  • 11. Data: 2009-06-23 09:42:41
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2009/25 - fotoplenery.eu
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    no to ja takie pstryknąłem
    (poskładane z kilku, bo było szeroooko)

    http://www.przewodnicy.zakopane.pl/rozne/090620/wyci
    eczka_mm.jpg

    pozdrawiam
    Witek

  • 12. Data: 2009-06-23 10:25:50
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 23 Jun., 11:42, "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>
    wrote:
    > no to ja takie pstryknąłem
    > (poskładane z kilku, bo było szeroooko)
    >
    > http://www.przewodnicy.zakopane.pl/rozne/090620/wyci
    eczka_mm.jpg

    > pozdrawiam
    > Witek

    piekne zdjecie . ten czlowieczek powoduje iz moznaby powiedziec
    trywialny karajobraz ( ale ladnie sfotografowany) nagle staje sie
    scena dramatyczna.
    Ladna plastycznie praca i tresciowo interesujaca.

    mozesz puscic pary w jakich okolicznjosciach robione ? mozna znalezsc
    na google earth to miejsce ?
    moze masz wspolrzedne ?

    domyslam sie ze aparat to jakis FF ?

    nalezy sie szacuneczek za to zdjecei
    pzdr

    XXX
    ps. wlasnie schodzi mi skora z plecow wskutek opalenia.
    takie obrazy przynosza ulge w cierpieniu ;-)

  • 13. Data: 2009-06-23 10:28:59
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "mg" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Na szybkości działania z chirurgiczną precyzją polega sztuka takiej
    > zabawy :)
    > http://mgpl.deviantart.com/art/155-121189363

    Trafione w punkt bardziej cieszy niż takie do poprawki, ale
    "nie będzie samsung pluł mi w twarz" i narzucał format zdjęcia ;)

    > Mnie się marzy wświetlanie perforacji negatywu w zdjęcia tak jak to
    > robił Bresson. Cyfra ma swoje zalety ale ma też wady. W przypadku
    > cyfry zostaje tylko słowo autora, że "nie cięte".

    Masz moje słowo, że było cięte :)
    Lubię jak z jednej klatki można wyciąć kilka różnych kadrów.

    JD

  • 14. Data: 2009-06-23 10:47:41
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    Witek Kaszkin pisze:
    > no to ja takie pstryknąłem
> [...]
    jak zwykle świetne zdjęcie, aż miło popatrzeć

    podrawiam
    Andrzej

  • 15. Data: 2009-06-23 11:12:33
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Użytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisał w wiadomości
> [...]
    > XXX
    > ps. wlasnie schodzi mi skora z plecow wskutek opalenia.
    > takie obrazy przynosza ulge w cierpieniu ;-)

    Dzięki dzięki !

    to w okolicy 77° 00' N 15° 33' E
    jak będzie trzeba dużo dokładniej, to poszukam ;)

    Canon 5D, ale to nie ma znaczenia - i tak musiałem pstryknąć
    kilka zdjęć na 17mm, żeby złożyć w PTGui, i mieć z czego z sensem przyciąć.

    pozdrawiam

    Witek

  • 16. Data: 2009-06-23 13:20:39
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Zaje**** fotka. Bardzo mi sie podoba.

    --
    omnia homini, dum vivit, speranda sunt

  • 17. Data: 2009-06-23 15:06:10
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > .. to w okolicy 77 00 N 15 33 E
    > jak bedzie trzeba duzo dokladniej, to poszukam ;)
    >
    > Canon 5D, ale to nie ma znaczenia - i tak musialem pstryknac
    > kilka zdjec na 17mm, zeby zlozyc w PTGui, i miec z czego z sensem przyciac.

    Zapiera dech.

    Przy okazji perspektywy, to jak daleko byłeś od człowieka ze zdjęcia ?
    Czy śnieg na dole zdjęcia to już to co prawie miałeś pod nogami ?

    Nie lubię obiektywów szerszych niż 35 mm (dla pełnej klatki) bo
    zniekształcają perspektywę.
    Tutaj jednak całość wydaje mi się bardzo naturalna, pomimo sklejania z
    17 mm.

  • 18. Data: 2009-06-23 15:58:00
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 23 Jun., 13:12, "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>
    wrote:

    cieczka_mm.jpg

    > Dzięki dzięki !
    >
    > to w okolicy  77° 00' N 15° 33' E
    > jak będzie trzeba dużo dokładniej, to poszukam ;)

    byloby fajnie gdybys znalazl dokladniej np wg gps.

    > Canon 5D, ale to nie ma znaczenia - i tak musiałem pstryknąć
    > kilka zdjęć na 17mm, żeby złożyć w PTGui, i mieć z czego z sensem przyciąć.

    17mm - takim szerokim katem? jaki obiektyw jesli mozna spytac.

    albo nie , lepiej nie mow bo mi palma odbije i kupie jedno i drugie ,
    a u nas jest tak goraco, ze FF nie potrzeba , za ciezki do biegania
    po sloncu ;-)

    ale widzi sie , ze przejscia tonalne blizsze sa FF niz APS owi

    tez jestem zwolennikiem skladania panoram,
    w pierwszej chwili sadzielem ze aparat ustawiony pionowo i tak
    zlozonych kilka zdjec z duzej odleglosci.

    pzdr

    XXX

  • 19. Data: 2009-06-23 17:36:57
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    > Zapiera dech.

    nic nadzwyczajnego, ale fajnie, że się podoba :)

    > Przy okazji perspektywy, to jak daleko byłeś od człowieka ze zdjęcia ?

    hmm, nie wiem, 150-200 metrów ? nie zastanawiałem się wtedy zupełnie

    > Czy śnieg na dole zdjęcia to już to co prawie miałeś pod nogami ?

    prawie, tak

    > Nie lubię obiektywów szerszych niż 35 mm (dla pełnej klatki) bo
    > zniekształcają perspektywę.

    owszem, w niektórych sytuacjach to przeszkadza,
    ale w niektórych wychodzi nawet ciekawiej,
    tak jak ciekawiej czasem użyć fisheya - też zniekształca,
    ale czasami warto uzyć.

    > Tutaj jednak całość wydaje mi się bardzo naturalna, pomimo sklejania z
    > 17 mm.

    sklejanka to zupełnie co innego, przy cylindrycznej panoramie
    te zniekształcenia szerokiego kąta są likwidowane
    i taka panorama wygląda naturalnie.

    Przy szerokich widoczkach pstrykam czasami
    kilka zdjęć obok siebie na zakładkę, z zapasem
    i zamiarem poskładania w PTGui, bo:
    a) może po złożeniu będzie fajniejsze szersze;
    b) nie ma czasu zastanowić się nad pojedynczym kadrem;
    c) nie żałuję potem, że "a mogłem to wykadrować inaczej...",

    ...i często potem te zdjęcia leżą gdzieś na dysku ,
    z powodu braku czasu na poskładanie, he he,
    no ale to inna sprawa...

    Witek

  • 20. Data: 2009-06-23 18:06:59
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl> napisał w
    wiadomości news:h1r55t$i50$1@bobas.nowytarg.pl...

    > nic nadzwyczajnego, ale fajnie, że się podoba :)

    Dla jednych nic nadzwyczajnego, dla innych (jak ja) niedoscigniony wzorzec
    :)

    Thomas