  • 21. Data: 2012-02-06 06:37:08
    Temat: Re: Zestawienie wad WP 7.5
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 05 Feb 2012 21:18:05 +0100, ALEX napisał(a):

    > A dlaczego akurat za 2?

    Bo teraz kupia, ale w ciagu roku fama sie rozniesie :-)

    J.

  • 22. Data: 2012-02-06 06:54:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 05 Feb 2012 09:42:16 +0100, Wojciech "Spook" Sura napisał(a):
    > Myślę, że pojęcie smartfona się spłaszczyło. Obecnie za smartfona jest
    > uważany telefon, który na pokładzie ma większy system operacyjny (trudno
    > powiedzieć to precyzyjnie, w końcu Series 40 też jest systemem
    > operacyjnym) i umożliwia instalowanie programów. Kiedyś smartfon to był
    > telefon, który dawał więcej swobody, zdejmował ograniczenia. W myśl takiej
    > definicji - i w świetle przytoczonego artykułu - telefonu z WP7 smartfonem
    > bym nie nazwał.

    Tak jest.
    A konkurencyjne wcale nie smartfony tez maja 32-bitowy procesor na
    pokladzie, setki MB pamieci, i jave, w ktorej jakies aplikacje mozna
    napisac.

    J.

  • 23. Data: 2012-02-06 10:55:06
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 05.02.2012 Pszemol <P...@P...com> napisał/a:

    > Które z "oczywistych zastosowań" do których mogłeś wykorzystać swoją
    > "Motorolę bez systemu" nie są zaimplementowane w WM 7.5 lub iOS 5?

    Umiesz czytać? To przeczytaj listę z pierwszego posta.

    > Maksymalna użyteczność bowiem powoduje, że system jest zbyt
    > skomplikowany i zabałaganiony ogromną ilością niepotrzebnych
    > większości użytkowników funkcji. Każdy produkt wychodzący na
    > rynek jest jakimś kompromisem między liczbą dostępnych funkcji
    > a nadmierną komplikacją interfejsu z użytkownikiem...

    Uff, co za brednie. Naprawdę to jest wycięcie wszelkiej możliwej
    funkcjonalności która mogła by, choćby tylko potencjalnie, zagrozić
    monopolowi producenta OS, na sprzedaż mediów i oprogramowania na
    telefon.

    > Czy chciałbyś jeździć samochodem w którym miałbyś tysiąc różnych
    > przełączników i suwaków na desce rozdzielczej, umożliwiających Ci
    > zmianę wszystkich parametrów zaszytych w komputerze pokładowym?
    > Pewnie nie, bo raz że nie połapałbyś się z tym wszystkim a dwa że
    > użyteczność tych funkcji byłaby wątpliwa...

    Jesteś jakoś specjalnie szkolony z demagogii? Co to za debilne
    porównanie?
    Gdyby Apple albo MS, zaprojektowały auto, tak jak projektują telefony,
    to można by nim jeździć tylko po wyznaczonej trasie, a za bagażnik
    robiła by dodatkowo płatna firma kurierska, która woziła by tylko
    towary z zatwierdzonej listy. A ładować i wyładować bagaż by mogli
    u ciebie w garażu, albo u nich w serwisie.

    > Gorsze/lepsze to pojęcia bardzo względne i dla każdego znaczą coś innego.

    Oczywiście, sprawia to że bardzo ograniczony system, ogranicza
    możliwości wielu użytkowników. Co zauważają, jak widać było w 1 poście.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 24. Data: 2012-02-06 11:36:58
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-02-05 23:47, Skrypëk wrote:

    > Przeciętnym. Taki, dla którego wymienione wcześniej "oczywiste
    > zastosowania" to te właśnie najprostsze. A te tobie potrzebne, których
    > już nikt nie chce oferować, dla niego są nieoczywistymi i niepotrzebnymi
    > detalami.

    > Spora część tak. Dlatego procentowo najwięcej niezadowolonych
    > użytkowników ma właśnie android. Bo sprzedawcy wciskają ludziom te
    > niedorobione chińskie gnioty.
    > Kolejna spora część to ludzie którym zależy po prostu na konkretnych
    > aplikacjach.
    > Fanatycy pragnący przerabiania jak ty to margines.

