    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 13 Jan 2015 15:11:16 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zdalny pomiar czestotliwosci generatora w garnku.
    From: Tornad <t...@h...com>

    On Tuesday, January 13, 2015 at 5:32:16 PM UTC-5, bartekltg wrote:
    > W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 20:58:44 UTC+1 użytkownik Tornad napisał:
    Wreszcie krytyka ale konstruktywna.
    > Akurat, zacier, przyznaj się, eksperyment z fizyki robisz ;-)
    Alez skadze. Moje zainteresowania maja szersze spectrum. O zdrowie tez trzeba dbac;
    kiliszeczek nalewki nikomu jeszcze nie zaszkodzil:)
    > Dodam, żę eksperymenty ze szczelnie zamkniętym naczyniem
    > do fermentacji przeprowadzono dawno temu, kończyły się
    > mniej lub bardziej efektownym rozszczelnieniem naczynia.
    Ja cierpie dole, o tym nie pomyslalem...

    > Tyle przepchasz byle radyjkiem ze schematu z elektroniki
    > praktycznej czy internertu.

    Czyli musze sie zwrocic o pomoc do krotkofalowcow na pasmo okolo 44 MHz. Zwykle
    radyjka tego nie lapia. Ale moze uda sie przestroic.
    > Szklana pokrywka dużo ułatwia.

    > Pomijając sprawę uszczelniania i fermentacji, mam sporo
    > garnków ze szklaną pokrywką która ma dziurkę na parę.

    Rzeczywiscie. wezme mase podlacze do garnka a przez ten wywietrznik antenke i juz.
    Genialne!

    > Na odległości 2metów niż nie odbierzesz z cewki,
    > musisz bawić się w sygnał radiowy modulowany swoją falą
    > - skopiować schemat prostej ktrórkofalówki lub nadajnik
    > odbiornik, pełno w sieci przykładów, na kilka m dają radę).
    > DA się prośćiej. Zrób albo przekładnię magnetyczny przez
    > pokrywkę garnka, albo parę dioda/fotokomórka. Od pokrywki
    > do miernika pociągniesz kabel. Tylko uwaga,
    > najpopularniejsze są diody na bliską podczerwiń, ale
    > lepiej sprawdzić, czy szkło z pokrywki
    > je przepuszcza (raczej tak, jak nie, to użyć widzialnych).
    Nie, to juz jak dla mnie za trudne. Ale jako alternatywa, moze sie nada.

    > Jeśli bardzo potrzebujesz radia (bo garnek z bliżej
    > niewyjaśnonych przyczy nie jest stacjonarny),
    > są gotowe kocki do komunikacji radiowej.

    > http://botland.com.pl/moduly-radiowe/2479-modul-radi
    owy-rfm68cw-433-433-mhz-nadajnik-smd.html
    > http://botland.com.pl/105-moduly-radiowe?orderby=pri
    ce&orderway=asc
    No to juz chyba jest cos. Juz klikam i sie doksztalcam.
    > Tez linku są cyfrowe, więc musiałbyś się pobawić w jakiś
    > mały uC, ale modelarze używali też analogowych.
    > Nie wiem cop na szybko wpisać w google, musiałbyś
    > poszukać. Zapytaj na elektronike o gotowy moduł
    > do komunikacji radiowej 'analogowy' - przesyłania głosu.
    No nie za bardzo. Te f nalezaloby wczesniej zmodulowac a to moze zaklocac pomiary. I
    sam process zachodzacy w tym garnku.
    > Wszytko zależy od tego, co chcesz (więcej wydać, więcej
    > się napracować) i co lepiej umiesz (cyfrowa, analogowa).
    Raczej wydac aby miec wiecej czasu na degustacje.
    Dziekuje za odzew i porady. Na pewno cos z tego wybiore i zastosuje. O wynikach
    poinformuje.
    Pzdr
    Tornad