  • 1. Data: 2009-06-22 15:23:19
    Temat: "szybkie" akumulatory do lampy
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    mam pytanie o "szybkie" akumulatory do lampy blyskowej.

    aparat: Olympus SP-350
    zasilanie: akku AA

    Sanyo NiMH 2700mAh - Made in Japan
    Sany Eneloop NiMH 2000mAh - Made in Japan

    fotki z lampa blyskowa wbudowana i zauwazylem, ze lampa sie znacznie
    szybciej laduje na eneloopach.

    A wy jakie macie obserwacje z ww. akumulatorami (w innych lampach),
    jak rowniez jakies macie inne typy na akumulatory do lamp blyskowych.

    Z mojej wiedzy, to wiem, ze akumulatory NiCd sa szybkie (mozna z nich
    szybko pociagnac duzy prad) ale czy sa jakies nowsze konstrukcje z
    pojemnosciami powyzej 1000mAh (dobrych firm).

    Podzielcie sie swoja wiedza.

    Z gory dzieki za odpowiedzi

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-06-22 15:28:10
    Temat: Re: "szybkie" akumulatory do lampy
    Od: "abpc" <j...@a...com.pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci

    > Sany Eneloop NiMH 2000mAh - Made in Japan

    potem dlugo ... dlugo nic .... i nie ma specjalnej alternatywy :)

    abpc

    ---
    www.abpc.com.pl

  • 3. Data: 2009-06-22 15:38:54
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 22 Jun 2009 17:28:10 +0200, "abpc" <j...@a...com.pl> wrote:

    >potem dlugo ... dlugo nic .... i nie ma specjalnej alternatywy :)

    czyli mozecie potwierdzic, ze sa one szybkie takze w innych
    aparatach/lampach?

    A co z NiCD?

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2009-06-22 16:22:18
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    > czyli mozecie potwierdzic, ze sa one szybkie takze w innych
    > aparatach/lampach?

    szybkie to sa samochody

  • 5. Data: 2009-06-23 05:39:54
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    a...@p...pl wrote:

    > czyli mozecie potwierdzic, ze sa one szybkie takze w innych
    > aparatach/lampach?

    Tak. Lampy SB-600 i SB-800 tez najszybciej wstają na Eneloopach u mnie.
    Porownywalem do nich jeszcze Duracell'e 2500 mAh (zielone takie) i
    Energizery 2500 mAh. Co ciekawe jedne i drugie tracą samoczynnie prąd
    bardzo szybko - po prostu leżąc na półce. Po tygodniu już są praktycznie
    łyse. Dlatego jak już znalazłem te Eneloopy to przy nich zostanę - jest
    to naprawdę dobra bateria i nie trzeba jej doładowywać przed każdym
    użyciem. Może sobie spokojnie czekać na swoją kolej.

    > A co z NiCD?

    Osobiscie wszystkie Aku jakie mam są NiMH - nigdy nie porównywałem ich z
    NiCD.

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl

  • 6. Data: 2009-06-23 07:51:51
    Od: q...@o...pl

    > potem dlugo ... dlugo nic ....  i nie ma  specjalnej alternatywy :)

    A GP Recyko?

  • 7. Data: 2009-06-23 08:36:51
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    q...@o...pl napisał(a) :

    > A GP Recyko?

    Też są OK. Mam i używam. Akurat nie mam zewnętrznej lampy, to nie
    sprawdzę. Z Eneloopami też nie porównam. Jeśli będę dokupował
    następne, to też Recyko.
    Bardzo niski prąd samorozładowania. W końcu po to je stworzono.
    W aparacie są wysysane niemal do końca. Zdjęcia można robić aż
    zostanie w nich średnio 15mAh. I to z włączonym podglądem. Po
    wyłączeniu pewnie też się da z parę.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 8. Data: 2009-06-23 09:14:51
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <q...@o...pl> napisał:

    > A GP Recyko?

    Nie tylko Enheloop i Recyko. Są jeszcze Varta Ready2use (używam ich oraz
    Eneloopów i nie zauważyłem różnic jakościowych), Panasonic Infinium,
    Pentagram Infinity Eternal, Camelion Always Ready (tych firm nie uzywałem),
    wydaje mi się, że jeszcze Uniross też coś podobnego robił.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2009-06-23 11:46:06
    Od: "Krzysztof K." <f...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci

    > Sanyo NiMH 2700mAh - Made in Japan
    > Sany Eneloop NiMH 2000mAh - Made in Japan

    Kupilem ostatnio akumulatory VARTA Professional 2700 mAh do lampy Canon
    430EX i jak na razie jestem zadowolony.
    Laduja lampe szybciej niz Sanyo NiMH 2700mAh, których do tej pory uzywalem.

    Pozdr!
    Krzysiek K.

  • 10. Data: 2009-06-23 13:39:26
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Uzytkownik wrote:
> [...]
    > Sany Eneloop NiMH 2000mAh - Made in Japan
    >
    > fotki z lampa blyskowa wbudowana i zauwazylem, ze lampa sie znacznie

    Mniejsza rezystancja wewnetrzna.

> [...]
    > szybko pociagnac duzy prad) ale czy sa jakies nowsze konstrukcje z
    > pojemnosciami powyzej 1000mAh (dobrych firm).

    CR-V3 - 1100mAh + ladowarka do tego, bije na glowe wszelkie AA w aparatach
    tej serii.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj