  • 11. Data: 2009-06-04 19:22:09
    Temat: Re: Zbiornik LPG
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 04.06.2009 Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał/a:

    > Ten przegląd to i tak fikcja. AFAIK nie obejmuje pomiaru wydatku
    > zaworu bezpieczeństwa, co dla urządzeń ciśnieniowych powinno być
    > elementarne.

    A taki wydatek zmienia się w czasie eksploatacji zbiornika? Jeśli nie to
    czemu, robić przegląd, był pewnie robiony w czasie badań
    homologacyjnych. A jeśli jednak się zmienia, to czemu się zmienia?
    Zanieczyszczenia?
    A co do przeglądu: przynajmniej są w stanie wyłuskać butle, które już
    nie mają ważnego świadectwa DT.

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 12. Data: 2009-06-04 21:43:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 4 Cze, 20:22, szadok <s...@t...pl> wrote:

> [...]
    > Zanieczyszczenia?
    > A co do przeglądu: przynajmniej są w stanie wyłuskać butle, które już

    A one podlegają pod DT?

    Co do zaworu, to nie wiem jaki tam jest, ale skoro mówisz że ujście ma
    w dół to znaczy że na dnie, więc robi za zenzę. Dodaj do tego korozję
    (może w ogóle się nie otworzyć bo wszystko zamieni się w zlepioną kupę
    syfu), zmęczenie materiału (na przemian zimny gaz i upał latem),
    pająki i inne buczki od drugiej strony...
    No i jeszcze jeden czynnik: to nie jest element przemysłowy, który
    fachowiec sprawdza okresowo, tylko (omalże) supermarketowa tandeta o
    wyżyłowanej cenie do ostatniego cencika. Nie spodziewałbym się
    szczytowych osiągnięć techniki. Nie ma co się dziwić że producenci
    samochodów podchodzą do takich instalacji z trzeciej ręki jak pies do
    jeża :-)
    Konrad

  • 13. Data: 2009-06-05 09:29:49
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 04.06.2009 Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał/a:

    > A one podlegają pod DT?

    Ano chyba tak :) Znaczy mój ma badanie z Kolejowego DT. Ciśnienie próbne
    4.5MPa, okres eksploatacji 10lat. Butla toroidalna, producent STAKO.
    Dopytywałem się, że można zrobić kolejny przegląd i wydłużyć eksploatację,
    ale finansowo raczej nieopłacalna sprawa.
    Co do samego DT: nie znam przepisów (nie ta branża ;) czy KDT to to samo
    co UDT czy inne DT, więc pozostawiam do oceny bardziej kompetentnym. ;)

    > Co do zaworu, to nie wiem jaki tam jest, ale skoro mówisz że ujście ma
    > w dół to znaczy że na dnie, więc robi za zenzę.

    Znaczy ujście ma w dół, bo LPG jest cięższy od powietrza, więc trzeba
    odprowadzić LPG poza pojazd, żeby w zakamarkach się nie zebrało.
    Sam zawór jest raczej na górze butli, choć zdaje się są nawet takie
    odchylone o 90' od osi pionowej.
    Ale jak dokładnie jest zbudowany, to się nigdy nie zastanawiałem, a
    swojego nie miałem jeszcze okazji rozbierać :)
    http://tnij.org.pl/wielozawor/ tak wygląda wielozawór w wersji do butli
    toroidalnej,
    http://tnij.org.pl/wielozawor-walec/ a tak do butli walcowej
    Jest tam w tych wielozaworach rurka do pobierania płynnego LPG, jak
    sądzę, natomiast sam zawór bezpieczeństwa nie wiem czy z tego samego
    miejsca pobiera LPG, czy ma osobny wlot.

    pzdr, szadok

  • 14. Data: 2009-06-06 17:51:57
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "szadok" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Co do samego DT: nie znam przepisów (nie ta branża ;) czy KDT to to samo
    > co UDT czy inne DT, więc pozostawiam do oceny bardziej kompetentnym. ;)

    KDT przekształcił się w Transportowy Dozór Techniczny.

    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl