  • 11. Data: 2009-06-23 21:52:57
    Temat: Re: Zestawienie wielkosci matryc - diagram
    Od: thearti <t...@p...onet.pl>

    On 23 Cze, 18:48, "awygo" <a...@g...pl> wrote:

    > Skoro już Koledzy oświecali mnie w kwestiihistogramu, to może i tu się uda.
    > Taką stronę znalazłem:http://plieth.com/jurek/nieskonczonosc.htm
    > Czy nie wynika z tego, że matryca o tych samych wymiarach, ale większej
    > ilości pikseli może zarejestrować mniejsze szczegóły?

    Teoretycznie tak, o ile zmniejszenie wielkosci pixela nie pociagnie za
    soba pogorszenia innych parametrow (np. zwiekszenia szumow), w efekcie
    jeszcze wiekszej utraty szczegolow.
    W praktyce to jest swietnie, jesli w ogole masz obiektyw wyciagajacy z
    aktualnej matrycy 100% :)

  • 12. Data: 2009-06-24 07:03:50
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    Uzytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > czyli co , uwazasz ze nie ma co produkowac/kupowac wiekszych matryc ,
    > na ktorych miesci sie wiecej pixeli ?

    Z tym upakowaniem pikseli jest jak z przedzialami w pociagu PKP. W pierwszej
    klasie jest 6 miejsc a w drugiej 8 miejsc w przedziale o tych samych
    gabarytach. Do ktorego wolalbys wejsc ? Gdzie jest bardziej komfortowo ? ;)

    Adameck

  • 13. Data: 2009-06-24 07:31:13
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    > klasie jest 6 miejsc a w drugiej 8 miejsc w przedziale o tych samych
    > gabarytach. Do ktorego wolalbys wejsc ? Gdzie jest bardziej komfortowo ? ;)

    zapytaj moze tych , ktorzy w sezonie no dostali sie do wagonu gdyz
    miejsca zajete.
    z punktu widzenia przewoznika lepszy jest przedzial z 8 miejscami ,
    gdyz zabierze wiecej pasazerow czyli w matrycy informacji.

    szumy nie zaleza od wielkosci pixela.
    od wielkosci pixela zalezy poziom sygnalu czyli odstep sygnalu od
    szumow , czyli jakosc sygnalu uzytecznego.

    w 2 matrycach o tej samej powierzcni calkowitej

    matryca A o np 6 mpx zajmujacych np 50% calkowitej powierzchni
    matrycy
    matryca B o np 7 mpx zajmujacych np 60% calkowitej powierzchi

    matryca B bedzie dawac wieksza rozdzielczosc i mniejsze szumy , gdyz
    calkowity sygnal z wiekszej powierzchni.

  • 14. Data: 2009-06-24 08:57:43
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <j...@u...at> napisal:

> [...]
    >
    > matryca B bedzie dawac wieksza rozdzielczosc i mniejsze szumy , gdyz
    > calkowity sygnal z wiekszej powierzchni.

    Tyle, ze przy tej samej technologii wykonania 7MPix zajmie nie 60, a gdzies
    tak nieco ponad 40% powierzchni matrycy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 15. Data: 2009-06-24 09:01:47
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 24 Jun., 10:57, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > Tyle, ze przy tej samej technologii wykonania 7MPix zajmie nie 60, a gdzies
    > tak nieco ponad 40% powierzchni matrycy.

> [...]

    to zobacz jak wzrosl stopien pokrycia powierzchni matryc w ostatnim
    czasie.

  • 16. Data: 2009-06-24 12:02:12
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <j...@u...at> napisal:

    >to zobacz jak wzrosl stopien pokrycia powierzchni matryc w ostatnim
    >czasie.

    Bo tecnologia nie stala w miejscu - i gdyby w teju nowej tecnologii
    wykonywac matryce o taiej samej rozdzielczosci jak dawniej wykorzystywany
    procent zajmowanej powierzchni wzróslby znacznie bardziej a szumy i dynamika
    matrycy mocno by zyskaly. Oczywiscie cena za to bylby brak spektakularnie
    prezentujacego sie w reklamach wzrostu rozdzielczosci (czesto i tak
    pozornego, gdyz rozdzielczosc zaczyna byc limitowana nie iloscia pikseli
    matrycy a rozdzielczoscia optyki lub/i precyzja AF).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 17. Data: 2009-06-24 13:02:13
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 24 Jun., 14:02, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > pozornego, gdyz rozdzielczosc zaczyna byc limitowana nie iloscia pikseli
    > matrycy a rozdzielczoscia optyki lub/i precyzja AF).

    stopien pokrycia matrycy to ok 50% powierzchni , w nowszych podchodzi
    prawie pod 70%
    jest postep.

    XXX

  • 18. Data: 2009-06-24 20:54:29
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <j...@u...at> napisal:

    >[...]
    >>

    >stopien pokrycia matrycy to ok 50% powierzchni , w nowszych podchodzi
    >prawie pod 70%
    >jest postep.
    >[...]

    Przeczytaj jeszcze raz tekst na który odpowiadasz - przeciez tez pisalem ze
    jest postep. Tyle, ze wzrost prtzecietnej jakosci uzyskiwanych zdjec bylby
    wiekszy, gdyby czesci mozliowosci nowych technologii nie pakowano w wyscig
    megapikseli.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 19. Data: 2009-06-24 21:05:15
    Od: Sawi <s...@p...onet.pl>

    John Smith pisze:
    > To już nie dusza Nikona?

    Dusza to byla w takich bardzo starych zelazkach, w aparatach
    Nikona to jest akumulator ... przynajmniej w moim tak jest ...

    --
    Pozdrawiam,
    Sawi

  • 20. Data: 2009-06-24 23:14:53
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    XX YY <j...@u...at> napisał(a):
    > stopien pokrycia matrycy to ok 50% powierzchni , w nowszych podchodzi
    > prawie pod 70%
    > jest postep.

    Bo dzięki temu można robić lepsze zdjęcia?

    Maciej