    From: "Taz" <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Zintegrowany audio Realtek nie chce działać
    Date: Sun, 17 Apr 2011 11:44:57 +0200

    Witam,
    Mam na płycie zintegrowany dźwięk Realtek ALC850 at VIA
    AC'97.
    Właczam go w BIOS i Instaluję oryginalne stery z płyty.
    Na ekranie wszystko ok. Aplikacja Sound Efect Menager
    działa.
    Aplikacja w sys tray'u Sound Man też działa.
    W Menagerze urządzeń żadnych konfliktów.

    Podłączam się z głośnikami do zielonego gniazda i nic.
    Dżwięku brak.

    Są 2 jumpery na płycie: JL1 i LR1 cyt.: "..if are short,
    both
    the front panel and the rear panel audio connectors can
    work"
    I tyle z jumperów odnośnie dźwięku.

    Teoretycznie dźwięk musiałby być, ale nie ma.
    Jeśli to coś pomorze to dźwięk kontroluje VIA 3059
    Na płycie głuwnej jest napis CH 7.1, ale to też chyba mało
    ważne.

    Płyta Asrock jest pokazana tu:
    http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775Dual-
    880Pro

    Wyczerpałem chyba wszystkie możliwości.
    Jeszcze jedna zrecz mi przyszła do głowy - przy Sound
    Blaster
    była tak opcja "digital output only" i przy niej też właśnie
    nie
    było dźwięku. (regulacja głośności/zaawansowane)

    Próbowałem cośtakiego znaleźć w oprogramowaniu tego realteka
    ale
    bez skutku, a "zaawansowane" w regulacji głośności jest
    odchaczone
    na szaro i nie da się zmienić.

    Będę wdzięczny za wszekie sugestie.

    Marcin Leśniak