  • 21. Data: 2015-01-14 10:47:31
    Temat: Re: Zdalny pomiar czestotliwosci generatora w garnku.
    Od: Marek <f...@f...com>

    Koniecznie opisz rezultat testów.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2015-01-14 13:18:41
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Wednesday, January 14, 2015 at 3:44:25 AM UTC-5, Jacek Maciejewski wrote:

    > Oczywiście, wiesz że
    > typowe odbiorniki to superheterodyny, więc przemieniają częstotliwość
    > odbieraną na pośrednią? Więc musisz się liczyć w tym przypadku z błędem
    > niestabilnosci heterodyny lokalnej. No i dalej nic nie wiemy o zakresie
    > odchyłek tej nadawanej f.
    Wiedzialem ale nie pomyslalem. A to wazne, bo zapewne mierzylbym roznice
    czestotliwosci lub sume. A wlasciwie to nawet sama posrednia. Dzieki za
    przestroge.

    J.F. zapodal mi wzmacniacz antenowy od TV na niskie kanaly. On chyba tego
    wynalazku heterodyny nie ma i jesli bezposrednio na kawalku drutu sygnal z
    garnka odbierany np od strony jego dna bedzie za slaby to podlacze licznik
    przez ten wzmacniacz.

    Dzieks. Tornad

  • 23. Data: 2015-01-14 13:37:59
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-01-14 o 00:48, Tornad pisze:

    > Slyszales jak spotkali sie dwaj Bace czy w ogolnosci Gorale?
    > Ida z naprzecika przez Krupowki. Jeden pyta - baco gdzie tak pedzicie.
    > Baca odpowiada
    > - a do GS-u po pol litra.
    > - A wy gdzie pedzicie? - A ja pedze w piwnicy, w piwnicy.
    >
    > Z tego wynika, ze pedzic malezy w piwnicy gdzie nie ma za duzo swiatla i
    temperatura tez jest stala i odpowiednia.

    ja zasłyszałem na kanale 19 CB:
    - cześć Zenek, gdzie tak pędzisz?
    - pędziłem w piwnicy, ale w całym domu śmierdziało to teraz na strychu
    pędzę.
    Z tego wynika że lepiej pędzić po pół litra do GS-u.
    :)

    Łukasz

  • 24. Data: 2015-01-14 15:56:17
    Od: l...@g...com

    użytkownik bartekltg napisał:

    > Pomijając sprawę uszczelniania i fermentacji, mam sporo
    > garnków ze szklaną pokrywką która ma dziurkę na parę.
    > Dziurka ma metalową otoczkę dostępną po obu stronach.
    > Jeden biegun toru sygnałowego do garnka, drugi to
    > obwodu tej dziurki (uszczelnionej w środku).

    Co bylo pierwsze, otwor w glowicy w.cz czy w garnku?

    To polaczenie przechodzace przez otwor w glowicy mialo chyba
    nawet z 1nF.

  • 25. Data: 2015-01-14 18:15:37
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 23:32:16 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:

    > Tyle przepchasz byle radyjkiem ze schematu z elektroniki
    > praktycznej czy internertu.

    Aj. Jakoś zamazało mi się to "M".

    Cześć z dalszych pomysłów okazuje się trudniejsza
    (optyczna czy zmierzenie czestotliwości czymś mały
    elektronicznym w srodku i tylko wysłąnie
    cyforwo wyniku).
    Za to cytowany pomysł łatwiejszy. Nic nie modulujesz,
    żadnego nadajnika.

    Wsadź antenę, nawet za małą, zobacz, co odbierasz
    (ktoś już to proponował).
    Odbiornik też typu Kawał Drutu Za Oknem,
    bo nie chcesz przecież odbierać na konkretnej
    częśtotliwośći, ale wiedzieć, na jakiej nadaje.

    Tylko siać zakłócenia wszędzie będziesz, skoro to
    np piła.

    pzdr
    bartekltg

  • 26. Data: 2015-01-14 21:50:36
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 14.01.2015 o 15:56, l...@g...com pisze:

    > Co bylo pierwsze, otwor w glowicy w.cz czy w garnku?
    >
    > To polaczenie przechodzace przez otwor w glowicy mialo chyba
    > nawet z 1nF.

    Bo to nie przepust, tylko kondensator przepustowy jest.
    Zwykły szklany przepust będzie miał pojedyncze pF najwyżej.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 27. Data: 2015-01-14 21:55:48
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 14.01.2015 o 07:18, Tornad pisze:

    > O tym nie pomyslalem a bedzie to chyba najlepsze rozwiazanie. Zwlaszcza, ze
    > bede mogl bez problemu znaczaco powiekszac f, nawet dwukrotnie, jesli taka
    > potrzeba zajdzie. Nawet mam gdzies taki w piwnicy, wpiety na stary kabel. Mam
    > tez nadzieje ze uda sie go reanimowac.

    Przy tej mocy chcesz wzmacniacz? Chyba, że na konkretny kanał. Inaczej
    wzmocni wszelkie zakłócenia. Jeśli ta częstotliwość będzie się niewiele
    zmieniała, to radził bym ograniczyć pasmo, jakiś prosty obwód
    rezonansowy dać. No i właśnie pytanie, czy ta częstotliwość ma się
    zmieniać? Czy tylko to kontrola działania? Bo może wystarczy zrobić
    stabilny generator i nie mierzyć!

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 28. Data: 2015-01-15 02:53:17
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Wednesday, January 14, 2015 at 7:37:58 AM UTC-5, dddddddd wrote:

> [...]
    > pędzę.
    > Z tego wynika że lepiej pędzić po pół litra do GS-u.

    Tyz piyknie. Nie slyszalem tego
    Za to przypomnialo mi sie jak goral ciagnal za soba lancuch. Drugi pyta, Baco
    co wy ten lancuch tak za soba ciagniecie? - A co, mom go pchac?

    Zeszlismy z tematu a to nieetyczne; to jest przecie elektronika a nie jakis
    choomor.

    A czy wiesz jak Gorale laduja swoje komorki?

    Ja nie wiem ale moze cos wymyslimy. Np wkladaja kotu wtyczke pod ogon
    i glaskaja go pod wlos?

    Pzdr
    Tornad