  • 1. Data: 2015-01-13 20:58:43
    Temat: Zdalny pomiar czestotliwosci generatora w garnku.
    Od: Tornad <t...@h...com>

    Mam 5 litrowy garnek metalowy, w ktorym znajduje sie generator przebiegu,
    zblizonego do sinusoidalnego, zasilany z baterii. Ciag impulsow trojkatnych i
    prostokatnych o czestotliwosci powiedzmy 50-60 MHz. Uruchamiam ten generator, garnek
    przykrywam szklana pokrywka, uszczelniam ja chlebem, tak, ze nie mam mozliwosci
    galwanicznego polaczenia wyjscia generatora z wejsciem miernika czestotliwosci.

    Wymyslilem aby na wyjscie tego generatora podlaczyc jakas mala cewke czy
    antene ale krotka, a na wejscie czestosciomierza podlaczyc odpowiedni
    odbiornik, ktoryby na odleglosc powiedzmy dwoch metrow, potrafil te okolo
    50 MHz odebrac i zmierzyc.

    Prosze o podpowiedz jak to prosto i nie drogo, rozwiazac? Moze sa gotowe
    klocki do tego? Czy ktos sie tym bawil?

    Na przewidywane pytania po co mi to i do czego ma sluzyc, od razu odpowiadam,
    ze opracowalem nowatorska metode fermentacji i destylacji zacieru, w ktorych
    ten przebieg impulsow, o mnie tylko znanym ksztalcie i czestotliwosci, bedzie
    pelnil role katalizatora skracajacego te procesy. Potrzebuje zatem wykonac
    pomiary w celu optymalizacji parametrow tych przebiegow.

    Pzdr
    Tornad

  • 2. Data: 2015-01-13 21:33:25
    Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com>

    Uzytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
[...]

    ==================

    Albo robisz sobie jaja z ludzi, albo popelniasz blad myslowy.
    Jesli to drugie, to bierz pod uwage fakt, ze jesli mówisz o jakiejs
    fermentacji
    w tym "garnku" to bedziesz musial odprowadzic nadmiar gazów (po to sa
    stosowane rurki fermentacyjne) a nie szczelnie to zamykac.
    Masz wtedy relatywnie latwy sposób wyprowadzenia przewodu(ów) sygnalowych.
    ZZ

  • 3. Data: 2015-01-13 22:42:04
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Tuesday, January 13, 2015 at 3:33:24 PM UTC-5, ZZZ wrote:
> [...]

    > stosowane rurki fermentacyjne) a nie szczelnie to zamykac.
    > Masz wtedy relatywnie latwy sposób wyprowadzenia przewodu(ów) sygnalowych.
    Napisalem to wlasnie po to, aby tacy jak Ty nie pieprzyli i nie wynajdywali mi
    innych od zalozonej I potrzebnej, metody.
    Takich, ja na swoj wlasny uzytek nazywam ochraniarzami haremow, ktorzy bardzo
    dobrze wiedza jak "to" sie robi, tyle, ze sami nie potrafia.

    Nie wiem w jakim celu zmienisz temat? Zazdroscisz mi, ze w ogole cos staram sie
    zrobic, zmierzyc, poszerzyc swoja i byc moze wiedze Cztelnikow ?

    Zasmiecasz tylko takim swoimi wpisami to pozyteczne i pomocne wielu, forum.
    Wstydz sie Chlopcze wstydz:)
    Jesli Cie te sprawy "pedzenia" interesuja, to owszem chetnie podziele sie swa
    , ugruntowana na ten temat wiedza. Tu chodzi jedenak o zdalny pomiar
    czestotliwosci przebiegu falowego a nie o wydajnosc aparatury destylacyjnej.

    Ale dziekuje za wpis, dzieki ktoremu moj temat znajdzie sie znowu na pierwszym
    miejscu, dzieki czemu wiecej osob go przeczyta. Moze wsrod nich znajdzie sie
    ktos, kto mi w tym, chyba prostym problemie, jakos pomoze.

    Pzdr
    Tornad

  • 4. Data: 2015-01-13 22:53:25
    Od: "Robert Wankowski" <r...@w...pl>

    "Tornad"
    > Napisalem to wlasnie po to, aby tacy jak Ty nie pieprzyli i nie
    > wynajdywali mi innych od zalozonej I potrzebnej, metody.

    Sam sobie jestes winien. :-)
    Trzeba bylo napisac prawde, ze chcesz mierzyc predkosc swiatla. Nie ma w tym
    ironii. Pewnie kiedys zmontujesz to ustrojstwo i pokazesz na swojej stronie.
    Nawet jak nie potwierdza sie Twoje przewidywania.

    Robert

  • 5. Data: 2015-01-13 22:54:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2015 11:58:43 -0800 (PST), Tornad napisał(a):

    > potrafil te okolo
    > 50 MHz odebrac i zmierzyc.

    Idea wydaje się prosta. Potrzebujesz selektywnego wzmacniacza (i
    niewielkich antenek) o ile zmiany mierzonej częstotliwości zmieszczą się
    w paśmie przepuszczania. Trudno coś więcej powiedzieć bo nie znamy mocy
    generatora i odchyłek f a także poziomu zakłóceń.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2015-01-13 22:57:36
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 22:42, Tornad pisze:
> [...]
    > miejscu, dzieki czemu wiecej osob go przeczyta. Moze wsrod nich znajdzie sie
    > ktos, kto mi w tym, chyba prostym problemie, jakos pomoze.

    Powinni zlecać analizę twoich postów studentom psychiatrii.
    Taki przypadek współczesnego Napoleona.
    No i skoro wykładasz się na prostym problemie.... to będzie to samo
    co z twoimi wcześniejszymi fantasmagoriami.

    JK

  • 7. Data: 2015-01-13 23:32:16
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 20:58:44 UTC+1 użytkownik Tornad napisał:

    Akurat, zacier, przyznaj się, eksperyment z fizyki robisz ;-)
    Dodam, żę eksperymenty ze szczelnie zamkniętym naczyniem
    do fermentacji przeprowadzono dawno temu, kończyły się
    mniej lub bardziej efektownym rozszczelnieniem naczynia.

    > Ciag impulsow trojkatnych i prostokatnych o czestotliwosci powiedzmy
    > 50-60 MHz.

    Tyle przepchasz byle radyjkiem ze schematu z elektroniki
    praktycznej czy internertu.

    > Uruchamiam ten generator, garnek przykrywam szklana pokrywka,

    Szklana pokrywka dużo ułatwia.

    > uszczelniam ja chlebem, tak, ze nie mam mozliwosci
    > galwanicznego polaczenia wyjscia generatora z wejsciem
    > miernika czestotliwosci.

    Pomijając sprawę uszczelniania i fermentacji, mam sporo
    garnków ze szklaną pokrywką która ma dziurkę na parę.
    Dziurka ma metalową otoczkę dostępną po obu stronach.
    Jeden biegun toru sygnałowego do garnka, drugi to
    obwodu tej dziurki (uszczelnionej w środku).

> [...]
    > 50 MHz odebrac i zmierzyc.

    > Prosze o podpowiedz jak to prosto i nie drogo, rozwiazac? Moze sa gotowe

    Na odległości 2metów niż nie odbierzesz z cewki,
    musisz bawić się w sygnał radiowy modulowany swoją falą
    - skopiować schemat prostej ktrórkofalówki lub nadajnik
    odbiornik, pełno w sieci przykładów, na kilka m dają radę).
    DA się prośćiej. Zrób albo przekładnię magnetyczny przez
    pokrywkę garnka, albo parę dioda/fotokomórka. Od pokrywki
    do miernika pociągniesz kabel. Tylko uwaga,
    najpopularniejsze są diody na bliską podczerwiń, ale
    lepiej sprawdzić, czy szkło z pokrywki
    je przepuszcza (raczej tak, jak nie, to użyć widzialnych).

    Fotodioda/dioda są lepsze, bo w miarą liniowe, a przekładania
    magnetyczna różniczkuje sygnał. Ta pierwsza metoda zje też
    mniej prądu od strony wnętrza garnka.

    Jeśli bardzo potrzebujesz radia (bo garnek z bliżej
    niewyjaśnonych przyczy nie jest stacjonarny),
    są gotowe kocki do komunikacji radiowej.
    http://botland.com.pl/moduly-radiowe/2479-modul-radi
    owy-rfm68cw-433-433-mhz-nadajnik-smd.html
    http://botland.com.pl/105-moduly-radiowe?orderby=pri
    ce&orderway=asc

    Tez linku są cyfrowe, więc musiałbyś się pobawić w jakiś
    mały uC, ale modelarze używali też analogowych.
    Nie wiem cop na szybko wpisać w google, musiałbyś
    poszukać. Zapytaj na elektronike o gotowy moduł
    do komunikacji radiowej 'analogowy' - przesyłania głosu.

