    From: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Zestawienie wad WP 7.5
    Date: Mon, 06 Feb 2012 22:23:04 +0100

    Dnia 06.02.2012 o 07:54 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tak jest.
    > A konkurencyjne wcale nie smartfony tez maja 32-bitowy procesor na
    > pokladzie, setki MB pamieci, i jave, w ktorej jakies aplikacje mozna
    > napisac.

    Tylko irytujące jest to równanie w dół. Ok, jestem świadom istnienia tzw.
    szarych userów, którzy chcą dzwonić, wysyłać smsy i mieć ewentualnie
    budzik i zegarek. Ale ja jestem bardziej wymagającym użytkownikiem i
    wpychanie mi WP7 pod nazwą smartfona jest już lekko irytujące (piszę cały
    czas w świetle wspomnianego dokumentu). Bo jeśli się chwilę zastanowić, to
    przy ograniczeniach nałożonych przez MS taki telefon niewiele się różni od
    starej Nokii 6230i - może poza wielkością ekranu i animacjami interface'u.
    .NET dla WP7? Ok, ale co z tego, jeśli programista musi siedzieć w
    piaskownicy i nawet do systemu plików nie może się dobrać? Java w
    starszych komórkach też miała (proporcjonalnie) podobne ograniczenia.
    Nawet w Androidzie sandbox trochę mnie denerwował na początku, ale
    ograniczenia, które nakłada nie są tak restrykcyjne i służą faktycznie
    podniesieniu bezpieczeństwa systemu. W każdym razie pliki na karcie SD
    zapisać się da bez problemu.

    Moim zdaniem najbardziej "smartfonowymi" telefonami były Symbiany i
    Windows Mobile - na oba można było pisać natywne aplikacje, co dawało
    programiście prawie nieograniczone możliwości (granice wyznaczane były
    tylko przez API platformy) - a co za tym idzie, same telefony też było
    bardzo wielofunkcyjne. Android się trochę ratuje tym, że istnieje
    możliwość pisania natywnych bibliotek (choć ich kod i tak będzie
    wykonywany w obrębie VM i sandboxowany, ale dobre i to). Bady nie znam,
    nie będę się wypowiadał; nie wiem też, jaką swobodę daje objective C w
    iPhone. Programy na WP7 pisane w C# i projektowane XAMLem - to już zahacza
    prawie o język skryptowy (tak, znam C# i WPF). Słyszałem, że MS się trochę
    wycofuje i da możliwość pisania natywnych aplikacji, więc może będzie
    trochę lepiej. A poza tym? Trochę drętwo się robi na tym rynku. Może
    przyszłość przyniesie jakiegoś nowego gracza...

    > J.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !