  • 11. Data: 2012-04-30 19:23:50
    Temat: Re: Zasięg 3G a dodatkowa antena.
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    BAREK <b...@p...pl> wrote:

    > Czy można jakoś w prosty sposób znaleźć innych operatów 3G niż karta sim w
    telefonie?
    > Może używając nieaktywnej karty zagranicznej tak by się dało?

    Jaki masz telefon? W większości przy przeszukiwaniu sieci widzisz, czy
    odbierasz sygnał 2G czy 3G.

  • 12. Data: 2012-05-01 14:28:42
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2012-04-30 19:23, Maciej Bebenek pisze:

    > Jaki masz telefon? W większości przy przeszukiwaniu sieci widzisz, czy
    > odbierasz sygnał 2G czy 3G.
    Doprecyzuje;
    Chodzi mi o to, że może moja sieć jest akurat 2G, ale konkurencja będzie
    miała 3G w tym miejscu.

    Poza tym; jak ma się do wszystkiego fakt, że maszt 3G oddalony jest
    10-11km, ale dokładnie na jego linii jest maszt z 2G - nie zakryje on
    tamtego sygnału?

  • 13. Data: 2012-05-02 10:36:05
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    BAREK <b...@p...pl> wrote:

    > Doprecyzuje;
    > Chodzi mi o to, że może moja sieć jest akurat 2G, ale konkurencja będzie
    > miała 3G w tym miejscu.

    Każdy telefon podczas przeszukiwania sieci pokaże Ci obecność sieci obcych.
    Znaczna część pokaże też, czy jest to 2G czy 3G

    > Poza tym; jak ma się do wszystkiego fakt, że maszt 3G oddalony jest
    > 10-11km, ale dokładnie na jego linii jest maszt z 2G - nie zakryje on tamtego
    sygnału?

    Jeśli już, to w przypadku obecności i 2G i 3G, pokaże tylko 3G.

  • 14. Data: 2012-05-04 08:21:43
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2012-04-24 20:24, BAREK pisze:
    > Dzień Dobry,
    >
    > Czy zakładając, że jest sobie lokalizacja na granicy zasięgu 3G, to czy
    > jeśli weźmie się modem/router z 3G i podłączy do niego antenę
    > zewnętrzną, to jest szansa na dobrą jakość połączenia przesyłu danych?
    >
    > Barek
    Dziękuje za odpowiedzi dotyczące anteny, teraz pozostaje mi dobór
    modemu/routera.

    Czy jest takowy modem/router obsługujący 3G, który
    równocześnie(parametry w kolejności zapotrzebowania na nie), będzie
    funkcjonował jako WAN3 w małej ssieci LAN i współpracował z routerem
    4xWAN Draytek Vigor, a więc;
    -ma możliwość podpięcia zewnętrznej anteny,
    -ma port LAN,
    -ma obsługę WiFi w trybie AP,
    -ma możliwość pracy na akumulatorze, tak aby czasem używać go jako
    mobilnego hotspota,
    -można z niego/przez niego przy pomocy jakiejś aplikacji na komputerze
    podłączonym dzwonić i wysyłać sms,
    -ewentualnie ale tylko, jeśli wszystkie poprzednie warunki są spełnione
    obsługuje też LTE.

    Barek

  • 15. Data: 2012-05-15 14:48:59
    Od: BAREK <b...@p...pl>

> [...]
    > jeśli weźmie się modem/router z 3G i podłączy do niego antenę
    > zewnętrzną, to jest szansa na dobrą jakość połączenia przesyłu danych?

    Podpinam pod jeden wątek moje działania związane z "uzyskamiem łącza 3G
    dla małej sieci daleko od szosy" :-)

    Wczoraj testowałem ręcznym wyszukiwaniem komórki czy coś 3G ma zasięg w
    pobliżu.
    Wychodzi na to, że w odległości 500-700 metrów od domu dawał się złapać
    sygnał 3G dwóch operatorów.
    Było jeszcze coś czwartego miejscami co było identyfikowane jako POL -
    czy to może być POLSAT Cyfrowy?

    Ale wracając do tematu;
    1.skoro zwykła komórka łapała sieci 3G tak w miare blisko domu i
    na strychu postawię router z modem 3G i anteną zewnętrzną, to szanse na
    zasię 3G i dobre łącze jakies pewnie są?
    2.Są różne technologie HSPA, HSPA+ i inne.
    Czy warto szukać modemu obsługującego najnowsze/najwięcej standardów?
    Czy lepiej kupić modem 3G prosty?
    Pomijam w tej materii sprawę ceny.
    Czy taki router będzie dobry?;
    ROUTER HUAWEI B260A HSPA WIFI E970

  • 16. Data: 2012-05-15 19:35:19
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    On 2012-04-24 20:24, BAREK wrote:
> [...]
    > jeśli weźmie się modem/router z 3G i podłączy do niego antenę
    > zewnętrzną, to jest szansa na dobrą jakość połączenia przesyłu danych?

    Jak najbardziej. Właśnie niedawno to przerabiałem z tym, co Plus nazywa
    4G (HSPA+). Bez anteny zasięg był ledwo-ledwo na dworze, czasami w ogóle
    zanikał. Z 10-elementową anteną z Dipola zawieszoną na wysokości ok. 5 m
    nad ziemią łączność jest bez zarzutu. Musisz tylko kupić antenę
    odpowiednią do wykorzystywanego pasma (u mnie to 900 MHz).

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 17. Data: 2012-05-15 20:48:40
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    BAREK <b...@p...pl> wrote:

> [...]
    > sygnał 3G dwóch operatorów.
    > Było jeszcze coś czwartego miejscami co było identyfikowane jako POL -

    P4 czyli Play

> [...]

    > 2.Są różne technologie HSPA, HSPA+ i inne.
    > Czy warto szukać modemu obsługującego najnowsze/najwięcej standardów?

    Wskazany jednak w miarę nowy, ale bez przesady.

    > Czy taki router będzie dobry?;
    > ROUTER HUAWEI B260A HSPA WIFI E970

    A ma:
    - złącze antenowe?
    - pasmo 900 MHz?

  • 18. Data: 2012-05-15 21:17:50
    Od: BAREK <b...@p...pl>

> [...]
    > nad ziemią łączność jest bez zarzutu. Musisz tylko kupić antenę
    > odpowiednią do wykorzystywanego pasma (u mnie to 900 MHz).

    Dziękuje za odpowiedz, tylko jak mam stwierdzić o którą częstotliwość
    chodzi?
    Może są anteny działające na 900, 1800 i 2100?

  • 19. Data: 2012-05-15 21:58:48
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    > A ma:
    > - złącze antenowe?
    > - pasmo 900 MHz?

    Według opisu;

    Obsługa sieci HSPA/UMTS: 2100/900 MHz
    Obsługa sieci GSM/GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz
    Prędkość przesyłu HSDPA: 7,2 Mbps
    Prędkość przesyłu HSUPA: 5,7 Mbps
    Prędkość przesyłu WLAN: 802.11 b/g
    Ethernet gniazdo RJ-45: 10/100
    Antena wewnętrzna
    Gniazdo anteny zewnętrznej (SMA)
    Gniazdo telefonu: RJ-11

  • 20. Data: 2012-05-16 00:33:16
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    BAREK <b...@p...pl> wrote:

    > Według opisu;
    >
    > Obsługa sieci HSPA/UMTS: 2100/900 MHz
    > Obsługa sieci GSM/GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz
> [...]

    Z tego, co widzę na aledrogo, wszytskie oferowane tam routery są 2100 only