  • 1. Data: 2009-06-02 16:00:40
    Temat: Pytanie z podstaw wytrzymałości - granica plastyczności i inne
    Od: Doc <d...@w...pl.die.spamer.die>

    Witam,

    Wstyd przyznać, ale mam zagwozdkę z podstaw wytrzymałości i
    materiałoznastwa. Dotyczy ona granic (plastyczności, wytrzymałości) ich
    oznaczeń oraz nazw angielskich. Przez rózne normy wymieszało mi się to
    wszystko. Może któryś z kolegów może sprawdzić czy to co napisałem poniżej?

    Re - granica plastyczności (yield strength)

    ReH - górna granica plastyczności (upper yield strength)

    ReL - dolna granica plastyczności (lower yield strength)

    Rp0,2 - umowna granica plastyczności dla odkształcenia 0,2% (proof strength
    0,2%)

    Rp0,1 - umowna granica plastyczności dla odkształcenia 1,0% (proof strength
    1,0%)

    Rm - wytrzymałość na rozciąganie (tensile strength)

    Rt0,5 - granica plastyczności (która?)

    Pozdrawiam,
    --
    Doc,
    Zawsze dumny, wielkopański, to jest 7 DAK poznański