  • 11. Data: 2015-01-14 00:20:38
    Temat: Re: Zdalny pomiar czestotliwosci generatora w garnku.
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 23:41, Tornad pisze:

    > Czyli co? Wiesz jak to sie robi ale nie potrafisz nawet opisac?

    Gdzieś ty to wyczytał Napoleonie? Aha! Sprytnie zafałszowałeś mój cytat,
    spryciul z ciebie.

    > Skoro to prosty
    > problem to dlaczega zamiast klikac bezmyslnie w guziki nie potrafisz go nawet
    > ruszyc?

    Kłamczuch. To są twoje słowa, ale oczywiście z taką przypadłością możesz
    o tym nie pamiętać.

    > Zlec se analize, ale Twojej zawisci. Ode mnie sie odp...

    Nie obsrywaj grupy swoimi chorymi widami to będziesz miał spokój.

    > Noz kurde, ze tak powiem.. Czy juz nie mozna normalnie o cos zapytac, czy o
    > mala przysluge poprosic by nie narazac sie na odzywki osobnikow typu JK?

    Problem w tym, że ty robisz to - nomen omen - z uporem maniaka.
    Prosisz o pomoc w sprawach o których nie masz pojęcia i nigdy ich nie
    zrealizujesz. NIGDY. Twoje posty wynikają z poważnych zaburzeń
    psychicznych. Jesteś swego rodzaju mentalnym komarem.

    > Dzieki za wpis; znowu bede na gorze.

    Nie ma za co, u mnie jesteś na dole :->

    > Niech sie najpierw wszelkiej masci kastraci i "napoleony" wykaza i
    > zaprezentuja swoja niewatpliwie oczywiscie, na najwyzszym poziomie wiedze, a potem
    moze dopiero Ktos z jajami, napisze cos pozytecznego i na temat. No i nie drogo:)

    No raczej niewielu ma chęć cię naśladować.

    JK

  • 12. Data: 2015-01-14 00:25:04
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Tuesday, January 13, 2015 at 4:54:46 PM UTC-5, Jacek Maciejewski wrote:

    > Idea wydaje się prosta. Potrzebujesz selektywnego wzmacniacza (i
    > niewielkich antenek) o ile zmiany mierzonej częstotliwości zmieszczą się
    > w paśmie przepuszczania. Trudno coś więcej powiedzieć bo nie znamy mocy
    > generatora i odchyłek f a także poziomu zakłóceń.
    > --
    > Jacek

    Dobrze Wasc prawisz. Gdybym mial garnek wiekszy to nie problem. Ustawilbym w
    nim jais kawalek druta o dlugosci pol czy cwierc fali i sprawa rozwiazana.
    Antenka za krotka moze powodowac odbicia a te moga zaklocac pomiary.

    Pasmo okreslilem 50-60 MHz. Moc znaczna, ponad 5 W. Dlatego w garnku, aby
    sie nie narazac na jakies pelengacje.
    Poziom zaklocen szacuje na okolo - 20 db.
    Bartek zaproponowal uzycie "zwyklego" radyjka. Mam takie z zakresem
    krotkofalowym do 30 MHz ktore moze uda mi sie przestroic na wyzsze f.

    Oczywiscie mam jeszcze inne rozwiazanie ale wiedzy nigdy nie za wiele, chociaz
    z praktyki wiem, ze czasem jej nadmiar przeszkadza w znalezieniu prostego
    rozwiazania.

    Dzieki
    Tornad

  • 13. Data: 2015-01-14 00:48:40
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Tuesday, January 13, 2015 at 4:53:43 PM UTC-5, Robert Wańkowski wrote:
    > "Tornad"

    > Sam sobie jestes winien. :-)
    > Trzeba bylo napisac prawde, ze chcesz mierzyc predkosc swiatla. Nie ma w tym
    > ironii. Pewnie kiedys zmontujesz to ustrojstwo i pokazesz na swojej stronie.
    > Nawet jak nie potwierdza sie Twoje przewidywania.

    > Robert
    To jest w brew pozorom zadanie dosc trudne. Postanowilem zrobic sobie przerwe
    relaksacyjna. W tym czasie pertraktuje z wykonawcami; zlecam robote.

    Predkosci swiatla w garnku nie zmierze. Zacier by mi skisl.

    Slyszales jak spotkali sie dwaj Bace czy w ogolnosci Gorale?
    Ida z naprzecika przez Krupowki. Jeden pyta - baco gdzie tak pedzicie.
    Baca odpowiada
    - a do GS-u po pol litra.
    - A wy gdzie pedzicie? - A ja pedze w piwnicy, w piwnicy.

