  • 1. Data: 2010-08-05 10:25:35
    Temat: Znoooooowu góry: Alpy Berchtesgaden - zdjęcia
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    Witam Wszystkich
    i zapraszam do komentowania galerii z Alp Berchtesgaden (właściwie są
    to Alpy Berchtesgadeńskie, ale ta nazwa jest tak karkołomna, że
    pozwoliłem sobie ja lekko skrócić):

    http://www.tomaszworek.com/gallery-alpy_berchtesgade
    n.html

    Tak, są to znooooowu góry, jakoś tak wyszło, że ostatnimi czasy
    ciągnie mnie tylko w takie miejsca.

    Jak na mnie jest to galeria bardzo duża (32 zdjęcia), ale i tak jest
    nieźle, bo gdy je wybierałem, to podczas pierwszej iteracji miałem
    około 100 kandydatów... za czwartym razem udało się zejść do 32 :)

    Właściwie nie jest tego za dużo? Da się to jeszcze oglądać? Mam
    nadzieję, że tak, bo chyba nie jestem w stanie usunąć ani jednego
    zdjęcia...

    Poza tym standardowo zachęcam do wybrzydzania, wytykania i
    komentowania wszelkich błędów jakie popełniłem.

    Całość powstała za pomocą Pentaxa K-m, Tamrona 28-75 i Sigmy 10-20
    (lub Tamrona 10-24).

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 2. Data: 2010-08-05 22:11:59
    Temat: Re: Znoooooowu góry: Alpy Berchtesgaden - zdjęcia
    Od: "Andrzej" <a...@p...pl>

    Mnie bardzo interesuje jakim softem obrabiasz te fotki , co dodajesz, co
    ujmujesz itp., bo nie sadze, zeby byly one "czyste"...Tak czy siak efekty
    naprawde sa imponujące , przynjamniej dla mnie mega amatora .

  • 3. Data: 2010-08-05 22:23:26
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Worek" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    >i zapraszam do komentowania galerii z Alp Berchtesgaden (właściwie są
    >to Alpy Berchtesgadeńskie, ale ta nazwa jest tak karkołomna, że

    Miodzio :)

  • 4. Data: 2010-08-05 22:44:18
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Tomasz Worek" napisał
    Witam Wszystkich
    i zapraszam do komentowania galerii z Alp Berchtesgaden (właściwie są
    to Alpy Berchtesgadeńskie, ale ta nazwa jest tak karkołomna, że
    pozwoliłem sobie ja lekko skrócić):
    ------------------------------------

    Przesadzasz, najgorsze jest i tak to Berchtes ; )

[...]

    To tak jak mnie więc mi pasuje ; )

[...]

    Ja zniósłbym 2 x taką galerię ale wydaje mi się, że te 32 to górna granica
    dla przecietnego oglądającego.

    Poza tym standardowo zachęcam do wybrzydzania, wytykania i
    komentowania wszelkich błędów jakie popełniłem.
    ------------------------------------

    No dobra, lecimy:
    5099 - od razu uderza kadrowanie i podział - za dużo wody, obcięta góra
    (jedna i druga), trochę to przeszkadza
    5148 - lubię leśny bałagan tego typu ale nigdy jeszcze nie udało mi się tego
    zdjąć w satysfakcjonujący sposób. Tobie też się to tym kadrem nie udało -
    ciężki temat ; )
    Reszta bez zarzutu.
    Jedna uwaga natury ogólnej. Nie wiem co o tym myślisz ale mi osobiście
    przeszkadzają kadry przycięte do nietypowych proporcji. Rozumiem, że czasem
    aż się kompozycja prosi ale podczas oglądania galeri w której co i rusz
    zmieniają się proporcje strasznie to rozprasza. Przydałoby się przynajmniej
    pogrupowanie na kadry poziome, pionowe i panoramiczne.
    Od dłuższego czasu staram się też trzymać proporcji 3 x 2. Nawet jeśli
    zdarzy się mieć kadr, ktory wymaga lekkiej korekty skaluję go
    proporcjonalnie i wydaje mi się, że taka galeria wygląda i ogląda się ją
    znacznie lepiej.

    Generalnie wspaniałe miejsce, Adolf wiedział co dobre ; )
    To jezioro i jego okolice obfitują w piękne plenery.

    adam

  • 5. Data: 2010-08-06 08:09:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Worek" 0...@f...goog
    legroups.com

    : Tak, są to znooooowu góry, jakoś tak wyszło, że ostatnimi czasy
    : ciągnie mnie tylko w takie miejsca.

