    From: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zdjecia Tygodnia 2009/25 - fotoplenery.eu
    Date: Tue, 23 Jun 2009 19:36:57 +0200

    Użytkownik "mg" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zapiera dech.

    nic nadzwyczajnego, ale fajnie, że się podoba :)

    > Przy okazji perspektywy, to jak daleko byłeś od człowieka ze zdjęcia ?

    hmm, nie wiem, 150-200 metrów ? nie zastanawiałem się wtedy zupełnie

    > Czy śnieg na dole zdjęcia to już to co prawie miałeś pod nogami ?

    prawie, tak

    > Nie lubię obiektywów szerszych niż 35 mm (dla pełnej klatki) bo
    > zniekształcają perspektywę.

    owszem, w niektórych sytuacjach to przeszkadza,
    ale w niektórych wychodzi nawet ciekawiej,
    tak jak ciekawiej czasem użyć fisheya - też zniekształca,
    ale czasami warto uzyć.

    > Tutaj jednak całość wydaje mi się bardzo naturalna, pomimo sklejania z
    > 17 mm.

    sklejanka to zupełnie co innego, przy cylindrycznej panoramie
    te zniekształcenia szerokiego kąta są likwidowane
    i taka panorama wygląda naturalnie.

    Przy szerokich widoczkach pstrykam czasami
    kilka zdjęć obok siebie na zakładkę, z zapasem
    i zamiarem poskładania w PTGui, bo:
    a) może po złożeniu będzie fajniejsze szersze;
    b) nie ma czasu zastanowić się nad pojedynczym kadrem;
    c) nie żałuję potem, że "a mogłem to wykadrować inaczej...",

    ...i często potem te zdjęcia leżą gdzieś na dysku ,
    z powodu braku czasu na poskładanie, he he,
    no ale to inna sprawa...

    Witek