    Z tego wynika, ze pedzic malezy w piwnicy gdzie nie ma za duzo swiatla i temperatura
    tez jest stala i odpowiednia.
    Zatem jak mozesz oskarzac mnie o takie niedbalstwo. Nie wolno zacieru stawiac
    w miejscu oswietlonym promieniami slonecznymi, ktore zabija bakterie
    alkoholowe tak, ze nawet wstydze sie napisac co by z tego wyszlo.

    A propos. Moje badania interferometryczne chyba bede musial zrobic gdzies w
    okolicach Zakopanego, w Tatrach, na wysokiej gorze, latem. Martwie sie tylko jednym,
    ze mi moja droga aparature o ile nie ukradna to zniszcza. Ale zapewne gdy zapytam tu,
    jak temu zaradzic, na pewno jakies rozwiazanie sie znajdzie.

    Byc moze bede musial podjac negocjacje w celu umozliwienia mi wyjscia na
    Krywan, ktory lezy po Slowackiej stronie. Dodatkowa korzyscia bedzie mozliwosc
    zanucenia sobie piknej piosenki o Krywaniu Wysokim. Ma ponad 2400 m.n.p.m.

    Oto tekst tej dumki.

    Krywaniu, Krywaniu wysoki,
    Lecom ,płynom nad Tobom obłoki
    Tak się tocy moja myśl
    Jak łone
    Myśli moje, myśli nie spełnione

    Krywaniu, Krywaniu wysoki,
    Lecom płynom spod Tobie potoki
    Tak się lejom moje łzy,
    Jak łone
    Hej łzy moje, łzy nie zapłacone
    Tak się lejom moje łzy,
    Jak łone
    Hej łzy moje, łzy nie zapłacone

    Krywaniu, Krywaniu wysoki,
    Idzie łod Cie, sum lasów głymboki
    A mojemu idzie zol, kochaniu
    Hej Krywaniu wysoki, Krywaniu
    A mojemu idzie zol, kochaniu
    Hej Krywaniu wysoki, Krywaniu.

    A tu znajdziesz jej wykonanie

    https://www.youtube.com/watch?v=KGCDy2rK0z4

    Tak, ze na wyniki, zarowno Ty jak i kiku moich "stronnikow" - musisz jeszcze troche
    poczekac.
    Pzdr
    Tornad

  • 14. Data: 2015-01-14 01:10:59
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    > Pasmo okreslilem 50-60 MHz. Moc znaczna, ponad 5 W. Dlatego w garnku, aby
    > sie nie narazac na jakies pelengacje.
    > Poziom zaklocen szacuje na okolo - 20 db.

    Przy takiej mocy byle miernik czestotliwosci pokaze Ci prawidłową
    czestotliwosc po włożeniu kawałka drutu w miejsce wejścia sygnału...

    c.

  • 15. Data: 2015-01-14 01:14:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2015 11:58:43 -0800 (PST), Tornad napisał(a):
    > Mam 5 litrowy garnek metalowy, w ktorym znajduje sie generator przebiegu,
    > zblizonego do sinusoidalnego, zasilany z baterii. Ciag impulsow trojkatnych i
    prostokatnych o czestotliwosci powiedzmy 50-60 MHz. Uruchamiam ten generator, garnek
    przykrywam szklana pokrywka, uszczelniam ja chlebem, tak, ze nie mam mozliwosci
    galwanicznego polaczenia wyjscia generatora z wejsciem miernika czestotliwosci.

    > Wymyslilem aby na wyjscie tego generatora podlaczyc jakas mala cewke czy
    > antene ale krotka, a na wejscie czestosciomierza podlaczyc odpowiedni
    > odbiornik, ktoryby na odleglosc powiedzmy dwoch metrow, potrafil te okolo
    > 50 MHz odebrac i zmierzyc.

    > Prosze o podpowiedz jak to prosto i nie drogo, rozwiazac?

    Byle radyjko powinno odebrac, oczywiscie na wlasciwy zakres.

    50MHz to jeszcze ultradzwieki, ale juz nie tanie.
    Ale jesli przerazaja ... podzielnik czestotliwosci i zejsc do 50kHz.

    A skoro pokrywka szklana, to i swiatlem mozna probowac.

    > Moze sa gotowe klocki do tego? Czy ktos sie tym bawil?

    Wzmacniacz antenowy na niski kanal TV :-)

    J.

