  • 31. Data: 2012-02-06 15:39:45
    Temat: Re: Zestawienie wad WP 7.5
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-02-05 23:47, Skrypëk wrote:

    > Przeciętnym. Taki, dla którego wymienione wcześniej "oczywiste
    > zastosowania" to te właśnie najprostsze. A te tobie potrzebne, których
    > już nikt nie chce oferować, dla niego są nieoczywistymi i niepotrzebnymi
    > detalami.

    > Spora część tak. Dlatego procentowo najwięcej niezadowolonych
    > użytkowników ma właśnie android. Bo sprzedawcy wciskają ludziom te
    > niedorobione chińskie gnioty.
    > Kolejna spora część to ludzie którym zależy po prostu na konkretnych
    > aplikacjach.
    > Fanatycy pragnący przerabiania jak ty to margines.

    Androiod jest tak beznadziejny, ze armia US bedzie uzywala smartfonow z
    tym systemem do rzucania w przeciwnika ;]
    http://gizmodo.pl/gadgets/37051/sily_zbrojne_usa_cor
    az_bardziej_zainteresowane_androidem.html

  • 32. Data: 2012-02-06 18:10:41
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    AL <a...@s...tam> wrote:

    > po czym wroci do androida bo stwierdzi, ze WP7 to jednak
    > przereklamowany bubel

    Bynajmniej.

    > i te pare kafli da sie wyciagnac na ekran - ale to samo mozna zrobic
    > na telefonie za 1/10 ceny Lumii)

    To zrób. Pokaż mnie ten równie ładny telefon za 1/10 ceny.

    > tak - masz racje - nie stac mnie by placic > 2 tys pln za cos tak
    > niedorobionego i ograniczajacego.

    Po prostu nie stać się na ładne rzeczy.

  • 33. Data: 2012-02-06 18:35:53
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-02-06 19:10, Skrypëk wrote:

    > Bynajmniej.

    Jak juz wczesniej mowilem - dla kazdego cos dobrego. To sa dwa
    komentarze z zamieszczonego na poczatku linka:

    eDameXxX pisze:
    21 stycznia 2012 o 13:30

    Żeby dobrze ocenić Windowsa Phone, trzeba po prostu z niego jakiś czas
    korzystać. Czytanie takich tekstów niewiele zmieni. Ci co od samego
    początku są negatywnie nastawieni do MS zostaną przy swoim. A ci co
    chcieliby poznać ten system, przez tego teksty widzą same wady.
    Sam kupiłem sobie HTC HD2 i zainstalowałem na nim Androida. Testowałem
    róże wersje, nawet ICS. System ogólnie chodził bardzo dobrze, płynnie,
    mało resetów, praktycznie nie narzekałem. Jednak 2 tygodnie temu z
    ciekawości zainstalowałem Windowsa Phone w wersji Mango.
    Pierwsze wrażenie, (łał!) bardzo szybko się włączył. Początkowo Windows
    w porównaniu do Andka wydawał mi się przeraźliwie prosty i ubogi
    (patrząc na interfejs), ale to było tylko złudzenie, bo w rzeczywistości
    bardzo dużo opcji jest po prostu w konkretnych programach i
    ustawieniach. Myślałem, że WP wywalę po kilku dniach i wrócę do
    Androida, ale chciałem przetestować go dłużej i jak na razie od tamtej
    pory cały czas z niego korzystam. Cały interfejs Metro jest wg mnie
    genialny. Duże kafelki są bardzo intuicyjne, nigdy przez przypadek nie
    włączyłem złego programu, ani nie wybrałem innej opcji niż zamierzałem,
    co na Androidzie się zdarzało. W domu telefon podłączam do kompa,
    automatycznie włącza się Zune, przeciągam muzykę, filmy, które chcę
    wrzucić i gotowe. Większość wad, które pojawiają się w tekście, w ogóle
    mi nie przeszkadza, jedynie to zwiększanie głośności mogłoby lepiej
    działać, ale niedługo ma być aktualizacja Tango, później Apollo, to
    pewnie to naprawią.