    Wszytko zależy od tego, co chcesz (więcej wyfdać, więcej
    się napracować) i co lepiej umiesz (cyfrowa, analogowa).

    pzdr
    bartekltg

  • 8. Data: 2015-01-13 23:41:07
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Tuesday, January 13, 2015 at 4:58:48 PM UTC-5, JK wrote:

    > Powinni zlecać analizę twoich postów studentom psychiatrii.
    > Taki przypadek współczesnego Napoleona.
    > No i skoro wykładasz się na prostym problemie.... to będzie to samo
    > co z twoimi wcześniejszymi fantasmagoriami.

    Czyli co? Wiesz jak to sie robi ale nie potrafisz nawet opisac? Skoro to prosty
    problem to dlaczega zamiast klikac bezmyslnie w guziki nie potrafisz go nawet
    ruszyc?
    Zlec se analize, ale Twojej zawisci. Ode mnie sie odp...

    Noz kurde, ze tak powiem.. Czy juz nie mozna normalnie o cos zapytac, czy o
    mala przysluge poprosic by nie narazac sie na odzywki osobnikow typu JK?

    Napoleona to ja pilem hu-hu kiedy, teraz juz nie, bo po wargach piecze.
    Preferuje inne trunki. W tym nalewki, powstale z przemyslanego miksowania
    kilku gatunkow podstawowych. Niezle wychodzi mi Kaula.

    Dzieki za wpis; znowu bede na gorze.

    Niech sie najpierw wszelkiej masci kastraci i "napoleony" wykaza i
    zaprezentuja swoja niewatpliwie oczywiscie, na najwyzszym poziomie wiedze, a potem
    moze dopiero Ktos z jajami, napisze cos pozytecznego i na temat. No i nie drogo:)

    Tornad

  • 9. Data: 2015-01-13 23:57:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Tornad"
    > Dzieki za wpis; znowu bede na gorze.

    To zalezy jakiego czytnika się używa.

    Robert

  • 10. Data: 2015-01-14 00:11:16
    Od: Tornad <t...@h...com>

    On Tuesday, January 13, 2015 at 5:32:16 PM UTC-5, bartekltg wrote:
    > W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 20:58:44 UTC+1 użytkownik Tornad napisał:
    Wreszcie krytyka ale konstruktywna.
    > Akurat, zacier, przyznaj się, eksperyment z fizyki robisz ;-)
    Alez skadze. Moje zainteresowania maja szersze spectrum. O zdrowie tez trzeba dbac;
    kiliszeczek nalewki nikomu jeszcze nie zaszkodzil:)
    > Dodam, żę eksperymenty ze szczelnie zamkniętym naczyniem
    > do fermentacji przeprowadzono dawno temu, kończyły się
    > mniej lub bardziej efektownym rozszczelnieniem naczynia.
    Ja cierpie dole, o tym nie pomyslalem...

    > Tyle przepchasz byle radyjkiem ze schematu z elektroniki
    > praktycznej czy internertu.

    Czyli musze sie zwrocic o pomoc do krotkofalowcow na pasmo okolo 44 MHz. Zwykle
    radyjka tego nie lapia. Ale moze uda sie przestroic.
    > Szklana pokrywka dużo ułatwia.

    > Pomijając sprawę uszczelniania i fermentacji, mam sporo
    > garnków ze szklaną pokrywką która ma dziurkę na parę.

    Rzeczywiscie. wezme mase podlacze do garnka a przez ten wywietrznik antenke i juz.
    Genialne!

> [...]
    > lepiej sprawdzić, czy szkło z pokrywki
    > je przepuszcza (raczej tak, jak nie, to użyć widzialnych).
    Nie, to juz jak dla mnie za trudne. Ale jako alternatywa, moze sie nada.

> [...]
    > są gotowe kocki do komunikacji radiowej.

    > http://botland.com.pl/moduly-radiowe/2479-modul-radi
    owy-rfm68cw-433-433-mhz-nadajnik-smd.html
    No to juz chyba jest cos. Juz klikam i sie doksztalcam.
> [...]
    > poszukać. Zapytaj na elektronike o gotowy moduł
    > do komunikacji radiowej 'analogowy' - przesyłania głosu.
    No nie za bardzo. Te f nalezaloby wczesniej zmodulowac a to moze zaklocac pomiary. I
    sam process zachodzacy w tym garnku.
    > Wszytko zależy od tego, co chcesz (więcej wydać, więcej
    > się napracować) i co lepiej umiesz (cyfrowa, analogowa).
    Raczej wydac aby miec wiecej czasu na degustacje.
    Dziekuje za odzew i porady. Na pewno cos z tego wybiore i zastosuje. O wynikach
    poinformuje.
    Pzdr
    Tornad