    Juz wczesniej Cie pisalem o tym, ze taki np SGS2 jest gotowy do
    dzialania zaraz po wyjeciu z pudelka i umieszczeniu karty sim. Zreszta
    do tej pory nie mialem zadnego telefonu z Androidem, ktory wymagalby
    instalowania czegokolwiek blokujac mozliwosc korzytstania z telefonu jak
    z kazdego dumbfona czy urzedzania z WP. Jesli nie chcesz/nie masz
    potrzeby nie musisz niczego przerabiac. To jest ficzer, ktorego Ty nie
    masz i poki co nie zanosi sie na zmiany w tym zakresie. Piszesz tez o
    chinskich podrobkach... Podobnie jest z produktem "wino marki wino".
    Ktos chce zaoszczedzic kupuje cos takiego, jesli jednak oczekuje czegos
    wiecej od napoju alkoholowego bedzie wolal jednak doplacic. Rozumiem, ze
    osoby ktore daly sie wpuscic w chinskie maliny kupuja rowniez tanie
    chinskie lub hinduskie samochody, wodke robiona z paliwa lotniczego itd?
    No sorry - to jest swoboda wyboru a ze tanio i dobrze bardzo rzadko
    idzie w parze to kazdy konsument powienien wiedziec.
    Niegdy nie kupilem chinskiej podrobki i nigdy nie mialem rozklekotanych
    klopotow o ktorych wspominasz.

    > No pewnie. Zawsze fajnie jest móc porównać do gorszych rozwiązań.

    Porownuj prosze swoj telefon do firmowego odpowiednika z tej samej polki
    cenowej.

    > Nawet Windows nie był nigdy tak ostro przerabiany przez OEMów, jak to
    > robią HTC i Sasmsung z androidem, pisząc te swoje launchery, klawiatury,
    > klienty poczty i inne cuda niewidy kopnując defacto całkiem nowe GUI. Bo
    > Windows nigdy nie potrzebował orania go wdłuż i wszerz, by doprowadzić
    > go do używalności.
    > W Windows praca producenta urządzenia ogranicza się do dostarczenia
    > sterowników i kiku aplikacji - tak samo na PC jak i w WP.

    To mozesz potraktowac jako "wartosc dodana" ze wszystkimi wadami i
    zaletami. Wiele osob narzeka na Motoblur w Motorola a jednak firma ta
    nadal z uporem maniaka forsuje swoja nakladke. W przypadku HTC jest
    zupelnie inna sytuacja. Spora czesc nabywcow wybiera HTC wlasnie z
    powodu Sense'a. Podoba im sie, dodaje kilka fajnych funkcji do systemu.
    Powoduje, ze urzadzenie wyroznia sie sposrod innych z tym samym systemem
    pod spodem. Znow jest wybor, ktorego nie masz w WP czy iOS.

    > Zwykły biały człowiek nie wgrywa sobie do Windowsa na PC alternatywnych
    > powłok itp cudów. Nie ma takiej potrzeby ani wcale się nie opłaca.
    > Personalizacja dzisiejszych windowów przez użytkowników polega głównie
    > na przypinaniu programów do paska i wyborze tapety.

    Po raz kolejny zapewniam Cie, ze tutaj tez nie ma takiej potrzeby, jest
    za to mozliwosc.

    > Bo to jest przykład istotnego problem - brak obsługi niektórych polityk
    > zabezpieczeń Exchange, co zmusza ludzi do użycia androida lub iosa
    > zamiast WP.
    > A nie 49 bzdur typu "bo tylko dziesięć kolorów kafelków do wyboru",
    > pisane przez jakieś dzieci na forach.

    > Nikt rozsądny nie wymaga kamery FullHD w telefonie. Takich zachcianek
    > poważnie brać nie można.

    Rozsadek innych caly czas mierzysz swoja miarka. Dla kogos problemem
    moze byc brak mozliwosci normalnego kopiowania dowolnych plikow i
    wyswiatlania ich w dowolnym programie. Innych bedzie denerwowalo
    konwertowanie w locie filmow czy zdjec do formatu strawnego dla telefonu
    z WP bez powiadamiania o tym uzytkownika. Jeszcze ktos nie zdzierzy
    powiazania wszyskich dzwiekow z jednym ustawieniem glosnosci. Dlugo by
    wymieniac.
    Jesli WP spelnia Twoje oczekiwania - swietnie, szkoda tylko ze w swoich
    postach sugerujesz, ze ten system jest lekiem na cale zlo. Przypomina to
    jablkowcow wieszajacych psy na windowsie (z ktorym zreszta mieli
    kontkakt gdy na topie byl W95). Fajnie, ze powstalo takie zestawienie
    wad, kazdy moze przed zakupem przekonac sie czy wymienione niedorobki
    uzna za bzdury czy cos zdyskwalifikuje zakup. Nie mam oczywiscie nic
    przeciwko sporzadzeniu takich zestawien rowniez dla innych systemow, z
    pewnoscia byloby to pomocne przynajmniej dla niektorych nabywcow.