    Na obecną chwilę nie wracam do Androida...

    raven_raven pisze:
    22 stycznia 2012 o 13:20

    Widzisz, też miałem HD2. Ja jednak po trochę ponad tygodniu używania WP7
    z gigantyczną ulgą wracałem do CyanogenMod 7 (Android 2.3.5 wtedy). Ten
    system jest tragiczny jak dla mnie, zdecydowanie nie powinno się go
    nazywać OSem do smartfonów. Jasne, może być wygodny i prosty dla kogoś -
    ale po co w takim razie wydajecie ponad 1000 zł na telefon, by z niego
    tylko dzwonić i korzystać jak z dumbphone'a sprzed 10 lat? Jak dla mnie
    ograniczanie użytkownika w imię ,,wygodnego" interfejsu (na który po
    kilku dniach nie można patrzeć) to nie jest postęp.

  • 34. Data: 2012-02-06 21:23:04
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    Dnia 06.02.2012 o 07:54 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tak jest.
    > A konkurencyjne wcale nie smartfony tez maja 32-bitowy procesor na
    > pokladzie, setki MB pamieci, i jave, w ktorej jakies aplikacje mozna
    > napisac.

    Tylko irytujące jest to równanie w dół. Ok, jestem świadom istnienia tzw.
    szarych userów, którzy chcą dzwonić, wysyłać smsy i mieć ewentualnie
    budzik i zegarek. Ale ja jestem bardziej wymagającym użytkownikiem i
    wpychanie mi WP7 pod nazwą smartfona jest już lekko irytujące (piszę cały
    czas w świetle wspomnianego dokumentu). Bo jeśli się chwilę zastanowić, to
    przy ograniczeniach nałożonych przez MS taki telefon niewiele się różni od
    starej Nokii 6230i - może poza wielkością ekranu i animacjami interface'u.
    .NET dla WP7? Ok, ale co z tego, jeśli programista musi siedzieć w
    piaskownicy i nawet do systemu plików nie może się dobrać? Java w
    starszych komórkach też miała (proporcjonalnie) podobne ograniczenia.
    Nawet w Androidzie sandbox trochę mnie denerwował na początku, ale
    ograniczenia, które nakłada nie są tak restrykcyjne i służą faktycznie
    podniesieniu bezpieczeństwa systemu. W każdym razie pliki na karcie SD
    zapisać się da bez problemu.

    Moim zdaniem najbardziej "smartfonowymi" telefonami były Symbiany i
    Windows Mobile - na oba można było pisać natywne aplikacje, co dawało
    programiście prawie nieograniczone możliwości (granice wyznaczane były
    tylko przez API platformy) - a co za tym idzie, same telefony też było
    bardzo wielofunkcyjne. Android się trochę ratuje tym, że istnieje
    możliwość pisania natywnych bibliotek (choć ich kod i tak będzie
    wykonywany w obrębie VM i sandboxowany, ale dobre i to). Bady nie znam,
    nie będę się wypowiadał; nie wiem też, jaką swobodę daje objective C w
    iPhone. Programy na WP7 pisane w C# i projektowane XAMLem - to już zahacza
    prawie o język skryptowy (tak, znam C# i WPF). Słyszałem, że MS się trochę
    wycofuje i da możliwość pisania natywnych aplikacji, więc może będzie
    trochę lepiej. A poza tym? Trochę drętwo się robi na tym rynku. Może
    przyszłość przyniesie jakiegoś nowego gracza...

    > J.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 35. Data: 2012-02-06 21:30:45
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 06 Feb 2012 22:23:04 +0100, Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

> [...]
    > trochę lepiej. A poza tym? Trochę drętwo się robi na tym rynku. Może
    > przyszłość przyniesie jakiegoś nowego gracza...

    Od następnej wersji, czyli w telefonach od jesieni.
    Ale to i tak nie zależy od tego jak się pisze, tylko co się chce zrobić
    programistom i firmom. Przypominam, że mimo, że obecnym właścicielem Skype
    jest Microsoft, wciąż nie ma klienta pod WP7. Dopiero od następnej wersji
    będzie integracja. A mogłoby to poważnie pomóc w promowaniu WP7. Tylko, że
    firmy mają to w dupie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu" - Paweł "robbo" Kamiński

  • 36. Data: 2012-02-06 22:33:03
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:
> [...]
    windows-phone-7

    > Przy okazji, calkiem ladnie wyglada w bialym kolorze:
    > http://www.engadget.com/2012/02/06/nokia-confirms-wh
    ite-lumia-900/

    Gdy sie wlaczy biale tlo w systemie, to nawet i biala 710 wyglada elegancko.
    Nieslusznie te fotki sa porobione z czarnym tlem.

