  • 11. Data: 2010-08-06 11:56:17
    Temat: Re: Znoooooowu góry: Alpy Berchtesgaden - zdjęcia
    Od: "j...@o...pl" <j...@o...pl>

    W dniu 2010-08-06 12:20, Tomasz Worek pisze:

    > Potwierdzam. Używam akcji z "atomowymi zadaniami", np.
    > - channel mixer
    > - dodaj maskę do bieżącej warstwy
    > - wyostrz używając Unsharp Mask
    > itp.
    >
    > Pozdrawiam, Tomasz

    A czy jest jakaś możliwość abyś opisał w miarę krok po kroku jak
    tworzysz takie efekty. Szczególnie widoczne przy zdjęciach zamku w
    Mosznie:) i np. wież w Tokio.

    Pzdr

  • 12. Data: 2010-08-06 13:34:18
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 6 Sie, 13:56, "j...@o...pl" <j...@o...pl> wrote:

    > A czy jest jakaś możliwość abyś opisał w miarę krok po kroku jak
    > tworzysz takie efekty. Szczególnie widoczne przy zdjęciach zamku w
    > Mosznie:) i np. wież w Tokio.
    >
    > Pzdr

    Jeśli chodzi o wieże w Tokio (http://www.tomaszworek.com/gallery-tokio-
    IMGP1352_53_54_55_56_57.html) to jest to niestety dość prymitywnie
    zrobiony HDR. Właściwie to jest panorama (tylko zrobiona w pionie) z 3
    zdjęć HDR. Już tego nie robię od bardzo dawna (HDRów, nie panoram,
    które lubię nadal). Teraz to zdjęcie wydaje mi się trochę zbyt
    efekciarskie...

    Jesli chodzi o zamek w Mosznej (http://www.tomaszworek.com/gallery-
    zamki_polskie-IMGP7988a.html) to:
    1. Perspektywę osiągnąłem za pomocą Sigmy 10-20 (10mm).
    2. Chmury są przyciemnione za pomocą filtra połówkowego (system Cokin)
    3. Fioletowy zafarb pochodzi od tegoż filtra :)
    4. Podciągnięte są kontrasty i nasycenie kolorów w PSE.
    5. Dodatkowo przyciemniłem chmury w PSE (stosując maskę, aby reszta
    zdjęcia pozostała bez zmian).
    6. Ogólna tonacja zdjęcia została zmieniona za pomocą (chyba - nie
    pamietam już) jakiejś częściowej sepii, tak aby częściowo kolory
    pozostały.

    Pozdrawiam, Tomasz