    From: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmienić na półsyntetyk czy nie?
    Date: Mon, 29 Aug 2011 11:43:41 +0200

    W dniu 2011-08-29 09:05, Cavallino pisze:

    > Może mieć lepsze właściwości myjące i wypłukać zanieczyszczenia które
    > uszczelniają silnik, których brak może spowodować problemy.
    > Ale to dotyczy przejścia w drugą stronę, jak był syntetyk to co miał
    > wypłukać to już wypłukał.
    Dokładnie tak to wygląda,
    ja w prostych silnikach (CC 700, CC900), po 150 000 km zmieniałem z
    układu (syntetyk na zimę / semistnt na lato) na (zima = semi / lato =
    mineral), oczywiście, jeżeli producent dopuszczał minerała.
    po 250 kkm lałem tylko minerał, po 300 kkm już tylko 20w/50 z tesco po
    25 zl za bańkę 5l, wraz ze środkiem polepszającym kompresję. ;-)