  • 37. Data: 2012-02-06 23:33:47
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:

    > Androiod jest tak beznadziejny, ze armia US bedzie uzywala smartfonow
    > z tym systemem do rzucania w przeciwnika ;]
    > http://gizmodo.pl/gadgets/37051/sily_zbrojne_usa_cor
    az_bardziej_zainteresowane_androidem.html

    To niech użyją takich z wysuwaną klawiaturą - najcięższe są, więc powinny
    być najgroźniejsze.

  • 38. Data: 2012-02-06 23:35:18
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:

    > Juz wczesniej Cie pisalem o tym, ze taki np SGS2 jest gotowy do
    > dzialania zaraz po wyjeciu z pudelka i umieszczeniu karty sim.

    I większość ludzi tak właśnie będzie z niego korzystać, z nie poprawiać po
    producencie jak jakiś linuksiarz.

    > Porownuj prosze swoj telefon do firmowego odpowiednika z tej samej
    > polki cenowej.

    Czyli do czego mam porównać Lumię 800? Tzn jak szerokie przyjąć widełki tej
    półki?

    > To mozesz potraktowac jako "wartosc dodana" ze wszystkimi wadami i
    > zaletami. Wiele osob narzeka na Motoblur w Motorola a jednak firma ta
    > nadal z uporem maniaka forsuje swoja nakladke. W przypadku HTC jest
    > zupelnie inna sytuacja. Spora czesc nabywcow wybiera HTC wlasnie z
    > powodu Sense'a. Podoba im sie, dodaje kilka fajnych funkcji do
    > systemu. Powoduje, ze urzadzenie wyroznia sie sposrod innych z tym
    > samym systemem pod spodem. Znow jest wybor, ktorego nie masz w WP czy
    > iOS.

    Tak. Wybiera się pomiędzy Sense, WP i iOS tak samo jak wybiera się między
    Makiem a PC z Windows. Następnie wybiera się kolory i kształty obudowy,
    wielkość dysku, rodzaj kamery itd.

    > Po raz kolejny zapewniam Cie, ze tutaj tez nie ma takiej potrzeby,
    > jest za to mozliwosc.

    Posiadanie możliwości dla samego jej posiadania nie ma żadnej wartości.
    Trzeba by chcieć z niej korzystać a większość ludzi nie chce.

    > Rozsadek innych caly czas mierzysz swoja miarka.

    Ale ja tu prezentuję taką samą miarkę jak większość nabywców, a nie żadną
    swoją niszowoą indywidualną.

    > Dla kogos problemem
    > moze byc brak mozliwosci normalnego kopiowania dowolnych plikow i
    > wyswiatlania ich w dowolnym programie. Innych bedzie denerwowalo
    > konwertowanie w locie filmow czy zdjec do formatu strawnego dla
    > telefonu z WP bez powiadamiania o tym uzytkownika. Jeszcze ktos nie
    > zdzierzy powiazania wszyskich dzwiekow z jednym ustawieniem
    > glosnosci. Dlugo by wymieniac.

    Nie znam żadnej normalnej osoby, dla której byłyby to istotne problemy.
    Pewnie, że długo możnaby wymieniać problemy trapiące 1% użytkowników.

    > Jesli WP spelnia Twoje oczekiwania - swietnie, szkoda tylko ze w
    > swoich postach sugerujesz, ze ten system jest lekiem na cale zlo.

    Ale na jakie zło? Jakim lekiem?
    Się uparłeś, że wszyscy powinni się przejmować jakimiś twoimi indywidualnymi
    problemami. Doskonałe wyniki sprzedaży ajfonów pokazały, że nobody gives a
    shit. Anroidy tymczasem sprzedają się tak dobrze tylko dlatego, że dobrze
    imitują ajfony a są tańsze. Dlatego, że mobilny Windows przespał
    socjalno-medialną rewolucję, więc konkurencja Apple musiała zadowolić się
    tym nieszczęsnym "robocikiem".

    Android nie jest mobilnym odpowiednikiem Windowsa tylko linuksów. Garstka
    linuksiarzy w internetach zawsze krzyczała wniebogłosy, jaki to one jest
    cudownie otwarty i dostosowywalny, a rynek miał to w dupie, bo Windows za
    makiem nadążał i dostarczał producentom wszystko co potrzebne do zbudowania
    atrakcyjnego urządzenia.
    Możliwość wgrywania alternatywnych powłok nigdy nie był selling pointem
    linuksów, jeno ciekawostką. Tak samo nie jest kluczowym ficzerem androidów.

