  • 21. Data: 2012-05-16 16:08:19
    Temat: Re: Zasięg 3G a dodatkowa antena.
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Dziękuje za odpowiedz, tylko jak mam stwierdzić o którą częstotliwość
    > chodzi?
    > Może są anteny działające na 900, 1800 i 2100?

    Musisz sprawdzić na mapkach zasięgu (np. Play podaje pasmo) i na stronie
    http://btsearch.pl/. Są anteny szerokopasmowe, ale mają mniejszy zysk
    (są mniej czułe) - a Ty potrzebujesz dużego zysku (dodatkowo trzeba
    uwzględnić straty na kablu - mogą dochodzić do 1 dB na 1 metr bieżący).

    Tu przykład anteny szerokopasmowej: http://tinyurl.com/cenjtl4 (ma zysk
    w zależności od pasma 5-7 dB).
    Ja mam taką na 900 MHZ: http://tinyurl.com/6ng5ufn (zysk 13,5 dB).

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 22. Data: 2012-05-16 16:34:47
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    > Z tego, co widzę na aledrogo, wszytskie oferowane tam routery są 2100 only

    No właśnie, w niektórych opisach jest tylko 2100 a w innych/też na
    allegro inne zakresy też są wymienione, ale czy to nie jest tak, że
    GPRS/EDGE to 900MHz
    a 3G to zakres 1800 czy 2100?

  • 23. Data: 2012-05-16 16:35:45
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2012-05-16 16:08, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > (są mniej czułe) - a Ty potrzebujesz dużego zysku (dodatkowo trzeba
    > uwzględnić straty na kablu - mogą dochodzić do 1 dB na 1 metr bieżący).

    Czyli mooże być 3G na 900 MHz?
    nie jest tak, że GPRS/EDGE to 900 a 3G to więcej?

  • 24. Data: 2012-05-16 17:25:08
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Czyli mooże być 3G na 900 MHz?
    > nie jest tak, że GPRS/EDGE to 900 a 3G to więcej?

    Play i chyba jeszcze Aero mają HSPA+ na 900 MHz - jest to nowe pasmo,
    nie wszystkie modemy go obsługują (jest o tyle fajne, że na tej
    częstotliwości jest większy zasięg, niż na wyższych). Play dodatkowo ma
    w niektórych miejscach HSPA+ na 2100 MHz. Niedawno kupiłem starter Play
    Online na kartę z modemem Huawei E3131 obsługującym ten nowy zakres,
    jestem jak na razie bardzo zadowolony.

    Piotr

  • 25. Data: 2012-05-16 18:22:57
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2012-05-16 17:25, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > w niektórych miejscach HSPA+ na 2100 MHz. Niedawno kupiłem starter Play
    > Online na kartę z modemem Huawei E3131 obsługującym ten nowy zakres,

    Uff,
    To czy jest jakiś modem z wejściem na zewnętrzną antenę obsługujący
    wszystkie pasma?

    A antena zewnętrzna na wszystkie pasma?

  • 26. Data: 2012-05-16 20:40:20
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia 16 May 2012 20:35:46 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Im bardziej szerokopasmowa antena, tym mniejszy zysk. Praw fizyki pan nie
    > oszukasz.

    A nie przypadkiem im bardziej kierunkowa a nie szerokopasmowa?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

  • 27. Data: 2012-05-16 20:46:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" napisał w wiadomości

    >Im bardziej szerokopasmowa antena, tym mniejszy zysk. Praw fizyki pan
    >nie
    >oszukasz.

    Eeee ... chyba nie ma takiego prawa fizyki.
    Proponuje zaczac od parabolicznej.

    Chyba ze masz na mysli wydluzanie fali.

    J.

  • 28. Data: 2012-05-16 20:59:09
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2012-05-16 21:35, Maciej Bebenek pisze:

    > Im bardziej szerokopasmowa antena, tym mniejszy zysk. Praw fizyki pan nie
    > oszukasz.
    Ja mam taką sytuację, że nie na konkretny nadajnik i operatora się
    nastawiam, tylko to, co się złapie.
    W odległości jakieś 8-10km mam kilka BTS z UMTS;
    PLUS, PLAY, T-Mobile i AERO
    AERO na 900, ale do tej sieci to raczej nie kupie chyba dostępu?

    Na telefonie/Blackberry wychodzi koło domu, że 3G jest dostępne.
    No ale nie wiem czy to 900 czy 2100?!

    Myślę o modemie/routerze HUAWEI B260A
    żeby poprzez LAN podłączyć go do rutera 4xWAN jako dodatkowe łącze.
    Wygląda, że obsługuje częstotliwości i 900 i 2100?
    Można do niego podpiąć antenę zewnętrzną.

  • 29. Data: 2012-05-16 21:35:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

  • 30. Data: 2012-05-18 22:59:31
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > To czy jest jakiś modem z wejściem na zewnętrzną antenę obsługujący
    > wszystkie pasma?

    Jest - np. rzeczony Huawei E3131 obsługuje wszystkie pasma ma gniazdo na
    antenę zewnętrzną - do kupienia razem ze starterem Playa za 129 zł. IMHO
    bardzo dobra cena - i masz 1 GB transferu na 15 dni w cenie.

    > A antena zewnętrzna na wszystkie pasma?

    Jaką podłączysz, taka będzie. Ja podłączyłem na to pasmo, które było mi
    potrzebne. Tak jak już pisałem, uniwersalne anteny mają zazwyczaj dużo
    niższą czułość, niż anteny na konkretne pasmo.