  • 1. Data: 2011-04-16 14:39:09
    Temat: Pamięć serwerowa do płyty ECS K7VZA.
    Od: Maru <m...@n...pl>

    Witam, poskładałem dzieciakom kompa z części jakie wygrzebałem z
    zakamarków, ale przy większym obciążeniu trochę go muli.
    Pamięci nie ma za wiele bo tylko dwie kości SDRAM DIMM 256 + 128 MB,
    kiedyś miałem jeszcze 512 MB, ale sprzedałem:( Nie myślałem, że jeszcze
    go kiedyś ożywię, postanowiłem więc kupić takową pamięć.
    Natknąłem się na pamięci stosowane w serwerach z obsługą ECC. Wychodzi
    na to, że moja płyta ECS K7VZA powinna obsłużyć taką pamięć, ale z
    teorią różnie bywa.
    Stąd pytanie czy ktoś z Was miał styczność z taką płytą i pamięcią.
    Praktycznie w cenie standardowej 1 kości można kupić 2 lub 3 kości
    serwerowe. W takim układzie wolałbym założyć 3x 512 MB, bo tyle obsłuży
    płyta.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-04-16 17:12:08
    Temat: Re: Pamięć serwerowa do płyty ECS K7VZA.
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]
    > Praktycznie w cenie standardowej 1 kości można kupić 2 lub 3 kości serwerowe.
    > W takim układzie wolałbym założyć 3x 512 MB, bo tyle obsłuży płyta.

    Jesli w Warszawie to moge wypozyczyc pamieci do sprawdzenia.
    AM

  • 3. Data: 2011-04-16 17:33:02
    Od: Maru <m...@n...pl>

    W dniu 16.04.2011 19:12, Hades pisze:

    > Jesli w Warszawie to moge wypozyczyc pamieci do sprawdzenia.
    > AM

    Niestety prawie Kraków, ale to byłoby faktycznie najlepsze rozwiązanie.
    Dzięki za odzew i pozdrawiam.

  • 4. Data: 2011-04-16 20:35:41
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sat, 16 Apr 2011 16:39:09 +0200, Maru napisał(a):

> [...]
    > Praktycznie w cenie standardowej 1 kości można kupić 2 lub 3 kości
    > serwerowe. W takim układzie wolałbym założyć 3x 512 MB, bo tyle obsłuży

    Miałem kiedyś taką płytę. Na oryginalnym BIOS-ie chodziła z ECC ale miała
    tajemnicze zwisy co jakiś czas. Po wgraniu nowszego BIOS-u przestała
    widzieć ECC (za to zrobiła się stabilna). Możliwe że te pamięci były nie
    teges lecz na innym komputerze poszły bez bólu.

  • 5. Data: 2011-04-17 10:23:23
    Od: Maru <m...@n...pl>

    W dniu 16.04.2011 22:35, Leszek K. pisze:

> [...]
    > widzieć ECC (za to zrobiła się stabilna). Możliwe że te pamięci były nie
    > teges lecz na innym komputerze poszły bez bólu.

    Swego czasu wgrywałem ostatni aktualny BIOS, więc mam teraz małą
    zagwózdkę. No nic, jak znajdę coś za stosunkowo niewielkie pieniądze to
    może zaryzykuję.