 15:34:09
    Temat: Re: apel do śmigających po Ursusie
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-06-01 15:39, Marcin N pisze:
> [...]
    > samochody, samochody z dziurawymi/przerdzewiałymi tłumikami, trąbią na
    > siebie bo coś tam ... W tym wszystkim są motocykle a % z tego to te z
    > rozwierconymi wydechami. W tej całej masie czepianie się wyłącznie
    > motocykli to idiotyzm...
    >
    > ============
    >
    > Czy wiesz, ile pojazdów generujących 70 dB poziomu natężenia dźwięku
    > potrzeba, żeby uzyskać hałas 73 dB? 10.
    > Ile ich potrzeba, żeby uzyskać 76 dB? 100.
    >
    > Jeden stały bywalec grupy szczyci się w każdym poście, że jego motór
    > przekracza 120 dB. Norma to (o ile pamiętam) 80.

    "W załączniku nr 1 do rozporządzenia w sprawie warunków technicznych
    jasno jest stwierdzone, że motocykle o pojemności do 125 cm3 może
    wytwarzać hałas do 94 dB, natomiast motocykle o pojemności większej niż
    125 cm3 nie mogą przekroczyć progu 96 dB"

    > Potrzeba naprawdę licznej grupy motocykli spełniających normy, żeby
    > dorównać jednemu bywalcowi tej grupy w zaśmiecaniu środowiska hałasem.
    > I po co to? Czy wszyscy muszą dostać po uszach, żeby jeden prostak (sam
    > tak o sobie powiedział) dowartościował swoje ego?

    Fajnie sie czyta Twoje zabawne wypociny. Do tego coraz lepiej sie
    rozkrecasz. Prosze o wiecej takiej fajnej literatury !
    Niestety musze Cie zmartwic poniewaz sprzedalem tamte glosny wydech i
    sklecilem inne, tez glosne ale nie wiem jak bardzo. Musze znowu poczekac
    do zlotu na ktorym odbeda sie zawody oraz pojawi sie ktos z miernikiem i
    zmierzy generowany przeze mnie halas. Oczywiscie do pomiaru wyjme wklady
    tlumiace !

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 92. Data: 2011-06-01 16:33:04
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2011-06-01 17:34, Kuczu pisze:
    . Oczywiscie do pomiaru wyjme wklady
    > tlumiace !
    No i po wizerunku...

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 93. Data: 2011-06-01 19:00:49
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-06-01 18:33, Monster pisze:
    > W dniu 2011-06-01 17:34, Kuczu pisze:
    > . Oczywiscie do pomiaru wyjme wklady
    > No i po wizerunku...

    Na tych aktualnych poziom halasu podczas jazdy jest dla mnie bardzo
    komfortowy. Poniewaz jezde glownie z obrotami niewielkimi (V2 z mocnym
    dolem sie klania) to nie jest dla mnie uciazliwy a w razie potrzeby
    wystarczy dodac energicznie gazu i wtedy ryczy pieknie. Tamten,
    calkowicie pusty, meczyl mnie juz troche aczkolwiek byl akceptowalny.
    Poniewaz jednak, jak co zimy, nastapily pewne modyfikacje motocykla to
    nie pasowal juz do nowego, lepszego wizerunku.

    Ale lada dzien zagosci w mym garazu nastepny nowy-uzywany motocykl,
    oczywiscie z amerykanskim V2. Tamten ma tez duzo do gadania i po wyjeciu
    szybkodemontowalnego dB-killera bede mogl znowu terroryzowac blizsze i
    dalsze wsie i miasteczka oraz, dzieki latwym modyfikacjom zasilania,
    powiekszac efekt cieplarniany.

    A wszystkich pieniaczy prosze o dzwonienie na miejscowy posterunek
    milicji/ormo/strazy wiejskiej celem zgloszenia mego destrukcyjnego
    wplywu na uszy, okoliczna zwierzyne lowna oraz bydlo rogate.

  • 94. Data: 2011-06-01 21:12:01
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 2011-06-01 16:53, kocyk pisze:

    > Ej, no jakto, przeciez jak sie nie beda krecic to ja juz musze byc
    > zsiadniety, bo sie wykopyrtne!

    Niestety tutaj dochodzimy do niezbadanej czesci natury dualnej swiata
    kiedy kola sie nie kreca i kreca jednoczesnie wtedy mozna zsiadac a nie
    byc wykopyrtnietym chyba, ze moment wykopyrtniecia jest zupelnie
    oderwany od faktu krecenia lub nie krecenia sie kol..
    jasne? ;)

    --
    pozdr!
    Rogal

  • 95. Data: 2011-06-02 05:17:54
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Grzegorz Rogala wrote:

> [...]
    > byc wykopyrtnietym chyba, ze moment wykopyrtniecia jest zupelnie
    > oderwany od faktu krecenia lub nie krecenia sie kol..

    Yyyyy, taaaaak... dzieeeeeki! Ale oba kola? Bo nie chce dostac zeza.
    K.

  • 96. Data: 2011-06-02 06:19:05
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    W dniu 2011-05-31 14:10, KJ Siła Słów pisze:
> [...]
    urvare-doohan.jpg

    > Na preclach?
    >
    > Zjebe. I to od jakiegos skutersa.
    >
    > Byl tu u nas chwile Mistrz Polski i uwierz mi slabo mu poszlo

    Masz na myśli Dobrowolskiego? Inna sprawa, że myślał, że wszyscy na
    kolana padną i po stopach całować będą :)

    Pozdr
    DP

  • 97. Data: 2011-06-02 06:27:21
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    W dniu 01.06.2011 17:34, Kuczu pisze:
> [...]
    > wytwarzać hałas do 94 dB, natomiast motocykle o pojemności większej niż
    > 125 cm3 nie mogą przekroczyć progu 96 dB"

    tam chyba też podają przy jakiej skali obrotów jest to mierzone.

    - gildor

  • 98. Data: 2011-06-02 06:40:53
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    gildor <g...@N...gazeta.pl> napisała rzekomo
    > tam chyba też podają przy jakiej skali obrotów jest to mierzone.
    > - gildor

    Tak. Przy połowie maksymalnej prędkości obrotowej.

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 99. Data: 2011-06-02 06:42:05
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka

    ***Kuczu
    Musze znowu poczekac do zlotu na ktorym odbeda sie zawody oraz pojawi
    sie ktos z miernikiem i
    zmierzy generowany przeze mnie halas. Oczywiscie do pomiaru wyjme
    wklady tlumiace !

    Przyjedz do Zuranskich, wezme sonometr i zrobimy konkurs kto
    najbardziej zakloca spokoj...
    Chec jednak stawiam ze wydechy nawet puste nie dadza rede szarpidrutom

  • 100. Data: 2011-06-02 06:43:01
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-06-02 08:27, gildor pisze:

    > tam chyba też podają przy jakiej skali obrotów jest to mierzone.

    Tak jakos 3/4 obrotow max. Tytus musi to wiedziec. Aczkolwiek w
    niektorych motocyklach pomiedzy 3/4 a 4/4 odbrotow max jest znaczaca
    roznica w halasie. Tak wiec pojazd moze spelniac warunki techniczne -
    96dB przy 3/4 obrotow ale znacznie je przekraczac przy obrotach
    maksymalnych.