  • 1. Data: 2010-08-04 18:04:11
    Temat: Nowe procesorki
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jak co jakiś czas muszę wymienić komputer i w ogóle nie chce mi się tego
    robić, ale mówi się trudno. Wymyśliłem sobie warianty dwa: leniwy, czyli
    nowa płyta ze zintegrowaną grafiką z wyjściem cyfrowym, ale wspierająca
    stare 775. Zostawiłbym sobie nawet procesor (e6850), bo fajny.
    Wywaliłbym zewnętrzną grafikę, źródło kłopotów i ciepła.

    Ale ponieważ dni ddr2 są policzone, a jest okazja pozbyć się 8GB kostek,
    jest też okazja przejść na ddr3 i całą resztę. No i właśnie, jaką? i3,
    i5, które co może? i7 raczej odpada, nie widzę sensu przepłacać. Szukam
    porady praktycznej, bo na razie mało kto posiada te procesorki.

    Co jest ważne - w najbliższym czasie nie mam zamiaru wychodzić z XP więc
    wystarczy mi szybki dwurdzeniowiec. Za to zależy mi na 8GB pamięci, bo
    pracuję na ramdysku (stąd cała ta decyzja). Zintegrowana grafika radzi
    sobie z szopem dokładnie tak samo jak wypasiona. Zresztą na razie nie
    mam w planach przejścia na cs5, który i tak wciąż grafikę ma gdzieś.
    Komputer ma być cichuteńki (jak ten, który właśnie mam), najlepiej żeby
    z monitorem nie żarł więcej niż 100W. Płyta intela (tzn. układy i
    produkcja, od lat w tym siedzę i jest okej).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 2. Data: 2010-08-04 18:59:35
    Temat: Re: Nowe procesorki
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-08-04 20:04, Janko Muzykant pisze:
> [...]
    okazja przejść na
    > ddr3 i całą resztę. No i właśnie, jaką? i3, i5, które co może? i7 raczej odpada,

    i5 750 - 4 rdzenie i fajna opcja turbo dla "jedno-dwurdzeniowych" aplikacji.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 3. Data: 2010-08-04 19:18:00
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > i5 750 - 4 rdzenie i fajna opcja turbo dla "jedno-dwurdzeniowych"
    > aplikacji.

    Przylaczam sie do tej propozycji. Od grudnia pracuje na i5 750 na Asus
    P7P55D, z chlodzeniem Arctic-Cooling Freezer Xtreme Rev.2. Do tego 8 GB
    RAM OCZ 1600 MHz CL7 Platinium, i chodzi jak marzenie. Aaaa... Plyta ma
    swietne mozliwosci krecenie i zarzadzania moca. Ja mam ustawione tak, ze
    bez obciazenia dziala w okolicach 1,8 GHz. Przy typowej, normalnej pracy
    skacze do okolo 2,3-2,9, a kiedy zapuszcze mu cos glodnego na MHz i
    rdzenie, to gna na 3,7 GHz.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 4. Data: 2010-08-04 20:00:46
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 04 Aug 2010 20:04:11 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

> [...]
    > i5, które co może? i7 raczej odpada, nie widzę sensu przepłacać. Szukam
    > porady praktycznej, bo na razie mało kto posiada te procesorki.

    To nie jest platforma rozwojowa, intel już zapowiedział zmianę podstawek.

    > Co jest ważne - w najbliższym czasie nie mam zamiaru wychodzić z XP więc
    > wystarczy mi szybki dwurdzeniowiec.

    A co ma piernik do wiatraka, Janko? XP ma limit na ilość procesorów, nie
    rdzeni. Osobna sprawa to taka, że czym lepszy sprzęt tym XP gorzej sobie z
    nim radzi. Naprawdę proponuję zastanowienie się nad aktualizacją do Windows
    7 x64

> [...]
    > z monitorem nie żarł więcej niż 100W. Płyta intela (tzn. układy i
    > produkcja, od lat w tym siedzę i jest okej).

    Pomyśl jednak nad AMD i czterech lub sześciu rdzeniach. Czuć różnicę,

    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
    all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
    resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
    Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
    shifted from mural to reality at his back."

  • 5. Data: 2010-08-04 20:11:57
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Tomasz Jakubowski napisał:

    > i5 750 - 4 rdzenie i fajna opcja turbo dla "jedno-dwurdzeniowych" aplikacji.

    Całkowicie popieram :) Najlepszy 'bang for buck'. Dla pewnych zastosowań
    to nadal może być za mocne, ale IMO najlepsza opcja. Do tego duży
    radiator, cichy zasilacz be quiet! 80+.

    m.

  • 6. Data: 2010-08-04 20:55:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:

    > To nie jest platforma rozwojowa, intel już zapowiedział zmianę podstawek.

    To mi akurat wisi, ale nie wisi mi problem pamięci, bo przychodzi czas,
    że trzeba nagle zmienić kostki za cenę kilku dobrych stów i nie wiadomo,
    co zrobić ze starymi (mało kto chce 8GB).

    > A co ma piernik do wiatraka, Janko?

    To, że właśnie wiatrak będzie stał w miejscu, bo dwa rdzenie to jeszcze
    będą miały co robić, ale cztery to nie za bardzo w środowisku 32
    bitowym. Jeden szop może, reszta nie widzę, żeby korzystała nawet z
    dwóch rdzeni.

> [...]
    > nim radzi. Naprawdę proponuję zastanowienie się nad aktualizacją do Windows

    Poczekam na ósemkę. Naprawdę, już z niczym nie musi być szybciej, teraz
    czas na oszczędniej :)

    > Pomyśl jednak nad AMD i czterech lub sześciu rdzeniach. Czuć różnicę,

    Dziękuję, mam inne hobby niż testowanie platform pc :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /Kraków - piękne miasto psich kup i billboardów, piwem i moczem pachnące.../

  • 7. Data: 2010-08-04 21:00:56
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    > To mi akurat wisi, ale nie wisi mi problem pamięci, bo przychodzi czas, że
    > trzeba nagle zmienić kostki za cenę kilku dobrych stów i nie wiadomo, co
    > zrobić ze starymi (mało kto chce 8GB).

    Za rozsądną cene moge odkupić całe 8GB. Masz w dwójkach, w czwórkach czy
    różnie? No i jaka marka i parametry? :)

  • 8. Data: 2010-08-04 21:27:54
    Od: "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl>

    > nowa płyta ze zintegrowaną grafiką z wyjściem cyfrowym, ale
    > wspierająca

    Absolutnie nie zintegrowane!
    Będzie fatalnie obsługiwać wyświetlanie np. fotokastu HD
    który będziesz miał fantazję przygotować....
    ...jak nie dziś to już niedługo....
    Cokolwiek co nie ma ambicji gryzienia się z resztą
    systemu i ma wspomaganie sprzętowe wyświetlania HD...

    > i5, które co może?

    O właśnie!!! Dokładnie ten procesor
    i dobre chłodzenie i będziesz miał
    sensowny komputer na dłuższy czas.

    Natomiast z tym XP to hmmmm....
    Jednak system warto unowocześnić...

    Pzdr
    KK

  • 9. Data: 2010-08-04 21:45:04
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Wed, 04 Aug 2010 22:55:23 +0200, Janko Muzykant wrote:

    > Andrzej Libiszewski pisze:
    > XP ma limit na ilość procesorów, nie
    >
    > Poczekam na ósemkę. Naprawdę, już z niczym nie musi być szybciej, teraz
    > czas na oszczędniej :)

    Nowszy 64 bitowy system jest lepiej przystosowany do wielu rdzeni,
    szybszy (na pewno Linux), do tego lepiej obsługuje tak dużą ilość pamięci.

    > Dziękuję, mam inne hobby niż testowanie platform pc :)

    Jak Andrzej zauważył, Intel znowu coś zmienia, do tego robi straszne
    czary mary z numerowaniem swoich procesorów (http://
    www.conceivablytech.com/1840/products/intel-blurs-th
    e-lines-between-4-
    and-6-cores/), jeśli będziesz chciał szybciej to znowu czeka Cię zmiana
    płyty i procesora.
    Odpowiednio mocny procesor AMD będzie zauważalnie tańszy od swojego
    Intelowego odpowiednika, do tego bardzo łatwo, w przypadku AMD zwiększyć
    liczbę rdzeni - wystarczy wymienić procesor. Sam używam od dłuższego
    czasu 4 rdzeniowego AMD (6 GB pamięci) - komfort pracy jest bardzo wysoki
    nawet przy sporym obciążeniu, obecnie wąskim gardłem jest dysk twardy.
    Jeśli Intel to wybierz mocnego 2 rdzeniowego Intela i5.

    --
    Ł.

  • 10. Data: 2010-08-04 22:16:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Santana pisze:
    > Za rozsądną cene moge odkupić całe 8GB. Masz w dwójkach, w czwórkach czy
    > różnie? No i jaka marka i parametry? :)

    No właśnie niby z jednego sortu (4 szt), a różnią się deko (czasy
    dostępu). Ale już klient jest :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wymyśliłem certyfikat na ziewanie, szukam wspólnika z dojściami/