  • 1. Data: 2009-05-31 11:08:45
    Temat: maska (filtr) zatrzymujacy czasteczki i pary olowiu i cyny
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Probowalem ostatnio w sklepie BHP znalezc polmaske albo maske z filtrem
    zatrzymujacym czasteczki i pary olowiu i cyny. Niestety panowie oblozeni
    katalogami nie potrafili mi pomoc. Stad pytanie do Szanownej Grupy:

    Pomozecie? :)

    --
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2009-05-31 16:18:32
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Uzytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Czesc,
    >
    > Probowalem ostatnio w sklepie BHP znalezc polmaske albo maske z filtrem
    > zatrzymujacym czasteczki i pary olowiu i cyny.

    A jaka jest preznosc par olowiu i cyny w temperaturze "oddechowej"?
    Wydaje mi sie ze bardzo niska...

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-05-31 16:24:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On May 31, 5:18 pm, "Jd." <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    e.net...

    > A jaka jest preznosc par olowiu i cyny w  temperaturze "oddechowej"?

    Swietnie. I co z tego wynika?
    Konrad

  • 4. Data: 2009-05-31 18:23:44
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Uzytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    f.googlegroups.com...
    On May 31, 5:18 pm, "Jd." <j...@i...pl> wrote:

    > Swietnie. I co z tego wynika?

    Taka ze stezenie par w powietrzu bedzie bardzo niskie, ewentualnie moze byc
    obecna w powietrzu para w postaci skondensowanej do formy pylu. Na to -
    zwykla maska przeciwpylowa.

    --
    ==========###-###*###-###==============

  • 5. Data: 2009-05-31 19:13:56
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    zOn May 31, 7:23 pm, "Jd." <j...@i...pl> wrote:
    > stezenie par w powietrzu bedzie bardzo niskie,  ewentualnie moze byc
    > obecna w powietrzu para w postaci skondensowanej do formy pylu. Na to -
    > zwykla maska przeciwpylowa.

    Para w postaci pylu, super. Maska pylowa i jazda, po cholere ta Unia
    walczy z tymi termometrami?
    Konrad

  • 6. Data: 2009-05-31 20:04:54
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 May 2009 12:13:56 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    (...)

    Ja tak niesmialo - z rtecia nie bede mial do czynienia, ale mam do
    przetopienia sporo olowiu i cyny...

    --
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 7. Data: 2009-05-31 20:13:27
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Maciek
    > "Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
    > niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF
    Ile i w jakim czasie? Dla kogoś pracującego w hucie gdzie ołów wytapiają sporo
    to może być 128 ton na tydzień.

  • 8. Data: 2009-05-31 20:16:01
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 May 2009 22:13:27 +0200, kogutek napisał(a):

    (...)

    Nie mam na mysli ilosci przemyslowych oczywiscie - potrwa to pare godzin,
    podczas ktorych przetopie kilka-kilkanascie kilogramow olowiiu i bede
    operowal kociolkiem i chochla - na swiezym powietrzu.

  • 9. Data: 2009-05-31 21:10:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 May 2009 09:24:34 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

    >Swietnie. I co z tego wynika?

    a) nie sa szkodliwe,
    b) zadna maska tak sladowych ilosci nie zatrzyma :-)

    http://environmentalchemistry.com/yogi/periodic/Pb.h
    tml

    Vapor Pressure = 4.21E-07Pa @327.6°C

    J.

  • 10. Data: 2009-05-31 21:14:08
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Maciek
    > "Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
    > niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF
    Zawracasz gitarę. Ołów i cyna to nie aceton. Większym problemem jest
    zabezpieczenie przed poparzeniem. Skąd Wy z takimi pytaniami i obawami się
    bierzecie?