  • 25. Data: 2012-02-06 11:45:00
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 05.02.2012 Skrypëk <škrypëk@publiçenëmy.pl> napisał/a:

    > A właśnie, że dobrze pojętej. Bo na tę łatwość używania składa się też
    > prostota, stabilność, bezpieczeństwo i szybkość działania - tego naprawdę
    > potrzebuj klient, a rozklekotany android tego nie oferuje.

    Jasne, jeden jest tak stabilny i bezpieczny że wystarczy wejść na stronę,
    i kliknąć OK. Drugi chwilowo rzeczywiście jest bezpieczny. Oba szybkie są
    tylko w menu, bo jak się bawiłem przeglądarkami, to już różnicy jakoś
    nie widać.

    > Z naciskiem na Tobie.

    Ta, a imię moje Legion, patrz Cydia.

    > Oczywiste w jakiejś niszy.

    Przeczytaj listę jeszcze raz. I sprawdź co jest najpopularniejsze w Cydii.

    > Ale popularność uzyskuje się właśnie poprzez maksymalizację użyteczności,
    > tylko że popularnych obszarach a nie wydumanych. W przyrodzie nic nie ginie,
    > jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, zwiększanie zakresu obniża
    > jakość reszty rozwiązania itd.

    Popularność zyskuje się sprawnym marketingiem, który potrafi przekonać
    że akurat takiego produktu potrzebujesz, a w momencie zakupu skoczy ci
    ze 100pkt do lansu.

    > To dlaczego nikt go jeszcze nie naprawił, skoro to takie tanie?
    > Otwartość nie jest żadną zaletą w kiepskich rozwiązaniach, zwiększa się
    > tylko burdel.

    Nie masz pojęcia o czym piszesz, może jakieś konkrety? Dzięki AOSP, jest
    kilka dobrych portów androida, najbardziej znany i jeden z lepszych
    to CM.

    > Bo tanie było, to wypierało. Ale odkąd się okazało, że było na kradzionych
    > patentach oparte i dowalano androidowi opłaty licencyjne, to może w końcu
    > przestanie wypierać.

    Jw. patenty na kształt obudowy, ikony i slide to unlock. No to przełomy
    w technologii są po prostu.

    Ja rozumiem że Tobie pasuje to co masz. Zrozum jednak innych, którzy cenią
    sobie możliwość wyboru i dopasowania sprzętu i oprogramowania do własnych
    potrzeb.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 26. Data: 2012-02-06 14:58:41
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu Pn 6 02 2012 7:37, J.F. pisze:

    > Bo teraz kupia, ale w ciagu roku fama sie rozniesie :-)

    Fama o czym?

    --
    ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 27. Data: 2012-02-06 15:04:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ALEX" napisał w wiadomości

    >Fama o czym?

    Fama co to naprawde warte.

    J.

  • 28. Data: 2012-02-06 15:04:44
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-02-06 00:02, Skrypëk pisze:

    > Wiekszosc zadowolonych uzytkowników podrzednych HTC, LG i Samsungów z WP
    > kupi Lumie. jak tylko uzbiera piniadze.

    po czym wroci do androida bo stwierdzi, ze WP7 to jednak przereklamowany
    bubel (no, moze nie do konca bubel, bo dzwonic sie da i te pare kafli da
    sie wyciagnac na ekran - ale to samo mozna zrobic na telefonie za 1/10
    ceny Lumii)

    > Nie stac cie na ladny telefon i dorabiasz ideologie.

    tak - masz racje - nie stac mnie by placic > 2 tys pln za cos tak
    niedorobionego i ograniczajacego.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 29. Data: 2012-02-06 15:16:34
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu Pn 6 02 2012 16:04, J.F pisze:

    > Fama co to naprawde warte.

    iStrybysz miał podobne wizje.

  • 30. Data: 2012-02-06 15:34:24
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-02-03 10:18, atm wrote:
    > Czesc wymienionych tu wad dyskwalifikuje dla mnie WP (na chwile obecna):
    > http://bezprzyciskow.pl/7-x-7-powodow-by-nie-kochac-
    windows-phone-7

    Przy okazji, calkiem ladnie wyglada w bialym kolorze:
    http://www.engadget.com/2012/02/06/nokia-confirms-wh
    ite-lumia-900/