    > Fajnie, ze powstalo takie zestawienie wad,

    Fajnie to by było, gdyby było ono rzetelne i sensowne. Tymczasem sam jego
    autor przyznał, że bezmyślnie przekleił jakieś bzdury z forów bez
    weryfikacji.

    > kazdy moze przed zakupem przekonac sie czy
    > wymienione niedorobki uzna za bzdury czy cos zdyskwalifikuje zakup.

    Przed zakupem to się można najwyżej przekonać do cudzej opinii a nie wyrobić
    własną. Po zakupie i pewnym czasie używania dopiero się okaże, że wcale mu
    nie był potrzebny ten total commander, wymienne karty pamięci, otwierana
    obudowa itp bzdety, tymczasem wolałby aby ten telefon był po prostu
    ładniejszy i szybszy. Potencjalnie.

  • 39. Data: 2012-02-06 23:49:52
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    kakmar <k...@g...com> wrote:

    > Jasne, jeden jest tak stabilny i bezpieczny że wystarczy wejść na
    > stronę, i kliknąć OK. Drugi chwilowo rzeczywiście jest bezpieczny.

    O czymż ty teraz opowiadasz?

    http://ie.microsoft.com/testdrive/mobile/ - tutaj widać kolosalną.

    > Ta, a imię moje Legion, patrz Cydia.

    No prędzej moje niż twoje, linuksiarzu.

    > Przeczytaj listę jeszcze raz. I sprawdź co jest najpopularniejsze w
    > Cydii.

    A jak to sprawdzić i jaki z tego płynie wniosek?

    > Popularność zyskuje się sprawnym marketingiem, który potrafi przekonać
    > że akurat takiego produktu potrzebujesz, a w momencie zakupu skoczy ci
    > ze 100pkt do lansu.

    A niesprawnym marketingiem się próbuje przekonać, że nabycie telefonu z
    linuksem dodaje 100pkt do bystrości, bo można coś tam sobie w nim pozmieniać
    i pochwalić się tym na forum dla innych bystrzaków. Kosztem 100 punktów
    zmarnowanego życia.

    > Nie masz pojęcia o czym piszesz, może jakieś konkrety? Dzięki AOSP,
    > jest kilka dobrych portów androida, najbardziej znany i jeden z
    > lepszych
    > to CM.

    Tak mnie to obchodzi jak i resztę świata dystrybucje linuksa.

    > Jw. patenty na kształt obudowy, ikony i slide to unlock. No to
    > przełomy
    > w technologii są po prostu.

    No najwyraźniej, skoro konkurencja się uparła by je zerżnąć.

    > Ja rozumiem że Tobie pasuje to co masz. Zrozum jednak innych, którzy
    > cenią sobie możliwość wyboru i dopasowania sprzętu i oprogramowania
    > do własnych potrzeb.

    To ty zrozum, że większość świata ma inne priorytety. A nie narzekasz, że
    ten niedobry wolny rynek preferuje rozwiązanie proste i popularne, a dzięki
    temu relatywnie tanie.

    Gdyby było wystarczająco dużo chętnych na zakup urządzeń idealnych do
    wszystkiego i zapłacenia za to stosownej kwoty, to pewnie znalazłby się
    jakiś dostawca takich cudów za 10 tysięcy zł od sztuki, a nie marne 2k.

  • 40. Data: 2012-02-06 23:54:21
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    kakmar <k...@g...com> wrote:
    > Jesteś jakoś specjalnie szkolony z demagogii? Co to za debilne
    > porównanie?
    > Gdyby Apple albo MS, zaprojektowały auto, tak jak projektują telefony,
    > to można by nim jeździć tylko po wyznaczonej trasie, a za bagażnik
    > robiła by dodatkowo płatna firma kurierska, która woziła by tylko
    > towary z zatwierdzonej listy. A ładować i wyładować bagaż by mogli
    > u ciebie w garażu, albo u nich w serwisie.

    Debilne to jest twoje porównanie. A twoja wiedza o samochodach najwyrażniej
    zatrzymała się na poziomie poloneza jakiegoś. W dzisiejszych drogich
    samochodach już nic sobie sam taśmą klejącą i młotkiem nie ztuningujesz,
    analogicznie jak w iOS czy WP7.
    Ale nabywcy kupują je do jeżdżenia a nie nieustannego dłubania w nich.