    Pewnie masz chore płuca. :)

    : Jak na mnie jest to galeria bardzo duża (32 zdjęcia), ale i tak jest
    : nieźle, bo gdy je wybierałem, to podczas pierwszej iteracji miałem
    : około 100 kandydatów... za czwartym razem udało się zejść do 32 :)

    Dla mnie to może być i 320. :) Ja lubię zdjęcia. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2010-08-06 08:47:39
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 6 Sie, 00:11, "Andrzej" <a...@p...pl> wrote:
    > Mnie bardzo interesuje jakim softem obrabiasz te fotki , co dodajesz, co
    > ujmujesz itp., bo nie sadze, zeby byly one "czyste"...Tak czy siak efekty
    > naprawde sa imponujące , przynjamniej dla mnie mega amatora .

    Cześć,
    używam Photoshop Elements 8 (na "pełnego" Photoshopa mnie nie stać).
    Zanim się na niego zdecydowałem przetestowałem inne programy (Gimp,
    Paint Shop Pro) ale żaden z nich nie jest tak przyjemny w obsłudze jak
    PSE. Chodzi mi głównie o szybkość działania. Gdy używam filtrów,
    duplikuję warstwy, maluję maski pędzlem w PSE dzieje się wszystko
    błyskawicznie, a w innych programach działa z widocznymi skokami
    (pędzle) lub po prostu trwa dłużej (np. filtry). Jako "dłużej"
    rozumiem np. 1-2 sekundy. Niby niedużo, ale po użyciu danej funkcji po
    raz 20 zaczyna to baaaaardzo irytować, szczególnie, że w PSE dzieje
    się to błyskawicznie.

    Wszystko czego brakuje w PSE (dodawanie masek do warstw, channel
    mixer, krzywe) można ominąć za pomocą akcji, które są dostępne za
    darmo w internecie.

    Wszystkie moje zdjęcia "obrabiam" do bólu i jak dla mnie
    postprocessing jest bardzo ważną częścią końcowego efektu. "Obróbka"
    każdego zdjęcia ma jeszcze jedną zaletę: powstrzymuje mnie od robienia
    6786236782634 zdjęć każdego dnia - nie chciałoby mi się takiej ilości
    obrabiać :)

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 7. Data: 2010-08-06 09:06:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i3gg0o$177$...@i...gazeta.pl

    > Dla mnie to może być i 320. :) Ja lubię zdjęcia. :)

    Zapomniałem dodać -- ,,oby za darmo''. :) Gdybym miał płacić za zdjęcia,
    wolałbym mniejszą liczbę. :) Może nawet bym uznał, że wszystkie są złe. ;)

    Ja lubię zdjęcia. Czasami w czytelniach (a tych jest cała masa -- galerie
    handlowe, empiki, właściwie wszelkie sklepy z książkami i z gazetami) są
    takie ładne zdjęcia, że aż trudno od nich oczy oderwać... Ale chyba tylko
    w empikach (no, może w Leroyu, ale tam są słabe czytelnie) podsuwają coś
    pod tyłek, aby można było czytać i oglądać w przyzwoitych warunkach...
    Niektórym nawet kawę podają. :) Tam płaci się tylko czasem. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2010-08-06 09:26:54
    Od: "j...@o...pl" <j...@o...pl>

    W dniu 2010-08-06 10:47, Tomasz Worek pisze:

> [...]
    > każdego zdjęcia ma jeszcze jedną zaletę: powstrzymuje mnie od robienia
    > 6786236782634 zdjęć każdego dnia - nie chciałoby mi się takiej ilości

    Hej,

    A czy masz wszystkie kroki po kolei poskładane w "Akcje" ?
    Chciałbym to przetestować na swoich zdjęciach, bo niektóre efekty
    końcowe są naprawdę imponujące.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-08-06 09:58:08
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@o...pl napisał(a):

    > A czy masz wszystkie kroki po kolei poskładane w "Akcje" ?
    > Chciałbym to przetestować na swoich zdjęciach, bo niektóre efekty
    > końcowe są naprawdę imponujące.

    Jak dla mnie, to "obrabiam do bólu" co "powstrzymuje [...] od robienia
    6786236782634 zdjęć" oznacza, że nie chodzi o automatyczną obróbkę
    poprzez z góry zdefiniowaną, uniwersalną akcję, stałą dla wszystkich zdjęć.

    --
    Mirek

  • 10. Data: 2010-08-06 10:20:11
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 6 Sie, 11:58, John Smith <u...@e...net> wrote:
> [...]
    > 6786236782634 zdjęć" oznacza, że nie chodzi o automatyczną obróbkę
    > poprzez z góry zdefiniowaną, uniwersalną akcję, stałą dla wszystkich zdjęć.

    Potwierdzam. Używam akcji z "atomowymi zadaniami", np.
    - channel mixer
    - dodaj maskę do bieżącej warstwy
    - wyostrz używając Unsharp Mask
    itp.