  • 16. Data: 2015-01-14 06:32:52
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 13.01.2015 o 20:58, Tornad pisze:
> [...]
    > 50 MHz odebrac i zmierzyc.
    >
    > Prosze o podpowiedz jak to prosto i nie drogo, rozwiazac? Moze sa gotowe

    Krótka antenka czy cewka powinna spełnić zadanie. Jeśli pokrywka
    szklana, to może jakaś szybka dioda świecąca i fotodioda, ale nie wiem,
    czy 50 MHz podoła, popatrz do katalogu, ewentualnie można podzielić
    częstotliwość.
    A w zasadzie to szczelny przepust moim zdaniem najlepiej się sprawdzi.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 17. Data: 2015-01-14 06:39:05
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 14.01.2015 o 01:10, Cezar pisze:

    > Przy takiej mocy byle miernik czestotliwosci pokaze Ci prawidłową
    > czestotliwosc po włożeniu kawałka drutu w miejsce wejścia sygnału...

    Nawet bym się obawiał, czy dopuszczalny poziom na wejściu nie zostanie
    przekroczony, mój miernik nie ma za dużo na wejściu dla wyższych
    częstotliwości. Ja nadawałem na odległość ponad km x kawałka drutu ok 1m
    na częstotliwości ok 70 parę MHz, kolega latał z odbiornikiem Major i
    sprawdzał jak daleko pójdzie. Wprawdzie z mieszkania, nie z garnka, ale
    ta pokrywka sporo przepuści.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 18. Data: 2015-01-14 06:56:53
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Tuesday, January 13, 2015 at 6:21:49 PM UTC-5, JK wrote:

    > Gdzieś ty to wyczytał Napoleonie? Aha! Sprytnie zafałszowałeś mój cytat,
    > spryciul z ciebie.
    Mijasz sie z prawda. Jesli jestes klamca, musisz miec dobra pamiec. A z ta u
    Ciebie jak widac, slychac i czuc - kiepsko. Pare linijek wyzej sam to
    napisales. Cytuje:
    Powinni zlecać analizę twoich postów studentom psychiatrii.
    Taki przypadek współczesnego Napoleona.
    Koniec cytatu.

    > Kłamczuch. To są twoje słowa, ale oczywiście z taką przypadłością możesz
    > o tym nie pamiętać.

    Nie to nie sa moje slowa. Nikt tu niczego nie dodawal zatem kto to napisal skoro nie
    ja? Pomysl logicznie. Ale widze, ze z tym tez u Ciebie coraz gorzej.

    > Nie obsrywaj grupy swoimi chorymi widami to będziesz miał spokój.

    Przeczytaj to powyzej jezcze raz. Co ja pisze... z 10 razy, moze wtedy dotrze.

    Co Ty w moim poscie, pytaniu czy prosbie widzisz zdroznego? Jakie
    fantasmagorie ci sie zwidzialy? Caly Einstein, ubzdura sobie cos albo wlezie
    pod stol i drzse sie ja mondry, ja mondry. I jeszcze obraza porzadnych ludkow.

    No odpowiedz co?

> [...]
    > zrealizujesz. NIGDY. Twoje posty wynikają z poważnych zaburzeń
    > psychicznych. Jesteś swego rodzaju mentalnym komarem.

    Znowu mylisz sie lub mijasz z prawda. Cos tam kiedys z zakresu "elektryki" dlubalem.
    Robilem "piece" i zerznalem niezly wykrywacz metali, kiedy byly przerazliwie drogie.
    Niestety, potem zajalem sie innymi pracami i stalem sie wtornym analfabeta.
    Nie w sensie zapomnienia podstawowych praw lecz z uwagi na szybki postep
    technologii, za ktora nawet specjalisci nie zawsze nadazyc potrafia. Dlatego
    wrocilem sie do grupy aby ten, w sumie niezbyt zlozony problem, rozwiazac w
    oparciu o jakies "klocki", ktore zapewne sa produkowane, tyle ze nie wszyscy,
    w tym ja, je znaja.
    Kilka tygodni temu pytalem tu o szybki uniwibrator. Niewielu na tym sie zna
    ale jakas jedna uczynna dusza naprowadzila mnie na trop. Trochu poguglalem i
    znalazlem. Malo, scalak kupilem i bede go sobie kuckal. Scalak, ktory
    umozliwia generacje krotkich, 2-u nanosekundowych impulsow. Czyli prawie
    dokladnie to, co mi bedzie potrzebne do zabawy. Jesli ktos bedzie potrzebowal
    to sluze informacja. Ale wczesniej sam go uruchomie, pomierze gdyz nie jestem
    ochraniarzem haremu, ktory dobrze wqie jak to sie robi ale sam nie potrafi.

    Wiec uzasadnij swoje zwidy, ze moje posty, cytuje:
    Twoje posty wynikają z poważnych zaburzeń
    > psychicznych. Jesteś swego rodzaju mentalnym komarem.
    Za takie slowa to i po pysku mozna dostac. Pamietaj na przyszlosc. I przepros.

