  • 11. Data: 2009-03-25 09:38:08
    Temat: Re: Zdjecie na desce
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Odbitka na ksero (najlepiej kolor), w lustrzanym odbiciu.
    Przykładasz do deski obrazem, i nacierasz wacikiem z acetonem.lub nitro.
    Wydruk z kolorowej drukarki laserowej powinien zachować się tak samo.
    Tak samo zachowa się wydruk/ksero czarno-białe.

  • 12. Data: 2009-03-25 09:40:51
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl> napisał

    > Wydruk na folii w drukarce laserowej + termotransfer za pomocą żelazka
    > ;-).

    No wlasnie z mojego guglowania tez wynika ze musze miec papier
    termotransferowy i drukarke laserowa. Problem jest z tym ze ja mam drukarke
    atramentowa a wszyscy pisza ze tylko laserowa. Czy istnieje jakas mozliwosc
    uzyskania termotransferu po wydruku z drukarki atramentowej?

    --
    Tomasz

  • 14. Data: 2009-03-25 09:44:18
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Tomasz pisze:
    > Czy ma ktos z Was pomysl jak przeniesc na drewniana deske wizerunek ze
    > zdjecia cyfrowego.
    > Jakosc wizerunku (monochromatycznego max A4) na desce nie musi byc idealna,
    > moga byc tylko kontury gdyz ma on sluzyc do wykonania plaskorzezby w desce.

    Skoro już wiem, że chcesz rzeźnić... to chyba bez znaczenia czy masz to
    narysowane, czy naklejoną cienką kartkę nawet?
    Gdybym koniecznie chciał przenieść coś na deskę to posmarowałbym to
    czymś światłoczułym, potem naświetlił stykowo (na folii drukujesz
    negatyw w każdym lepszym punkcie druku), utrwalił i by było. Tyle, że
    zazwyczaj techniki tego typu są mocno upierdliwe. Byćmoże więc jest
    jakiś sposób jak radzą koledzy - za pomocą ciepła :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 13. Data: 2009-03-25 09:44:18
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 09:09:00 +0100, Tomasz napisał(a):

    > Niestety farba z drukarki atramentowej jest
    > tak trwala ze nie rozpuszcza sie w terpentynie.
    > W jaki sposob mialaby sie odcisnac na desce przy pomocy zelazka?

    Z żelazkiem to wydruk z laserówki, najlepiej na gładkim papierze (mogą być
    grube ulotki ;-))
    Ale toner też się rozpuszcza w lakierze nitro - więc możesz próbować
    nasączyć drewno lub papier i tak "przenieść" obraz.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 15. Data: 2009-03-25 09:47:55
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał

> [...]
    > Wydruk z kolorowej drukarki laserowej powinien zachować się tak samo.
    > Tak samo zachowa się wydruk/ksero czarno-białe.

    Dzieki, z Twojej wypowiedzi rozumiem ze aby uzyskac odcisk obrazu ze zdjecia
    nie musze go robic na papierze termotransferowym, moze byc zwykly papier a
    jedynym warunkiem jest druk z lasera lub ksero (chodzi o inny toner niz w
    drukarce atramentowej).

    --
    Tomasz

  • 16. Data: 2009-03-25 09:55:08
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zdjecia nie musze go robic na papierze termotransferowym, moze byc zwykly
    > papier a jedynym warunkiem jest druk z lasera lub ksero (chodzi o inny

    Wiem, że z kopiarki (dawny Canon) wychodziło. OIDP z drukarki też (Apple)
    Teraz mogli dodać siakiś ulepszaczy ;)
    Atrament powinien "bóść" na wodę, ale rozpuszczalnik ma tę zaletę, że szybko
    paruje, więc nie powinno się tak rozmazywać.

  • 17. Data: 2009-03-25 10:11:52
    Od: conik <c...@i...pl>

    Tomasz pisze:
> [...]
    > moga byc tylko kontury gdyz ma on sluzyc do wykonania plaskorzezby w desce.

    - guma arabska + dwuchromian potasu + pigment w dowolnym kolorze
    pasujacy do deski, nastepnie nakladasz tak przygotowana emulsje na deske
    i chowasz ja do ciemnej szafy lub w inny sposob zabezpieczasz przed
    zaswietleniem (emulsja nabiera swiatloczulosci dopiero po wymieszaniu
    skladnikow)
    -zdjecie naswietlasz w zaprzyjaznionej naswietlarni poligraficznej
    stosownie do rozmiaru deski...oczywiscie negatyw
    - przymocowujesz negatyw do deski (mozna to robic w zaciemnionym
    pomieszczeniu niekoniecznie po ciemku calkowitemu)
    - naswietlasz pod lampa kwarcowka lub stawiasz na pare godzin przy oknie
    - wywolujesz deske w wannie splukujac woda nienaswietlone fragmenty emulsji
    - cieszysz sie zdjeciem na desce

  • 18. Data: 2009-03-25 10:24:59
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > No wlasnie z mojego guglowania tez wynika ze musze miec papier
    > termotransferowy i drukarke laserowa.
    [...]

    Nie papier termotransferowy, a zwyczajna folia do drukarek laserowych /
    kserokopiarek. Ja np. używam DATALINE Transparency Film" (DATALINE code
    57165). Wydruk na czymś takim można zamówić w dowolnym punkcie usług ksero /
    drukowania.

    [...]
    > Problem jest z tym ze ja mam drukarke atramentowa a wszyscy pisza ze tylko
    > laserowa. Czy istnieje jakas mozliwosc uzyskania termotransferu po wydruku
    > z drukarki atramentowej?
    [...]

    Kiedyś w epoce atramentówek ciekawiło mnie np. takie rozwiązanie:
    http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pl/pl/ho/WF06c/A1-127
    71-215521-215527-215527-24466-16155.html
    Proszę traktować to jedynie jako przykład, nie zaś jako kryptoreklamę ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 19. Data: 2009-03-25 10:37:06
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

> [...]
    > termotransferowy i drukarke laserowa. Problem jest z tym ze ja mam drukarke
    > atramentowa a wszyscy pisza ze tylko laserowa.
    naprawdę tylko takie dane wyguglałeś??
    chyba mam jakies inne google ;-)
    http://www.google.pl/search?q=drukaka+atramentowa+na
    druk+na+koszulce&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozi
    lla:pl:official&client=firefox-a

  • 20. Data: 2009-03-25 11:34:57
    Od: jian <j...@p...fm_nie_dla_spamu>

    Tomasz wrote:
> [...]
    > moga byc tylko kontury gdyz ma on sluzyc do wykonania plaskorzezby w desce.

    zakup sobie papier kredowy (śliski)
    wydrukuj na laserze
    potem na co chcesz i żelazko powinno się przenieść
    ja tak przenoszę wygląd płytki drukowanej na laminat