  • From: "adam" <j...@o...maile.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Znoooooowu góry: Alpy Berchtesgaden - zdjęcia
    Date: Fri, 6 Aug 2010 00:44:18 +0200

    Użytkownik "Tomasz Worek" napisał
    Witam Wszystkich
    i zapraszam do komentowania galerii z Alp Berchtesgaden (właściwie są
    to Alpy Berchtesgadeńskie, ale ta nazwa jest tak karkołomna, że
    pozwoliłem sobie ja lekko skrócić):
    ------------------------------------

    Przesadzasz, najgorsze jest i tak to Berchtes ; )

    http://www.tomaszworek.com/gallery-alpy_berchtesgade
    n.html

    Tak, są to znooooowu góry, jakoś tak wyszło, że ostatnimi czasy
    ciągnie mnie tylko w takie miejsca.
    ------------------------------------

    To tak jak mnie więc mi pasuje ; )

    Jak na mnie jest to galeria bardzo duża (32 zdjęcia), ale i tak jest
    nieźle, bo gdy je wybierałem, to podczas pierwszej iteracji miałem
    około 100 kandydatów... za czwartym razem udało się zejść do 32 :)
    Właściwie nie jest tego za dużo? Da się to jeszcze oglądać? Mam
    nadzieję, że tak, bo chyba nie jestem w stanie usunąć ani jednego
    zdjęcia...
    ------------------------------------

    Ja zniósłbym 2 x taką galerię ale wydaje mi się, że te 32 to górna granica
    dla przecietnego oglądającego.

    Poza tym standardowo zachęcam do wybrzydzania, wytykania i
    komentowania wszelkich błędów jakie popełniłem.
    ------------------------------------

    No dobra, lecimy:
    5099 - od razu uderza kadrowanie i podział - za dużo wody, obcięta góra
    (jedna i druga), trochę to przeszkadza
    5148 - lubię leśny bałagan tego typu ale nigdy jeszcze nie udało mi się tego
    zdjąć w satysfakcjonujący sposób. Tobie też się to tym kadrem nie udało -
    ciężki temat ; )
    Reszta bez zarzutu.
    Jedna uwaga natury ogólnej. Nie wiem co o tym myślisz ale mi osobiście
    przeszkadzają kadry przycięte do nietypowych proporcji. Rozumiem, że czasem
    aż się kompozycja prosi ale podczas oglądania galeri w której co i rusz
    zmieniają się proporcje strasznie to rozprasza. Przydałoby się przynajmniej
    pogrupowanie na kadry poziome, pionowe i panoramiczne.
    Od dłuższego czasu staram się też trzymać proporcji 3 x 2. Nawet jeśli
    zdarzy się mieć kadr, ktory wymaga lekkiej korekty skaluję go
    proporcjonalnie i wydaje mi się, że taka galeria wygląda i ogląda się ją
    znacznie lepiej.

    Generalnie wspaniałe miejsce, Adolf wiedział co dobre ; )
    To jezioro i jego okolice obfitują w piękne plenery.

    adam