    > Nie ma za co, u mnie jesteś na dole :->

    Wyluzuj. Chyba, ze Ci za macenie, dezorganizacje tej grupy, wzajemne sklocanie
    jej uczestnikow itp dzialalnosc ktos placi lub masz z tego jakies zwidy
    korzysci, to co innego.

    Ktos z jajami, napisze cos pozytecznego i na temat. No i nie drogo:)

    > No raczej niewielu ma chęć cię naśladować.

    Kto tu o jakims nasladowaniu pisze? Czys Ty do cna ocipial?
    Przeczytaj wpisy kilku "ludkow", ktorzy nie tylko z biegu zrozumieli osso
    chodzi, ale niejako tez z rekawa podali mi juz kilka sposobow realizacji tego
    zdalnego pomiaru. I jestem Im za to wdzieczny a za najlepsze rozwiazanie byc
    moze kiedys przesle im zgrzewke browaru i to nie tylko wirtualna.

    Pomiaru, ktory nada sie nie tylko do tego mojego garnka ale zapewne rowniez do
    zdalnego pomiaru np temperatury, wilgotnosci, cisnienia, wiatru i kontroli
    tras wedrowek jeleni. Takich prawdziwych,(scislej lan, bo rogate jelenie
    wymordowali) a ktore mi laza pod oknami i rozsiewaja zarazone kleszcze. Kot mi
    przez nie zdechl. Bardzo go zalowalem bo srogosc zim potrafil przepowiadac.
    No ale to dla Ciebie zapewne jest za trudne do pojecia. Tu trzeba uruchomic
    wyzsze czynnosci mozgowe z czym u Ciebie chyba cieniutko.

    Zamiast rady, pomyslunku, zainteresowania, jestes zdolny napisac tylko, ze
    przecie zdalny pomiar temperatury mozna robic gotowym, kupionym w biedronce
    termometrem.

    Mozna, ale ja wole skuckac go sam. Wole cos lutowac niz z puszka piwa w rece,
    ogladac w TV mydlane seriale a nawet sluchac i sledzic jak to w Polsce co raz
    lepiej sie nam zyje i jak nam stopa procentowa rosnie.
    Na zakonczenie, bezstronnie i samokrytycznie musze stwierdzic, ze tu moze masz
    racje, ze musi co, mam jednak jakies zaburzenia. Moze Cie to zadowolni.

    Tornad

  • 19. Data: 2015-01-14 07:18:36
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Tuesday, January 13, 2015 at 7:14:41 PM UTC-5, J.F. wrote:

    > Byle radyjko powinno odebrac, oczywiscie na wlasciwy zakres.
    >
    > 50 MHz to jeszcze ultradzwieki, ale juz nie tanie.
    > Ale jesli przerazaja ... podzielnik czestotliwosci i zejsc do 50kHz.

    Ultradzwieki... dobre porownanie. Potwierdza to moja teze, ze ludzi wybitnych cechuje
    poczucie humoru.

    > Wzmacniacz antenowy na niski kanal TV :-)
    > J.

    O tym nie pomyslalem a bedzie to chyba najlepsze rozwiazanie. Zwlaszcza, ze
    bede mogl bez problemu znaczaco powiekszac f, nawet dwukrotnie, jesli taka
    potrzeba zajdzie. Nawet mam gdzies taki w piwnicy, wpiety na stary kabel. Mam
    tez nadzieje ze uda sie go reanimowac.

    Dzielniki kiedys kuckalem na jakims dedykowanym scalaku z serii 40xx ale to
    chyba nie bedzie korzystne z uwagi na redukcje rozdzielczosci.

    Bardzo bziekuje za zainteresowanie i pomoc.

    Pzdr
    Tornad

  • 20. Data: 2015-01-14 09:44:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2015 15:25:04 -0800 (PST), Tornad napisał(a):

> [...]
    > Bartek zaproponowal uzycie "zwyklego" radyjka. Mam takie z zakresem
    > krotkofalowym do 30 MHz ktore moze uda mi sie przestroic na wyzsze f.

    Ło Jezusie, 5W! toż to nadajnik :) Na moje oko to nie potrzebujesz
    żadnej antenki w garnku i minimalną w odbiorniku, który może być bardzo
    prosty i o niewielkiej jak na odbiorniki czułości. Oczywiście, wiesz że
    typowe odbiorniki to superheterodyny, więc przemieniają częstotliwość
    odbieraną na pośrednią? Więc musisz się liczyć w tym przypadku z błędem
    niestabilnosci heterodyny lokalnej. No i dalej nic nie wiemy o zakresie
    odchyłek tej nadawanej f.
    --
    Jacek